PORADY SPRZĘTOWE! JAKI LATAWIEC I DESKA NA POCZĄTEK?

Forum dla początkujących
Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 maja 2013, 20:38

Nie dziwi mnie w szkółce, że kahoona żyje dłużej, bo jest kompletnie nieruchawa.
Ta nieruchawość w małych rozmiarach jest dobra, -w dużych tragiczna. Co?

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 maja 2013, 23:30

mandaro pisze:Nie dziwi mnie w szkółce, że kahoona żyje dłużej, bo jest kompletnie nieruchawa.
Ta nieruchawość w małych rozmiarach jest dobra, -w dużych tragiczna. Co?


..dyrdymały Waćpan wypisujesz aż miło :hand:
pomijając , że akurat osobiście preferuję jak najbardziej mało ruchawe latawce
to akurat Kahoona niezależnie od rozmiaru - jest akurat NADER ruchawa :idea:
jakbyś napisał , iż GP BESTa - jest nieruchawe - przyklasnąłbym :thumb: ..i też takie ma być , niezależnie od rozmiaru..
pisanie , iż Kahoona jest nieruchawa - zakrawa na kpinę :wink:


zgaduj więc na JAKIM to "nieruchawym" rozmiarze :?: jestem tu na filmiku sprzed dwóch dni - oraz przy JAKIEJ sile wiatru :?:

---> https://www.facebook.com/photo.php?v=426037667432707

przyznaję, iż Korinobori , które jak zaznaczyłem również posiadam , w rozmiarze 7, 9 i 12m2 ..także jest ruchawe, ale..stosunek nadal pozostaje co najmniej jeden do pięciu..

peace

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post27 maja 2013, 23:47

mandaro pisze:Nie dziwi mnie w szkółce, że kahoona żyje dłużej, bo jest kompletnie nieruchawa.
Ta nieruchawość w małych rozmiarach jest dobra, -w dużych tragiczna. Co?

Jedyna wada kahony to wytrzepujaca sie krawedz splywu ale w sumie to po sezonie w mega warunkach daje rady wiec :thumb: . Poza tym to sympatyczny kite all .Dosyc zwawy zeby nie powiedziec szybki nawet w wiekszych rozmiarach . Nobile jakos tak... no nie wiem slabo lataja jak juz gdzies na spotach widuje moze to kwestia riderow :? do mnie nie przemawia :hand:

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 02:59

Kahoona 13,5, którą miałem kiedyś w łapach była tak ruchawa jak Warro 15.
Może jakaś stara niedopompowana była. Nie wiem.

Chętnie kupię coś nieruchawego w rozmiarze nie większym niż 7m
Na co mi ruchawy latawiec na wichurze?
Czyli Kahoona odpada -bo jest ruchawa?

Co filmik? Co filmik? Piękny. -Wiatru mało. płaska woda.
500 ujęć, -dwa wybrane. Bardzo ładny.
Połowa kiteforum go nie lubi, bo tak nie potrafi.
(ładnie filmu zrobić)

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 11:11

mandaro pisze:(ładnie filmu zrobić)


..co do filmiku - to jest na nim właśnie największy możliwy kiedykolwiek rozmiar Kahoony - 13,5 m
a wiatr - wiem , że trudno w to uwierzyć - ale około 15 węzłów , nie więcej..
wydaje się, że "kuje" - NIE kuje..
na 12stkach z bdb dołem bardzo dobrze pływający nie wyszli z przyboju :idea:
..kilka razy wspominałem na forum, że Kahoony mają GENIALNY dolny zakres..
+ kilka innych świetnych cech, jak: ostrzenie, banalne wstawanie z wody, płynność oddawania mocy, płynne przyjmowanie szkwałów, łatwość skoków przez zenit..

co do pięciuset ujęć - były dwa - z nich "wybierałem"
kolega komórką, nagrał, nawet nie wiedziałem, myślałem, że tylko zdjęcia robi
czasu za dużo nie było, Port nie chciał włączyć się sponsoring akcji :wink:

co do "nieruchawych" latawców - sporo jest takich, z BESTa jak wspomniałem GP "polecam" w tej cesze..
TS jest pośrodku - jest optymalnie zbalansowany, jeśli chodzi o szybkość..
poza tym KAŻDY latawiec da się ztuningować podpinając - by go zwolnić..

peace

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 13:34

Nie chodzi o prędkość skrętu, tylko o szybkość latawca wynikającą z przekroju skrzydła.
Powolny latawiec (BOEING 747) zazwyczaj ma dobry dolny zakres, a górny szybko kończy się lataniem po krzakach.
Koinobori (AIRBUS) jest bardziej uniwersalne pod tym względem. A najlepszy dla mnie NOBILE 50/50 (MESERSZMIT)
Jest tam, gdzie chcę i w każdej chwili kiedy chcę zbieram moc. Rozmiar 10m. Przynajmniej się nie nudzę.

Ciekawym latawcem dla rozwijających się jest tegoroczny ZEKO KRUSH.
Bez względu na rozmiar
-szybki, z rewelacyjnym dolnym zakresem. Nie trzeba się garbić.
Potężna winda, miękkie lądowanie, ekstra skręt.
Idealny dla tych, którym Kahoona czy Swithblade się powoli nudzi.
Ze względów marketingowych Best by takiej konstrukcji nie zaryzykował.
(bo z wody wstaje słabiej i pierdółki na barze różne posiada)
Ten latawiec, podobnie jak 50/50 daje coś więcej niż tylko popływać.
----
Jeśli Król Pucka Bay chce nagrody w postaci zwiększonej sprzedaży, to ją dostanie.
Da se radę. Konkurencja cienko piszczy i nie potrafi tak wysoko latać na Kahoonopodobnych.
Ja bym to kupił z czystej ciekawości.

Awatar użytkownika
jedi1
Posty: 2272
Rejestracja: 28 maja 2006, 17:37
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 132 razy
Dostał piwko: 83 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 13:38

mandaro pisze:Nie chodzi o prędkość skrętu, tylko o szybkość latawca wynikającą z przekroju skrzydła.


:?:

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post28 maja 2013, 13:45

Ciekawym latawcem dla rozwijających się jest tegoroczny ZEKO KRUSH.
od poczatkow robili tylko udane latawce do tego doskonale wykonane .Ostal mi sie ze starszych modeli krush 9 trzy sezony absolutnie bez awaryjny nosi oznaki uzywania (nie zuzycia :!: ) Osobiscie wole notusa bardziej all .Ale marka godna polecenia :thumb:

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 13:57

jedi1 pisze:
mandaro pisze:Nie chodzi o prędkość skrętu, tylko o szybkość latawca wynikającą z przekroju skrzydła.


:?:


Nie jest nowością, że
każde skrzydło ma swój kształt. Inne są w samolotach transportowych, inne w myśliwcach.
W latawcach się stosuje podobne myki. (pomijam szerokość wszystkim znaną)

Kiedyś się rozwijało poszycie na prostych poprzeczkach. Teraz się te poprzeczki wygina i przystawia do różnej grubości tuby.
Dlatego zakresy wiatrowe latawców w tych samych rozmiarach są różne.
Jeden C od drugiego C może się różnić w locie kolosalnie, a wygląda ogólnie podobnie.

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post28 maja 2013, 14:10

Tez nie bardzo kumam o jaka predkosc ci chodzi . To co sadzisz o krolikach ...taki mr green 7.5 szybki czy wolny w zestawieniu z 7m fl.speed ?
Jesli nie predkosc skretu to moze predkosc poruszania sie w oknie wiatrowym . Dlugosc baru ma tutaj takze decydujace znaczenie o strymowaniu latawca ktos juz wspominal :wink: .Wszystko w sumie ma znaczenie ...najwieksze rider :roll:

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 15:28

Na króliku nie latałem.
Kształt skrzydła z mocno wygiętą poprzeczką i grubą tubą działa lepiej przy słabym wietrze. (miękolot)
Za to nadmiar wiatru wpycha go w okno wiatrowe. Ciągnie wtedy bez sensu.
A cienka tuba i płaskie skrzydło znosi lepiej nadmiar wiatru, tyle, że bardziej szarpie. (szarpak) (choć nie zawsze)
Żadna skrajność nie jest dobra, ani super winda, ani super dolny zakres.
Najlepsze są optymalne rozwiązania.

Nie ma sensu kupować latawca, tylko i wyłącznie do nauki pierwszych halsów.
Najlepiej nabyć średniaka.
To samo tyczy się rozmiaru deski.

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post28 maja 2013, 16:13

mandaro pisze:Na króliku nie latałem.
Kształt skrzydła z mocno wygiętą poprzeczką i grubą tubą działa lepiej przy słabym wietrze. (miękolot)
Za to nadmiar wiatru wpycha go w okno wiatrowe. Ciągnie wtedy bez sensu.
A cienka tuba i płaskie skrzydło znosi lepiej nadmiar wiatru, tyle, że bardziej szarpie. (szarpak) (choć nie zawsze)
Żadna skrajność nie jest dobra, ani super winda, ani super dolny zakres.
Najlepsze są optymalne rozwiązania.

Nie ma sensu kupować latawca, tylko i wyłącznie do nauki pierwszych halsów.
Najlepiej nabyć średniaka.
To samo tyczy się rozmiaru deski.


Wnioskujac z tego latawce do race w marginalnie slabych warunkach wiatrowych powinny byc maksymalnie (rozsadnie) szerokie ...tak nie jest .
Odnoszac do zeeko notus ma zdecydowanie wiekszy zakres wiatrowy i sprawnosc od krusha mimo ze ma grubsza tube ,mniej poprzeczek i jest szerszy(ale ma bloczki :wink: ) .
:think:

Za to nadmiar wiatru wpycha go w okno wiatrowe. Ciągnie wtedy bez sensu
Tak sadzisz ? Powierzchnia natarcia jest taka sama : gruby i krotki =cieki i dlugi wiem ze masz troche racji ale nie do konca
generalnie trend jest faktycznie w strone trosze wezszych kiteow . Wainman wydaje mi sie ze tez odchudzil leciutko tube w stosunku do pierwszch modeli . Jak o mnie chodzi to w ekstremalnie silnych warunkach zdecydowanie bezpieczniej czuje sie na szerokich latawcach niz na przecinkach ktore bardzo mocno ida do krawedzi okna wiatrowego przy kazdym szkwale i generuja bardzo duzo ciagu :hand:

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 16:16

..ja rozumiem o CZYM piszesz, jednak nie wiem czy się sam nie "zakalapućkałeś" :hand:

mandaro pisze:Nie chodzi o prędkość skrętu, tylko o szybkość latawca wynikającą z przekroju skrzydła.
Powolny latawiec (BOEING 747) zazwyczaj ma dobry dolny zakres,.


mandaro pisze:
Ciekawym latawcem dla rozwijających się jest tegoroczny ZEKO KRUSH.
Bez względu na rozmiar
-szybki, z rewelacyjnym dolnym zakresem.
.


..bo to już zaczyna mocno sobie zaprzeczać, brzmiąc jak nieudana reklama :hand:

mandaro pisze:Idealny dla tych, którym Kahoona czy Swithblade się powoli nudzi.
Ze względów marketingowych Best by takiej konstrukcji nie zaryzykował.
(bo z wody wstaje słabiej i pierdółki na barze różne posiada)
Ten latawiec, podobnie jak 50/50 daje coś więcej niż tylko popływać.
.


BEST nie tylko by takiego zaryzykował - ale MA TAKI LATAWIEC W OFERCIE 2013
model nazywa się TS :idea:
na pewno się nie znudzi, chyba, że ktoś do podwójniaków się zbliża :hand: to lepszy będzie GP
natomiast TS do etapu handlepassów włącznie jest bardzo udanym latawcem, jak dla mnie lepszym niż GP nawet :idea:
uniwersalnym i wszechstronnym dla ambitnych a przy tym nie trudnym - zdarza nam się szkolić na nich..

mandaro pisze:
Jeśli Król Pucka Bay chce nagrody w postaci zwiększonej sprzedaży, to ją dostanie.
Da se radę. Konkurencja cienko piszczy i nie potrafi tak wysoko latać na Kahoonopodobnych.
Ja bym to kupił z czystej ciekawości.


po pierwsze nie Król Pucka Bay - tylko Król Puszczy Helskiej jak tytułami walimy :hand:
po drugie Król nie narzeka ani na sprzedaż :wink: bo zarówno Kahoony jak i TSy same się sprzedają po spróbowaniu testujących :thumb: ani też na wysokość lotów "jego wysokości"
a z ciekawości to wolę kupić książkę, tudzież do kina zajść - latawce kupuję WYŁĄCZNIE po osobistym mocnym stestowaniu ..nie stać mnie na kupowanie ich "z ciekawości" :wink:

peace

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 18:34

Ziomek. pisze:. latawce kupuję WYŁĄCZNIE po osobistym mocnym stestowaniu ..nie stać mnie na kupowanie ich "z ciekawości" :wink:

peace


Znaczy z tym Koinobori wcale tak źle nie jest? Masz 3szt. Napisałeś. :thumbsup:

Awatar użytkownika
mandaro
Posty: 1083
Rejestracja: 10 sie 2008, 02:18
Deska: NHP Infinity
Latawiec: GP Fuel
Lokalizacja: Tarifka,
Postawił piwka: 66 razy
Dostał piwko: 22 razy
Kontaktowanie:
 
Post28 maja 2013, 18:51

Rolniku. O to mi chodzi.
kite_cilata_com_432.jpg
kite_cilata_com_432.jpg (28.27 KiB) Przejrzano 2336 razy


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości