Modyfikacja linki depowera w c szejpie - co sądzicie?

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
goodfella
Posty: 12
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:44
 
Post09 wrz 2009, 21:46

Witam fachowców :), quick question for ya:
Jestem po paru dniach kursu, gdzie uczyłem się od podstaw na bowach, przyszedł czas by poćwiczyć samemu… Używam obecnie c szejpa Cabrinha CO2 14m2 (dobra wiem wiem jest troche gorszy dla początkujących, ale darowanemu koniowi…….;) faktem jest, że krótka linka depowera w porownaniu z bowami nie daje komfortu psychicznego, stąd moje pytanie. Czy wg Was przerobienie linki depowera na dłuższą i trymowanie latawca z krótszymi linkami nośnymi ma praktyczny sens??? tzn przyniesie pożądany efekt w postaci możliwości większego niwelowania mocy??? Teoretycznie chyba powinno tak być?? Co sądzicie?

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post09 wrz 2009, 23:01

nie ponieważ wydłuzenie linki depowera w c-shape bedzie rownało sie z odłączeniem linek sterujących - mocy nie zmniejszysz ( brak bloczków i uprzęży ) dodatkowo zmniejszysz sterowność latawca.

Nawet kiedy w c-shape całkowicie odłączyłbyś linki tylne ( sterówki ) to i tak konstrukcja typu C bedzie ciagnąc mooocno :) - zaciagnięciem tylnych linek zmieniasz nieznacznie kąt natarcia latawca = masz nieduży wpływ na zmiane mocy.
Nowsze C-chape-y mają zakresy prawie zblizone do starych bowów :0 , jednak siłą rzeczy, konstrukcja nie pozwoli na uzyskanie tak dużej możliwości odpuszczenia mocy.

Jesli zle myślę - przepraszam - opieram się wyłącznie na własnych doswiadczeniach z Gaastrą GXR 12 m z 2003 roku :) na której to miałem okazje zaczynać.

:)

przemass
Posty: 3798
Rejestracja: 06 maja 2006, 22:01
Deska: Encore Nirvana
Latawiec: Airush Razor
Lokalizacja: ChalupyCumbuco
Postawił piwka: 26 razy
Dostał piwko: 25 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 00:20

andrzejwodejszo pisze:nie ponieważ wydłuzenie linki depowera w c-shape bedzie rownało sie z odłączeniem linek sterujących - mocy nie zmniejszysz ( brak bloczków i uprzęży ) dodatkowo zmniejszysz sterowność latawca.

Nawet kiedy w c-shape całkowicie odłączyłbyś linki tylne ( sterówki ) to i tak konstrukcja typu C bedzie ciagnąc mooocno :) - zaciagnięciem tylnych linek zmieniasz nieznacznie kąt natarcia latawca = masz nieduży wpływ na zmiane mocy.
Nowsze C-chape-y mają zakresy prawie zblizone do starych bowów :0 , jednak siłą rzeczy, konstrukcja nie pozwoli na uzyskanie tak dużej możliwości odpuszczenia mocy.

Jesli zle myślę - przepraszam - opieram się wyłącznie na własnych doswiadczeniach z Gaastrą GXR 12 m z 2003 roku :) na której to miałem okazje zaczynać.

:)


Jeśli odłączysz linki sterujące to akurat spadnie ;) Akurat "stare" bowy mają często więcej zakresu od "nowych" które są bardziej hybrydami...Z resztą się zgodzę :)

pzdr

goodfella
Posty: 12
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:44
 
Post10 wrz 2009, 01:38

andrzejwodejszo pisze:nie ponieważ wydłuzenie linki depowera w c-shape bedzie rownało sie z odłączeniem linek sterujących - mocy nie zmniejszysz ( brak bloczków i uprzęży ) dodatkowo zmniejszysz sterowność latawca.


kurde, bez urazy ale wogole nie czuje blusa, co miales na mysli.... po co odczepiac linki sterujące??? jezeli wydłuze linke depowera, tzn że moge go bardziej zaciagnac... bo on niejako jest przedłuzony w stronę chickena - a mając wiekszą mozliwosc zaciągnięcia, linki nośne podpiał bym na 2-3 supełek - czyli uczynił je krotszymi - wyjsciowo mniejsza moc kajta. krotko mowiac zestaw: od początku linek nośnych do chickena mogłby sie długościa nie zmienic, ale faktycznie linki byłby krotsze a linka depowera dłuzsza...:)

Awatar użytkownika
bigfoot gt
Posty: 1115
Rejestracja: 16 maja 2006, 21:46
Latawiec: czerwony
Lokalizacja: Poznań/Września/Gniezno
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 08:28

po takiej modernizacji jaką proponujesz zapewne kajt w pozycji zaciągniętego baru bedzie sie cofał na oknie a jak odpuscisz bar to zacznie przepadać

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 08:54

Długość linki depowera została dobrana do zakresu latawca full power i full depower czyli optymalnej pracy przy zaciagnietym barze i przy odpuszczonym. Wydłużenie linki depowera za wiele nie zmieni bo konstrukcja latawca nie pozwoli odpuścić więcej wiatru.

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 09:38

raczej nie zmniejszysz jego mocy przy odpuszczeniu latawca, a przy zaciąganiu latawiec się złoży przy słabym wietrze, a przy mocnym ewentualnie tylko cofnie w oknie wiatrowym.
Skrócenie linek sterujących powoduje zwiększenie mocy latawca (wieksze "zamknięcie" profilu) a nie jego zmniejszenie jak napisałeś.

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 11:11

Obrazek


w opcji pierwszej po lewej ( po modyfikacji ) masz odpuszczony bar - linki tylne (sterujące) będą zbyt luźne, ich istnienie będzie bez sensu ponieważ latawiec nadal bedzie generował ciag ( przy silnym wietrze ), lub przepadał za Twoje plecy - przy słabym ( moja gaastra tak miała )

W opcji drugiej ( po modyfikacji ) masz zbyt mocno zaciagnięte linki sterujące ( tylne ) przez co latawiec zalicza tzw przeciągnięcie i traci siłę nośną spadając tyłem. Jest jeszcze możliwość, że przesadzisz na maksa z naciagnięciem tylnych linek i latawiec zacznie latać tyłem - każde zaciągnięcie baru będzie oznaczało skierowanie latawca w środkową część powerzone-a - co nie będzie zbyt przyjemne.

Odpuść sobie modyfikacje - długość linki depowera jest dobrana do latawca optymalnie. Każda modyfikacja bedzie niosła za sobą jakieś konsekwencje. - Linka trymera to ostatnia rzecz jaką możesz modyfikowac bez szczególnych zmian aerodynamiki latawca. :)

goodfella
Posty: 12
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:44
 
Post10 wrz 2009, 11:29

oki, dzięki za porady.......odpuszczę sobie przeróbki ;) Tak naprawdę to jeszcze nie miałem problemów z nadmiarem mocy... bawię się raczej przy słabych wiatrach do 15 k i waże 90kg, ale jak już się nasłuchałem tego pitolenia ze c szejp mnie zabije :D:D to obudził się we mnie Mr improvement.
ps. jeśli ten rysunek wykonał kolega na potrzeby wizualizacji mojego problemu to maximum respect

Awatar użytkownika
Red
Posty: 628
Rejestracja: 23 lip 2005, 19:38
Lokalizacja: Giżycko
Dostał piwko: 5 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 12:27

Można wydłużyć linkę depowera na dłuższą żeby mieć większy górny zakres w zakresie ruchu barem, ale trzeba pamiętać o jednym że można to zrobić nie więcej niż długość taśmy depowera no i wtedy będzie ona bezużyteczna.

Awatar użytkownika
ted
Posty: 1065
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Bdg - Gda
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 12:42

już się nasłuchałem tego pitolenia ze c szejp mnie zabije


takiego pitolenia się nie słucha ;)

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 12:45

goodfella pisze:oki, dzięki za porady.......odpuszczę sobie przeróbki ;) Tak naprawdę to jeszcze nie miałem problemów z nadmiarem mocy... bawię się raczej przy słabych wiatrach do 15 k i waże 90kg, ale jak już się nasłuchałem tego pitolenia ze c szejp mnie zabije :D:D to obudził się we mnie Mr improvement.
ps. jeśli ten rysunek wykonał kolega na potrzeby wizualizacji mojego problemu to maximum respect


Paint rządzi :D specjalnie for jó


A pitolenie że C-shape zabija też juz przerabiałem - fakt - może skończyć się źle, ale tylko wtedy kiedy ktoś ma pecha, lub nie zachowa zdrowego rozsądku.

Po zakupieniu Bowa, lub Hybrydy czeka Cie szok - nie będziesz mógł uwierzyć, że tak duży latawiec potrafi tak słabo ciągnąc przy odpuszczonym barze :) - takie było moje pierwsze zaskoczenie po zmianie C-shejpa na Hybrydę o tej samej wielkości.

goodfella
Posty: 12
Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:44
 
Post10 wrz 2009, 17:47

andrzejwodejszo pisze:...- nie będziesz mógł uwierzyć, że tak duży ... potrafi tak słabo ciągnąc ...

tiaaaa i wszystko jasne ;):D
P.S. żona jak przez ramię czytała tego posta tylko spytała....czy raz dla odmiany nie mógłbyś szlajać się po normalnych forach :/ heheheh

waldace1904
Posty: 161
Rejestracja: 25 lut 2009, 18:05
 
Post10 wrz 2009, 17:52

a można jakoś ztuningować starego c żeby lepiej latał :>, bo kupiłem sobie takie starego żeby oswoić się z pompowanymi ( do tej pory tylko komórki ), ale teraz chciało by sie coś więcej :]

andrzejwodejszo
Posty: 3117
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:29
Deska: SU-2, MOSES
Latawiec: komórkowe Ozony / SU-2 / Moses
Lokalizacja: Olsztyn
Postawił piwka: 77 razy
Dostał piwko: 46 razy
Kontaktowanie:
 
Post10 wrz 2009, 18:15

latawca C - lataja ślicznie - są szybkie i zwrotne - nie wiem czego Ci brakuje :D


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron