Jake pisze:Na bank będzie szybciej reagował i linki będą żyły dłużej - w końcu pozbyli się pulley'sów. Reszta pewnie jest taka sama. Moje 2014 lecą na sprzedaż, jak tylko Slingshot będzie miał 2015 gotowe do wysyłki
Nie jest taka sama. Ma dodatkowe dacronowe wzmocnienia na krawędzi spływu. Materiał z którego produkowane są w tym roku RPMy to najwyższa półka czytaj "najdroższy"
Jake pisze:Na bank będzie szybciej reagował i linki będą żyły dłużej - w końcu pozbyli się pulley'sów. Reszta pewnie jest taka sama. Moje 2014 lecą na sprzedaż, jak tylko Slingshot będzie miał 2015 gotowe do wysyłki
Nie jest taka sama. Ma dodatkowe dacronowe wzmocnienia na krawędzi spływu. Materiał z którego produkowane są w tym roku RPMy to najwyższa półka czytaj "najdroższy"
Już 2014 mają to solidnie wykonane - sporo nalatałem się na nich w tym roku i nie widzę tam żadnego zużycia. Właściwie wszyscy, którzy latają na modelach z '12 i '13 muszą to wzmacniać
Ja także potwierdzam, że jakość wykonania 2014 jest już na super poziomie. Rok na nim latam a krawędź spływu praktycznie jak nowa
Ale bardzo fajnie, że 2015 rozwija się w takim kierunku. Niech szyją je coraz lepiej. Ciekawi mnie jak bedzie latać 2015 w porównaniu do 2014. W przypadku 2014 do poprzednich roczników różnica jest kolosalna
Maliniak, akurat przy Twoim używaniu i szacunku do sprzętu to ta krawędź nie ma prawa się zniszczyć. W moim 2011 krawędź spływu po 3 sezonach wyglądała jak nowa, więc też bym nie przesadzał z tym wytrzepywaniem. Większość krawędzi bez dakronu leciała gdy ktoś zostawiał sprzęt na cały dzień na plaży, albo... na kilka godzin w wietrznych miejscach. Akurat SS z tym wzmocnieniem się trochę spóźnił bo wiele firm już dużo wcześniej tak robiło. Mi tam się podoba, że to jest w takim a nie innym kształcie bo może dzięki temu materiał nie będzie się łamał zaraz za dakronem jak to ma miejsce np w moich vegasach. To bungy na pewno będzie mocno leciało i będzie wymagało wymian, szczególnie jak ktoś lata i latem i zimą. Jeśli ta linka jest dostępna w przeciętnym żeglarskim to problem z głowy. Jak trzeba za komplet płacić 50-100zł i to wymieniać co sezon to pomysł z d... Ja nadal chętnie bym przetestował jak już się pojawią tylko na razie brak jakichkolwiek warunków.
onzo pisze:Akurat SS z tym wzmocnieniem się trochę spóźnił bo wiele firm już dużo wcześniej tak robiło. Mi tam się podoba, że to jest w takim a nie innym kształcie bo może dzięki temu materiał nie będzie się łamał zaraz za dakronem jak to ma miejsce np w moich vegasach.
No właśnie nikt nie wpadł na to żeby zrobić wzmocnienie w kształcie rombów, wszyscy robią po prostu drugą warstwę materiału, która powoduje że latawiec przeciera się po prostu kawałek dalej w ten sam sposób i jest przez to cięższy. Natomiast romby rozpraszają siłę która odziaływuje na krawędź podczas jej trzepotania i nie powodują zauważalnego wzrostu wagi latawca.
Poniżej działanie IRS bungee, które ma szansę stać się nowym standardem w branży:
onzo pisze:To bungy na pewno będzie mocno leciało i będzie wymagało wymian, szczególnie jak ktoś lata i latem i zimą. Jeśli ta linka jest dostępna w przeciętnym żeglarskim to problem z głowy. Jak trzeba za komplet płacić 50-100zł i to wymieniać co sezon to pomysł z d...
Onzo, przez ostatnie kilka lat podobne bungee jest w systemie bezpieczeństwa i nawet w szkółkach na Helu, które się leashują kilknaście razy dziennie nikt tego nie psuje.
Ziomek. pisze:..czyli ten, który od kilku sezonów stosuje już wiele innych topowych firm..
Tylko, że Slingshot używa najdroższego niemieckiego dacronu a nie taniej chińszyzny która wybucha . No i wiele topowych firm to chyba oksymoron Topowe są 3, może 4, ale na pewno nie wiele .
Ziomek. pisze:..czyli ten, który od kilku sezonów stosuje już wiele innych topowych firm..
Tylko, że Slingshot używa najdroższego niemieckiego dacronu a nie taniej chińszyzny która wybucha . No i wiele topowych firm to chyba oksymoron Topowe są 3, może 4, ale na pewno nie wiele .
Pablo - KONKRETNIE - KTÓRE chińszczyzny wybuchają?
..bo osobiście unikam od kilku lat latawców które "wybuchają" i nie mam doświadczeń
Ziomek. pisze:..czyli ten, który od kilku sezonów stosuje już wiele innych topowych firm..
Tylko, że Slingshot używa najdroższego niemieckiego dacronu a nie taniej chińszyzny która wybucha . No i wiele topowych firm to chyba oksymoron Topowe są 3, może 4, ale na pewno nie wiele .
Trochę nie w temacie RPM ale w temacie materiału. //offtopic - załóż nowy temat //admin
Bart91 pisze:Hej, jaki rozmiar rpm 14r byście polecili 12 czy 11m jako jedyny latawiec na ten sezon, zatoka i jeziorko czasem. Za rok dopiero może drugi rozmair.