MArcinBe pisze:tylko pytanie do naszych helowych wamiataczy co powinien robic przecietny kajciarz:
-zeby do tego nie doszlo...
-jak juz do tego dojdzie...
Może nie jestem helowym wymiataczem

- Dzieje się tak zazwyczaj w mocnym przeżaglowaniu
- Wynika to z dużego depowera w bowach. W C nie ma tego problemu bo po prostu w podobnych warunkach wiatrowych C ciągnąłby nawet w zenicie. Bow nie ciągnie bo jest poziomo ale coś za coś - może złapać wiatr od góry i wtedy zaczyna się jazda.
- Pomaga w takim przypadku lekkie zaciąganie baru, co trzeba robić naprawdę spokojnie i z wyczuciem.
- Żeby nie doprowadzić do takiej sytuacji nie można zaciągać maksymalnie depowera i odpuszczać bar licząc na to, że mamy bowa który w zenicie nie generuje żadnej siły i producent za nas sprawę załatwił.
- Od kiedy zwracam na to uwagę wychodząc przemaglowany, zazwyczaj na 7 lub 9, zawsze mam napięte tylne linki - albo taśmą albo stoperballem. Kosztem komfortu, że latawiec cały czas, nawet w zenicie ciągnie, trzyma profil i nie zacznie inwertować.
- Były w niektórych latawcach próby wyeliminowania tego za pomocą poziomej linki łączącej tipy, która trzyma profil ale chyba nic z tego nie wyszlo