

MODEL SONIC 2007 został wyposażony w system SLE Supported Leading Edge należy do grupy freeride'owych latawców ze 100% redukcją mocy w sytuacjach niebezpiecznych.
Sonic powstał dla riderów poszukujących szybkiego latawca o dużym ciągu i szerokim zakresie wiatrowym.
Zaprojektowany pod kątem szybkości, dużych możliwości pływania "pod wiatr" oraz bezpieczeństwa.
Sonic generując bardzo duży ciąg i uzyskując duże prędkości stale podnosi poprzeczkę w kategorii freeride.
Kombinacja dużego zakresu wiatrowego, płaskiego profilu i cienkiej krawędzi natarcia skrzydła skutkuje rewelacyjnymi właściwościami aerodynamicznymi.
Średniozaawansowani riderzy z pewnością docenią prędkość, ciąg i możliwości pływania w różnych warunkach wiatrowych jaka daje Sonic.
BAR bar i linki wymagaja minimalnej opieki w czasie użytkowania, wystarczy wypłukać w słodkiej wodzie i unikać kontaktu z ostrymi przedmiotami.
Bar w modelach z 2007roku jest wyregulowany fabrycznie.
A - KPO System KPO stosowany jest w latawcach GlobeKites od 4 lat. Przez ten okres doczekał się niezliczonej ilości kopii w latawcach innych firm.
GlobeKites poprzez stałe udoskonalanie tego systemy pozostaje liderem inowacyjnych zmian które maja na celu zwiększenie zakresu możliwości regulacji. Po raz pierwszy w historii rider ma całkowity wpływ na charakterystykę pracy latawca.
Mat Pendle przeprojektował kształt skrzydła aby przystosować nowy rewolucyjny system regulacji do wymagań riderów.
Rider ma możliwość wyboru miejsca zamocowania linek przy latawcu ( system A KPO ).
Przesuwając mocowanie do przodu zwiększa siły działające na bar i powoduje dokładniejsze przekazywanie sił przez tylne linki, powoduje to że latawiec jest bardzo czuły i błyskawicznie reaguje na ruchy barem.
Jest to idelane wytrymowanie dla osób które pływają wypięte z haka, jak równiez dla riderów wave którzy potrzebują maksymalnego czucia latawca.
Riderzy którzy lubią minimalne siły działajace na bar i większe czucie latawca przekazywane przez środkowe linki powinni przesunąć punkt zamocowania linek w systemie A - KPO do tyłu.
Spowoduje to łatwiejsze uzyskiwanie prędkości i dużego ciągu w niesprzyjających wrunkach wiatrowych.
System A - KPO zamocowany na skrajnych mocowaniach będzie idealny dla riderów szukających komfortu jak równiez dużego ciągu.
W tej sytuacji mamy dwa bazowe ustawienia:
- linki podpiete za przednie mocowanie A -KPO daje szka reakcję latawca na ruch barem ale też zdecydowanie większe siły działające na bar,
- linki podpięte z tylne mocowanie A - KPO doskonałe ustawienie przy słabych warunkach wiatrowych, stabilny latawiec i minimalne siły działajace na bar.
INNOWACYJNOŚĆ dzięki inowacyjnemu podejściu do budowy latawców Mat Pendle stał się jedna z ikon tej dziedziny sportu. W 2007 roku przedstawił całkowicie nowy system regulacji w latawcach SLE.
Od tej chwili istnieje możliwość całkowitego dopasowania kitea do własnych preferencji od zwrotnego, szybko reagujacego na ruchy baru latawca po bardzo stabilny, łatwy w prowadzeniu przy najbardziej niesprzyjajacych warunkach wiatrowych.
-Free Flow System modele 2007 wyposazone zostały w możliwość napompowania latawca przy wykorzystaniu jednego zaworu do pompowania. Skraca to znacznie czas potrzebny do przygotowania latawca do startu. Jednak pozostaje możliwośc tradycyjnego pompowania latawca.
-LE nowe szwy - w celu zwiększenia wytrzymałości wprowadzono potrójnie wzmocnione szycie na głównych komorach, oraz wstawki z materiałów zapobiegających przetarciom na głównej komorze
-Listwy na końcówkach skrzydła zwiększajace sztywność latawca dzięki czemu istnieje szeroki zakres regulacji systemu
A-KPO
- zabezpieczenie powodujące że linki nie zaczepiaja o komory powietrzne
-latawce wykonane z dacronu cechuje duża odporność na uszkodzenia mechaniczne, większa sztywność latawca przy zachowaniu minimalnej jego grubości i wagi.
-bar z dużym otworem centralnym w kształcie owalu dzięki czemu łatwiej manewruje sie latawcem.
W 2007 roku bary maja mniejszą średnicę w celu poprawienia komfortu oraz stała średnicę na całej długości dla przyjemniejszego pływania na wypiętym haku.
MatPendle jest to główny designerem dla GlobeKites. Był naczelnym konstruktorem latawców dla Wipika oraz Takoon jednak praca dla wielkich marek nie dawała mu należytej satysfakcji z powodu ograniczeń tam związanych.
Od 2003 roku zdecydował się na stworzenie marki Globeriderkites która miała na celu stworzenia latawcy bardzo innowacyjnych, trwałych oraz bezpiecznych.
GlobeKites nie jest bardzo znaną marką ponieważ koncentruje się na tworzeniu lepszych projektów które nikogo nie zawiodą niż na promocji w super magazynach kitesurfingowych co wiąże się z dużym nakładem kapitałowym
co spowodowałoby podwyższenie ceny zakupu latawca.
Siedziba firmy jest wyspa Mauritius która daje możliwości całorocznego testowania latawcy w różnych warunkach wiatrowych i na zafalowanym akwenie jak równiez na płaskiej wodzie co ma wpływ na nowe pomysły które Mat Pendle wykorzystuje w nowych modelach