Dziwna ta rozmowa... bo wyjdzie na to że to FKC impreza masowa i muszą być ochroniarze, karetki, lotniskowce i helikoptery.
Bo zaraz dojdziecie do Ad absurdum. Jak coś polecam, by douczyć się:
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 62, poz. 504)
Ustawa z dnia 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz niektórych innych ustaw
Co do karetki, lekarza i punktu medycznego:
Zgodnie z zapisami Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, organizator imprezy sportowej lub artystyczno-rozrywkowej ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie medyczne uczestników imprezy masowej.
Obowiązek zorganizowania pomocy medycznej spoczywa na organizatorze każdego wydarzenia sportowego lub artystyczno-rozrywkowego, w trakcie którego udostępnione jest co najmniej:
- 300 miejsc dla uczestników i widzów imprezy sportowej wewnątrz budynku,
- 500 miejsc dla uczestników imprezy artystyczno-rozrywkowej wewnątrz budynku,
- 1000 miejsc w przypadku każdej imprezy masowej odbywającej się na otwartym terenie/stadionie itp.
Więc... jeśli FKC nie jest imprezą masową z punktu widzenia prawnego karetki i lekarza nie musi być. Co jak co, można rozmawiać o normach zwyczajowych i regulaminie zawodów. Są dyscypliny sportowe, gdzie karetka i lekarz jest obecny na zawodach, ze względu na bezpieczeństwo zawodników. Ale powtórzę, wynika to z regulaminu zawodów oraz zobowiązania które ma obowiązek sprawdzić kierownik zawodów. Wynika to też z OCENY RYZYKA SPORTOWEGO, ILOŚCI WYPADKÓW, KONTUZJI.
I jeszcze w rozwinięciu:
Liczbę personelu oraz niezbędny sprzęt, w tym np. liczbę odpowiednio wyposażonych pojazdów, liczbę punktów pomocy doraźnej, rodzaj leków ustala się w zależności od rodzaju, miejsca i charakteru imprezy, liczby jej uczestników, pory roku (np. podczas upałów, gdzie możliwa jest większa liczba zasłabnięć na skutek wysokiej temperatury), a przede wszystkim od stopnia ryzyka, gdy istnieje obawa wystąpienia aktów przemocy lub agresji. Oceny sytuacji (określenie sił i środków niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa, wskazanie zastrzeżeń dotyczących stanu technicznego obiektu, urządzeń, sprzętu i środków) dokonuje miejscowy kierownik pogotowia ratunkowego, komendant straży pożarnej i policji. Kierownik pogotowia ustosunkowuje się do zakresu środków planowanej doraźnej pomocy medycznej, które powinny być wystarczające dla zapewnienia bezpieczeństwa. O wydanie opinii organizator zwraca się do odpowiednich organów nie później niż na 14 dni przed wystąpieniem z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy.
Najważniejszą rolę i największą odpowiedzialność za bezpieczeństwo imprezy ponosi jej organizator. W jego imieniu - w odniesieniu do zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom imprezy - może działać kierownik do spraw bezpieczeństwa, wyznaczony przez organizatora (może to być wyłącznie osoba, która ukończyła szkolenie, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 23 ustawy, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo legitymująca się licencją drugiego stopnia pracownika ochrony fizycznej, o której mowa w art. 27 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia; tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późn. zm.). To on dostarcza informacji o liczbie uczestników i charakterze imprezy. Z doświadczenia wiadomo, że większe środki ostrożności należy podejmować w przypadku organizowania meczu dwóch zantagonizowanych drużyn piłkarskich (impreza podwyższonego ryzyka), niż przy organizacji koncertu muzyki klasycznej, nawet gdyby liczba uczestników byłaby podobna.
O odpowiedzialności karnej czy cywilnej osób organizujących imprezę, czy też wydających opinię można mówić tylko wtedy, gdy albo dojdzie do przestępstwa, albo do zaniedbań, skutkiem których będą szkody. Postępowanie będzie wówczas prowadzone przez odpowiednie organy: prokuraturę i sąd, a w razie uchybień natury administracyjnej - organ właściwy administracji, wydający zgodę na organizację imprezy masowej.
Zabezpieczeniem małych imprez np. zawodów sportowych - jest co najmniej dwóch ratowników z zestawem ratunkowym BGR PCK R2 lub R "W", a jeżeli jest to konieczne - ze sprzętem do ratownictwa wodnego (bojka ratunkowa, rzutka). - jeśli już rozmawiacie, ten przypadek może dotyczyć FKC.
Mam nadzieje że to wyjaśniło całą tą dyskusję. Czym innym jest impreza masowa, czym innym impreza lokalna, o małej ilości zawodników i widzą. Wtedy działa ZDROWY ROZSĄDEK organizatora. Tak jak w przypadku FKC, organizator oceni/ocenia ryzyko i podejmie decyzję o karetce, lekarzu i ratownikach.
Wypowiadacie się o czymś, o czym nie macie pojęcia. Zanim mnie zjecie i skrytykujecie, to powiem że przez ponad 10 lat mogłem oglądać z bliska jak wyglądało to w sportach motorowych. Mój Ś.P Tata nie raz był kierownikiem zawodów i odpowiadał za takie rzeczy. Nie jestem alfa/omega - spójrzcie do ustawy, zapytajcie tych którzy działają w sporcie, pojedzcie na zawody w innych sportach i popytajcie organizatorów.
Ostatnio zmieniony 23 maja 2013, 13:19 przez
zaq, łącznie zmieniany 2 razy.