Crossbow3

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post24 wrz 2007, 22:11

Zgadza sie. To jest oryginalny rysunek z jesieni 2005.
Aktualnie zamiast wymiany calkowicie linki Ci D przez jedna linke odcinasz 30cm z C i 30 cm z D (przy laczeniu z E) i wstawiasz tam 60cm super wytrzymalej linki, po ktorej ma jezdzic nowozakupiony bloczek. To wszystko.

Awatar użytkownika
Kostek_
Posty: 190
Rejestracja: 20 wrz 2006, 21:30
Deska: 666
Latawiec: rhino & vegas
Lokalizacja: Łeba
Kontaktowanie:
 
Post02 paź 2007, 18:20

Wszystkie linki traktuje sexwaxem.


Rozumiem, że po lubrykat mam sie udac do sexshopu :wink:
Czy może raczej uzyć takiego wosku do smarowania spodu nart lub deski?

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 paź 2007, 09:30

Rozumiem, że po lubrykat mam sie udac do sexshopu :wink:
Czy może raczej uzyć takiego wosku do smarowania spodu nart lub deski?


Zeby to bylo takie proste :D

Tutaj masz link:
http://www.sexwax.com/

Nie wypowiadam sie o innych smarach i smarkach bo nie testowalem.

Pozdro

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 paź 2007, 10:16

sdareks pisze:
BraCuru pisze:Ciekaw jestem, czy zrobiles duzy upgrade w swoim CB1 poprzez dodanie dodatkowego bloczku na uprzezy (tak samo jak ma CB2)? Bo jesli plywales na oryginalnej wersji to teraz byle kajt bedzie dla Ciebie znacznie lzejszy w rekach.


Czyli glowna zaleta tego upgradeu to mniejsze sily na barze?
Myslalem o tym upgradzie, mam nawet dokladna instrukcje jak to zrobic.
Ale facet w sklepie gdzie chcialem kupic bloczki odradzil mi to. Jak zobaczyl co chce zrobic, to stwierdzil, ze bedzie to mialo taki wplyw na kajta, ze kietloopy beda mialy tendencyjnie wieksza srednice.
Zgadzasz sie z tym po wlasnych doswiadczeniach? Generlanie facio odradzil mi przerabianie kajta... No i nie zrobilem tego…


Bardzo jestem ciekaw, kto ci tak doradzał.....???
Nie znam osoby ktora powiedziałaby po tuningu ze jest gorzej!!??

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post03 paź 2007, 10:50

Pare slow o hangtime w CB3 po parodniowych testach.
Aby poznac jak kajt wysoko i dlugo lata trzeba troche zmienic technike skoku jaka stosowalo sie przy CB2. Wyskok bez zmian. Osiagajac max wysokosc lotu zaczyna sie zabawa. Otoz zwykle w tym momencie kajt jest nade mna w zenicie i zaczyna sie opadanie, ktore w CB3 reguluje sie wyraznie zaciagnieciem baru. W CB2 trzeba bylo hulac kajtem w lewo i prawo, aby generowal moc regulujaca opadanie. Gdy zostawialo sie kajta w zenicie nastepowalo swobodne spadanie. A w CB3 przez wlasciwa technike i przy rownym wietrze mozna przedluzyc znacznie hangtime. Wystarczy plynnie odpuszczac i zaciagac bar. Nie jest wymagana praca kajtem. Przypomina mi to ladowanie na precyzje. Ostatnio przeskakiwalem falochron mini mariny, w ktorej ladowalem i wyplywalem majac raptem 7 metrow szerokosci basenu. Nigdy nie zdecydowalem sie na takie skoki z innymi kajtami. A przeskakiwanie Rewy to istna pestka. Moge jeszcze raz podkreslic, ze CB3 lata min 20% wyzej a hangtime jest dluzszy nie mniej niz 30%. Wkrotce zobaczymy jak Mlody Koniu bedzie w powietrzu prawie 20sek!
Jesli uzywa sie Cb2 i CB3 tego samego dnia trzeba trzeba zmieniac technike skakanie. Dlatego jestem zdesperowany sprzedac CB2 7m! Moze znajdzie sie ktos chetny?

Awatar użytkownika
sdareks
Posty: 492
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:40
Lokalizacja: Wieden
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 00:00

BraCuru pisze: Aktualnie zamiast wymiany calkowicie linki Ci D przez jedna linke odcinasz 30cm z C i 30 cm z D (przy laczeniu z E) i wstawiasz tam 60cm super wytrzymalej linki...


Przekonalem sie do tego tuningu.
Jedno tylko pytanko:
Masz moze jakas fotke jakiego supla uzyc do polaczenia przecietych linek?
Najzwyklejszy w swiecie supel? Czy tez moze jakis specjalny "zeglarski" patent...

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 08:12

jakiego supla uzyc do polaczenia przecietych linek?
Najzwyklejszy w swiecie supel? Czy tez moze jakis specjalny "zeglarski" patent


Zdjecia nie potrzeba. Robisz tak jak wszyscy producenci kajtow. Czyli zwykly "plaski wezel":
http://pl.wikipedia.org/wiki/W%C4%99ze% ... %C5%82aski
10cm koncowki zszywasz recznie nicia zeglarska odporna na UV. Takie laczenie jest najbardziej praktyczne, bo nie powstaja zadne suply, w ktore moze wplatac sie uprzaz lub linki np. przy starcie z wody. Poza tym wymiana wyrobionej linki to 15min na plazy. :idea: :idea: :idea: Zrob sobie od razu zapas i trzymaj to w plecaku. Jak Ci strzeli linka na wyjezdzie na jakims pustkowiu to nie stracisz dnia :!: :idea: :idea: :idea:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 09:21

Mam nadzieje, ze ponizszy rysunek pomoze uzytkownikom Crossbow No.1 zrobic upgrade do wersji Crossbow 2 i pół :wink:
Obrazek

Istotne jest aby nowowprowadzony odcinek "K" (rys.4) byl zakonczony podwojna petelka (tak jak robi oryginalnie Cabrinha - daje to gwarancje , ze supel zacisnie sie na amen). Trzy odcinki K maja miec dokladnie taka sama dlugosc. Koncowki linki powinny byc zabezpieczona przed rozczepianiem sie. No i pamietajcie aby bloczek bedac w pozycji neautralnej znajdowal sie w polowie odcinka K. Koncowki odcinkow C, D, G1, G2, F1 i F2 maja byc zakonczone "oczkiem" pozwalajacym na zalozenie na petelki z odcinkow K.
Tak jak pisalem w poprzednim poscie warto trzymac w plecaku dwa zapasowe odcinki K. Wowczas wymiana to kwestia 1 min Polecam szczegolnie osobom wyjezdzajacym na dlugie urlopy.
Kurcze, teraz poczulem sie jak Adam Slodowy
Powodzenia ... i do zobaczenia w nastepnym odcinku pt: "Kajtserfing z parasolki, klamerek i sznura do suszenia"

Awatar użytkownika
Kisiel
Posty: 804
Rejestracja: 04 gru 2006, 23:52
Deska: CzaplaKiteboards :D
Latawiec: North/Cabrinha/Flysurfer
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 11:55

CB1 dalo rade stuningowac a CB2 :?: :?: jedyny tuning jakim mam jesli mozna to tak nazwac to dodatkowe supełki wiadomo gdzie :wink: ktore dosc sporo zwiekszaja dolny zakres a i przy wiekszym wiaterku ok 20 knotow winda jest o wiele lepsza niz przy standardowych supełkach :twisted:

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 20:40

Osobiscie nie slyszalem o tuningu CB2.
Jesli chodzi o dodatkowe supelki to uwazam, ze faktycznie dodatkowy 4 supelek pomaga w uzyskaniu extra power ale jednoczesnie plywanie unhook jest niemozliwe i jesli jezdzi sie w dolnym limicie (bar max zblizony do chicken loopa) to kajt tak naprawde cofa sie w oknie i gasnie.
W 90% jezdze na drugim supelku a w 10% na pierwszym przy extra przezeglowaniu. Nigdy nie uzywam 3 supelka. Moj syn doszedl w tym sezonie niezaleznie do identycznego wniosku, choc plywa tylko na SB.

Awatar użytkownika
Kisiel
Posty: 804
Rejestracja: 04 gru 2006, 23:52
Deska: CzaplaKiteboards :D
Latawiec: North/Cabrinha/Flysurfer
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 22:31

co do UH to nie wiem nie plywalam..jeszcze :twisted: ale fakt probby byly i faktycznie tak sie dzialo ze sie cofal i nie kumalem zabardzo czemu ale juz wiem :wink:

ja mam w sumie 5 supelkow z czego 5ty jest az w miejscu laczenia sie linek w Y nie wiem jak to dokladnie opisac ale kto ma to wie o co kaman...
rozwiazanie to nie ma wiekszego albo i zadnego wplywu na sterownosc i zachowanie latawca w powietrzu z tego co widze wiec jak ktos nie ma takiego supelka to po dorobieniu pozna co to zycie heheh

Awatar użytkownika
kubat2
Posty: 707
Rejestracja: 02 sie 2006, 22:20
Lokalizacja: Warta (jez. Jeziorsko:D)
Kontaktowanie:
 
Post04 paź 2007, 22:50

BraCuru pisze:Zdjecia nie potrzeba. Robisz tak jak wszyscy producenci kajtow. Czyli zwykly "plaski wezel":


A związ wantowy?

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 paź 2007, 06:35

A związ wantowy?


Nie stosowalem choc wyglada prosto czyli skutecznie. A probowales to potem rozwiazac? Chyba trzeba sie troche napocic. Ale na pewno jest super rozwiazaniem w sytuacjach awaryjnych.

Awatar użytkownika
Heniek_
Posty: 178
Rejestracja: 27 sie 2006, 11:31
Lokalizacja: Warszawa/Łeba
Kontaktowanie:
 
Post07 paź 2007, 18:29

Ja mam mały problem z taśmą depowera w CB2.

Podczas skoków z rotacjami zawiaja mi sie ona w rulonik co uniemożliwia zaciągnięcie depowera. Dzieje się tak prawdopodobnie dletego, że chicken loop nie jest obrotowy.
Jest na to sposób - trzeba podczas skoków obracać się w drugą stronę (a nie zawsze mam na to ochotę).

Zamontowałem teraz taki mały metalowy chicken obrotowy...może on pomoże ale jeszcze tego nie przetestowałem bo nie było okazji.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post07 paź 2007, 19:42

Podczas skoków z rotacjami zawiaja mi sie ona w rulonik co uniemożliwia zaciągnięcie depowera. Dzieje się tak prawdopodobnie dletego, że chicken loop nie jest obrotowy.



W CB2 faktycznie tak zdarza. Utrzymuj kretlik czysty. W plecaku mam spray do czyszczenia klawiatury i dosc czesto sprezonym suchym powietrzem traktuje kretlik. Pomaga. Nie probuj wd40 i innych lubrykantow. Dzialaja swietnie do pierwszego zapiaszczenia.

Poza tym nie trzeba skakac rowno w obie strony. Jak jednak zacznie ci sie skrecac sprobuj gwaltownie odpuscic i szarpnac bar.


Zamontowałem teraz taki mały metalowy chicken obrotowy...może on pomoże ale jeszcze tego nie przetestowałem bo nie było okazji.


W CB1 nie bylo chicken loopa obrotowego i sie zwykle nie skrecalo.


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości