BEST 2008 - zmiany w barze i latawcu.. Waroo, Nemesis, Guroo

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 cze 2008, 13:11

w kórym miejscu miała podpiętego leasha?

pozdrawiam

Awatar użytkownika
peg
Posty: 1440
Rejestracja: 27 wrz 2006, 23:23
Deska: C.L.A.S.H
Latawiec: EVO, Rebel, Vegas
Lokalizacja: Białystok
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 cze 2008, 15:08

Pytanie Darka jest kluczowe poza tym bywa, że mimo wyciągnięcia zawleczki czikenlup się nie wypnie a wtedy trzeba "pomóc" mu ręcznie.

gregot
Posty: 70
Rejestracja: 26 mar 2008, 16:43
Dostał piwko: 1 raz
 
Post22 cze 2008, 12:31

Podpieta byla do koleczka (chicken loop dawno odpiety i bar puszczony) i dopiero jak ja zlapalem (za nogi) uruchomil sie system, dobrze ze wogole zadzialal bo bysmy na skalach sie niezle poharatali :(
Wada techniczna?

Awatar użytkownika
peg
Posty: 1440
Rejestracja: 27 wrz 2006, 23:23
Deska: C.L.A.S.H
Latawiec: EVO, Rebel, Vegas
Lokalizacja: Białystok
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post22 cze 2008, 12:35

gregot pisze:Podpieta byla do koleczka (chicken loop dawno odpiety i bar puszczony) i dopiero jak ja zlapalem (za nogi) uruchomil sie system, dobrze ze wogole zadzialal bo bysmy na skalach sie niezle poharatali :(
Wada techniczna?


Z tego co piszesz wynika, że leash'a przypięliście do kółka nad chicken-loop'em. Jest to miejsce przewidziane przez producenta do przypinania leash'a głównie w przypadku jazdy z wykonywaniem tricków UH. Wyciągnięcie zawleczki w tym ustawieniu niewiele pomoże bo właśnie o to chodzi by latawiec pozostał "nienaruszony" gdy przy UH przypadkowo wypuścisz z ręki bar. System powinien sprawnie zadziałać w przypadku MOCNEGO pociągnięcia (tak jak w Twoim przypadku) bądź wypięcia tego leash'a i pozostawienia latwaca na drugim podłączonym do OSR (niektórzy używają dwóch leash'ów).

Lepszym rozwiązaniem w Waszym przypadku będzie przypięcie leash'a do jednej z pętelek OSR przy linkach sterujących - w momencie wypięcia latawiec pozostanie na JEDNEJ lince sterującej i w najgorszym przypadku (zakłdam, że nie uczycie się przy huraganie :) ) powinien po kilku loopach wylądować na ziemi/wodzie. Minusem tego rozwiązania jest to, że linki zostaną najprawdopodobniej poplątane ale ocalicie skórę ;)

ALOHA!!

Awatar użytkownika
Maslak
Posty: 1122
Rejestracja: 19 kwie 2006, 12:34
Lokalizacja: Niebieskie Świętochłowice
Dostał piwko: 2 razy
 
Post23 cze 2008, 12:47

Napiszcie troszke o samym latawcu bo jak na razie widze ze tylko sprawa baru sie przewija!!! Jest lepszy od poprzednika czy nie??

evolutionVIII
Posty: 1820
Rejestracja: 03 lip 2006, 08:46
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: kitesurfshop.pl
Kontaktowanie:
 
Post23 cze 2008, 13:55

Maslak pisze:Napiszcie troszke o samym latawcu bo jak na razie widze ze tylko sprawa baru sie przewija!!! Jest lepszy od poprzednika czy nie??

Moim zdaniem różnice naprawdę niewielkie jak dla takiego rajdera jak ja... Ale czekam na opinie mądrzejszych

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 cze 2008, 14:34

Maslak pisze:Napiszcie troszke o samym latawcu bo jak na razie widze ze tylko sprawa baru sie przewija!!! Jest lepszy od poprzednika czy nie??


największa poprawka '08 w stosunku do '07 to
zdecydowane poprawienie stabilności w górnym zakresie przepowerowania - czyli główna bolączka modelu 2007 :idea:
poprawili też i tak dobre wstawanie z wody

resztę opiszę później..

pozdrawiam

gregot
Posty: 70
Rejestracja: 26 mar 2008, 16:43
Dostał piwko: 1 raz
 
Post26 cze 2008, 17:26

Pytanie do Pana Ziomka :)
Wedlug Ciebie gdzie bezpieczniej podpinac lisza dla uczacej sie kobiety do bocznych czy srodkowych OSR? Bo nie wazne czy linki sie poplataja czy nie byle by szybko i bez zastanowienia sie zerwala.

Awatar użytkownika
march_in
Posty: 2135
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:31
Lokalizacja: vava to rege tałn
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 17 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2008, 17:57

pytanie do ziomka a ja dodam swoja obserwacje.
liszowalem 10m bularoo na srodkowej lince i nie zauwazylem zadnych tendencji do spiral smierci ktore tu byly opisywane na forum.
latawiec stracil troche powietrza i zaczal mi nieco wariowac tak wiec sie zliszowalem.spokojnie unosil sie z wiatrem i nie krecil dziwnych smigiel a wczesniej mialem na nim grubo, wialo pewnie w szkwale ponad 30 ale glowy nie dam.

Awatar użytkownika
infidelity
Posty: 289
Rejestracja: 30 maja 2007, 11:33
Deska: Nobile 555
Latawiec: Best Waroo
Lokalizacja: Szczecin
 
Post26 cze 2008, 18:09

Z własnego doświadczenia z barem best'a 2006, który ma osr tylko przy linkach sterujących: leash do nich przypięty w momencie liszowania powoduje piękne loopy, konkretne pierdyknięcie o wodę/ziemię i turbo makaron z linek. O ponownym złożeniu się na wodzie nie ma mowy, trzeba wyjść i spędzić 'trochę' czasu na rozplątywaniu.

Awatar użytkownika
peg
Posty: 1440
Rejestracja: 27 wrz 2006, 23:23
Deska: C.L.A.S.H
Latawiec: EVO, Rebel, Vegas
Lokalizacja: Białystok
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2008, 18:46

infidelity pisze:Z własnego doświadczenia z barem best'a 2006, który ma osr tylko przy linkach sterujących: leash do nich przypięty w momencie liszowania powoduje piękne loopy, konkretne pierdyknięcie o wodę/ziemię i turbo makaron z linek. O ponownym złożeniu się na wodzie nie ma mowy, trzeba wyjść i spędzić 'trochę' czasu na rozplątywaniu.


o tym już wspomniałem w swojej odpowiedzi. sęk w tym, że mimo tych minusów żyjesz i nie toniesz. podpinając lisz do czikena może się zdarzyć, że latawiec wyliszowany spada na krawędź natarcia i ciągnie Cie mocno z wiatrem i nie masz szans zrobić absolutnie nic poza przecięciem lisza (użyciem QR) lub utonięciem (właśnie taką sytuację miał gregot) - co wolisz jako początkujący? rozplątywać linki czy utonąć?

ALOHA!!
Ostatnio zmieniony 26 cze 2008, 18:50 przez peg, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
march_in
Posty: 2135
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:31
Lokalizacja: vava to rege tałn
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 17 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2008, 18:49

peg pisze:
infidelity pisze:Z własnego doświadczenia z barem best'a 2006, który ma osr tylko przy linkach sterujących: leash do nich przypięty w momencie liszowania powoduje piękne loopy, konkretne pierdyknięcie o wodę/ziemię i turbo makaron z linek. O ponownym złożeniu się na wodzie nie ma mowy, trzeba wyjść i spędzić 'trochę' czasu na rozplątywaniu.


o tym już wspomniałem w swojej odpowiedzi. sęk w tym, że mimo tych minusów żyjesz i nie toniesz. podpinając lisz do czikena może się zdarzyć, że latawiec wyliszowany spada na krawędź natarcia i ciągnie Cie mocno z wiatrem i nie masz szans zrobić absolutnie nic poza przecięciem lisza (użyciem QR) lub utonięciem - co wolisz jako początkujący? rozplątywać linki czy utonąć?

ALOHA!!


niekoniecznie do chickena mozna tez do jednej z linek nosnych.zobacz fotki strone wczesniej.

Awatar użytkownika
peg
Posty: 1440
Rejestracja: 27 wrz 2006, 23:23
Deska: C.L.A.S.H
Latawiec: EVO, Rebel, Vegas
Lokalizacja: Białystok
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2008, 18:56

mam ten bar - teoretycznie podpinając do LAND latawiec nie powinien wpadać w loopy a po wylądowaniu ustawić się "na plecach" z krawędzią natarcia do wiatru lub "na brzuchu" z krawędzią w stronę wiatru czyli ok. Natomiast linki także mogą się poplątać i złożenie się w wodzie także może być nie wykonalne.

Nie wiem jednak jak to się zachowa w praktyce.

Awatar użytkownika
march_in
Posty: 2135
Rejestracja: 01 cze 2007, 20:31
Lokalizacja: vava to rege tałn
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 17 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2008, 18:59

peg pisze:mam ten bar - teoretycznie podpinając do LAND latawiec nie powinien wpadać w loopy a po wylądowaniu ustawić się "na plecach" z krawędzią natarcia do wiatru lub "na brzuchu z krawędzią w stronę wiatru czyli ok. Natomiast linki także mogą się poplątać i złożenie się w wodzie także może być nie wykonalne.

Nie wiem jednak jak to się zachowa w praktyce.


chyba nie tylko teoretycznie.ja liszowalem na wlasnie jednej z tych linek i nic sie nie dzialo szczegolnego.zadnych loopow.
a ty podpinales i liszowales?
to ze linki sie poplacza.trudno.kolega pytal o bezpieczny sposob.

Awatar użytkownika
peg
Posty: 1440
Rejestracja: 27 wrz 2006, 23:23
Deska: C.L.A.S.H
Latawiec: EVO, Rebel, Vegas
Lokalizacja: Białystok
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 9 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 cze 2008, 19:05

o no to super. mi właśnie o to chodziło, żeby uzmysłowić uczącym się, że lepiej poplątać linki niż stracić życie a jeśli podpięcie do LAND dodatkowo pozbawia nas problemu w postaci loopów (w które potrafił wpaść latawiec w podpięciu pod OSR) tym lepiej. dobrze, że piszesz, że w tej konfiguracji jest ok - ja nie miałem okazji próbować i nie żałuję :D


z instrukcji BEST'a:

"A single front line landing handle can be used as an emergency
leash in combination with a suitable length leash."

także zgodnie z tym co pisał march_in jest to chyba najbezpieczniejszy sposób na liszowanie sie na waroo '08
Ostatnio zmieniony 26 cze 2008, 19:16 przez peg, łącznie zmieniany 3 razy.


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron