Gofbag z Eurolotem

Ustawki na pływanko, transport, spotkania, noclegi, imprezy, itp.
Dziećkowice | Kadyny | Mazury | Poręba | Poznań | Szczecin | Trójmiasto | Wrocław | Zegrze
Awatar użytkownika
zaaaak
Posty: 1403
Rejestracja: 24 lip 2011, 17:51
Deska: SU2
Latawiec: FX
Postawił piwka: 60 razy
Dostał piwko: 90 razy
 
Post27 cze 2014, 20:11

Cześć
Jak jest z golfbagiem w Eurolocie? Generalnie w biurze podróży powiedziano nam że mamy zadeklarować bagaż sportowy na trzy dni przed odlotem, oni przekazują info do turoperatora, itd itd i czarterowy kasuje 40e w jedną stronę - limit wagowy 32kg. Czy jest szansa że jeśli quiver będzie moim jedynym bagażem przejdzie to bez dodatkowej opłaty czy niebardzo ...? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia nadwymiarowo-bagażowe z tą linią lotniczą?;)
pozdrawiam serdecznie;)

Awatar użytkownika
color1
Posty: 448
Rejestracja: 19 paź 2010, 16:33
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: wawa
Dostał piwko: 19 razy
 
Post27 cze 2014, 22:09

W taryfikatorze Eurolotu jest konkretna oplata - 100 PLN (za każdy segment lotu co oznacza że zarówno TAM jak i Z POWROTEM - i tyle mnie właśnie skasowali w WAW) a nie żadne 40 euro. Natomiast miałem ostatnio chryję z Egipcjanami, bo się uparli że w Z POWROTEM jest 40 euro - zapłaciłem przyparty do muru, ale złożyłem reklamację w Eurolocie - czekam na rozpatrzenie.

Z tym jedynym bagażem to raczej nie przejdzie - przeszło, ale jak 1 quiver nadawały 2 osoby jako wspólny bagaż, u ciebie albo skasują ryczałt jak za 1 szt bagażu sportowego albo każą dopłacać za nadbagaż według kilogramów - sprawdź co ci się bardziej opłaci.

Awatar użytkownika
pawbuh
Posty: 391
Rejestracja: 28 lip 2011, 19:58
Latawiec: BEST
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post27 cze 2014, 22:26

color1 pisze:W taryfikatorze Eurolotu jest konkretna oplata - 100 PLN (za każdy segment lotu co oznacza że zarówno TAM jak i Z POWROTEM - i tyle mnie właśnie skasowali w WAW) a nie żadne 40 euro. Natomiast miałem ostatnio chryję z Egipcjanami, bo się uparli że w Z POWROTEM jest 40 euro - zapłaciłem przyparty do muru, ale złożyłem reklamację w Eurolocie - czekam na rozpatrzenie.

Z tym jedynym bagażem to raczej nie przejdzie - przeszło, ale jak 1 quiver nadawały 2 osoby jako wspólny bagaż, u ciebie albo skasują ryczałt jak za 1 szt bagażu sportowego albo każą dopłacać za nadbagaż według kilogramów - sprawdź co ci się bardziej opłaci.

Byłem w zeszłym tygodniu na Praso Eurolotem, 160 zł w 1 str

Awatar użytkownika
zaaaak
Posty: 1403
Rejestracja: 24 lip 2011, 17:51
Deska: SU2
Latawiec: FX
Postawił piwka: 60 razy
Dostał piwko: 90 razy
 
Post27 cze 2014, 23:01

color1 pisze:Z tym jedynym bagażem to raczej nie przejdzie - przeszło, ale jak 1 quiver nadawały 2 osoby jako wspólny bagaż...

Pewnie tak będzie w naszym przypadku bo leci nas troje, jakbyśmy się uparli to pewnie dałoby radę do podręcznych :wink: Czy powinienem wcześniej zadeklarować ten bagaż w biurze podróży, czy odpuścić i przygotować się na ewentualną opłatę w porcie na samym wylocie z kraju...?

Awatar użytkownika
color1
Posty: 448
Rejestracja: 19 paź 2010, 16:33
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: wawa
Dostał piwko: 19 razy
 
Post28 cze 2014, 00:43

pawbuh pisze:Byłem w zeszłym tygodniu na Praso Eurolotem, 160 zł w 1 str


no to kolega mógł się targować (warto złożyć reklamację...)

http://eurolot.com/fares/additionalcharges.html
przedostatnia pozycja, choć faktycznie tabela dotyczy rejsówek (turoperator de facto nie umieszcza takich info w ofercie, ani na stronie ani na voucherze, kierując do taryfy linii lotniczej)

zaaaak pisze:Czy powinienem wcześniej zadeklarować ten bagaż w biurze podróży, czy odpuścić i przygotować się na ewentualną opłatę w porcie na samym wylocie z kraju...?


teoretycznie powinno się zgłosić, ze względu na wyważanie samolotu podczas boardingu.
ja tam nigdy nie zgłaszałem, ale z drugiej strony co szkodzi - można bezpośrednio w linii lotniczej, przy okazji potwierdzić koszty.
druga strona medalu: będą mieli w ewidencji takie zgłoszenie i na 100% zażądają opłaty, a z tym w dniu odprawy różnie bywa.

Awatar użytkownika
G.I.Kala
Posty: 105
Rejestracja: 22 mar 2012, 23:26
Deska: tona pop
Latawiec: ss rpm 69
Lokalizacja: Gdynia
Postawił piwka: 9 razy
Dostał piwko: 3 razy
 
Post28 cze 2014, 09:27

Hey!
Co do Eurolotu, to z czego się orientuję, wystarczy przeczytać dokładnie ich regulamin.
25kg golfbaga kosztowało mnie 250pln w obie strony, z tym, że z powrotem jeszcze nie leciałam.
Babeczka w tui, gdzie kupowałam czarter Eurolotu, twierdziła, że mają prawo odmówić wzięcia na pokład jak będzie nie zgłoszone a będzie więcej quiverów. Mój był na trasie Poz-Dlm jedyny.

Pzdr,
G.I.Kala

Rado507
Posty: 20
Rejestracja: 03 sty 2014, 23:36
 
Post28 cze 2014, 12:14

ostatnio wracałem z el gouny właśnie eurolotem za pośrednictwem exim tours. na stronie eurolotu rzeczywiście jest cena 100zł za bagaż sportowy ale jak lot jest czarterowany to ceny są inne. na lotnisku zażyczyli sobie 40€. po krótkiej dyskusji musiałem odpuścić i zapłacić 80€ za dwa quivery, nawet nie byli w stanie pokazać mi cennika bo podobno to nowy przewoźnik na tym lotnisku i nie dostarczył jeszcze wszystkich papierów. po powrocie do Polski dzwoniłem do exim tours i tam już podają cenę 40€ ale szkoda że na ich stronie brak takiej informacji. powinni lepiej informować klientów o kosztach zważywszy na to że lecąc do el gouny liniami nesma zapłaciłem razem 30€ za te same dwa quivery.

Awatar użytkownika
color1
Posty: 448
Rejestracja: 19 paź 2010, 16:33
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: wawa
Dostał piwko: 19 razy
 
Post28 cze 2014, 15:22

a więc sprawa ma się chyba nastepująco:

Moim zdaniem turoperator w czasie odprawy bezpodstawnie podaje cenę 40 EUR gdyż:
- Ogólne Warunki Przewozu Eurolot, Art. 24 informuje: "Informacje o opłacie za przewóz bagażu
specjalnego są podawane na stronie internetowej, bądź za pośrednictwem Call Center"
- Na stronie internetowej Eurolot.com informacja uwzględnia opłatę 100 PLN

poza tym Art. 3 OWP Eurolot:
Postanowienia niniejszych Ogólnych Warunków Przewozu Pasażerów i Bagażu stosuje się do przewozu
Pasażerów i bagażu, jeżeli Eurolot wskazany jest w treści Biletu jako Przewoźnik <- A JEST
2. W przypadku Przelotu Czarterowego niniejsze OWP mają zastosowanie, o ile nie zostały wyłączone na
mocy umowy czarterowej i/lub Biletu czarterowego <- NIE ZOSTAŁY

Na moje oko sprawa podlega reklamacji, a w przypadku nieskutecznej, odwołania się do federacji konsumentów z jednoczesną skargą do gilc-u
- trochę to walenie klientów w babmuko, bo wygląda na to że różnicę zgarnia turoperator (bezpodstawnie) na mocy jakiegoś niepisanego porozumienia. OWP jest regulacją nadrzędną a skoro są takie a nie inne zapisy to powinny być stosowane.
Sytuacja byłaby inna, gdyby w ofercie turoperatora albo w umowie imprezy turystycznej takie informacje się znalazły.

Maksymalna waga jednej sztuki bagażu rejestrowanego (w tym własnie quiver) nie może przekroczyć 32 kg - czyli tak jak w większości linii lotniczych, ale aby rozwiać wszelkie wątpliwości w drodze powrotnej - WARTO opłacić przy wylocie z PL bagaż sportowy za obie trasy, i w czasie odprawy powrotnej (np. w Egipcie) okazać dowód zapłaty na oba kierunki.

Awatar użytkownika
pawbuh
Posty: 391
Rejestracja: 28 lip 2011, 19:58
Latawiec: BEST
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post28 cze 2014, 17:38

color1 pisze:2. W przypadku Przelotu Czarterowego niniejsze OWP mają zastosowanie, o ile nie zostały wyłączone na
mocy umowy czarterowej i/lub Biletu czarterowego <- NIE ZOSTAŁY

A skąd wiesz? Czytałeś umowę eurolotu z touroperatorem? Moim zdaniem mogą sobie doliczyć koszty manipulacyjne i nikomu nic do tego. Już nie chodzi mi o te 150 zł, powrót trwał 17 godzin. Pojawiłem się na lotnisku o 20, planowany wylot 22:30, nikt nic nie wie, okazało się że samolotu po prostu nima, nie wyleciał z PL i nie wiadomo czy wyleci. Po 3 godzinach okazało się że organizują samolot z Enter Air, wylot 4 rano, z tym że nie do Katowic (na parkingu miałem samochód) tylko do Warszawy, z Warszawy autokarem do Katowic. Wyjazd organizowany przez Itakę, Eurolotu już nie mają na liście swoich przewoźników, składałem reklamację, zobaczymy co wywalczę. Jak ktoś miał podobny przypadek, niech da znać co można ugrać.

Awatar użytkownika
color1
Posty: 448
Rejestracja: 19 paź 2010, 16:33
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: wawa
Dostał piwko: 19 razy
 
Post28 cze 2014, 19:52

Ale tu nie chodzi o umowę z turoperatorem tylko umowę z klientem/konsumentem. Z turoperatorem zawieram umowę turystyczną, ale jednocześnie zawieram umowę z linią lotniczą - na przelot i na przewóz bagażu.
Uważam, że w każdym przypadku podobnych wątpliwości należy składać reklamacją, bo tym sposobem mogli zażądać np. 100 EUR za quiver, bo tak.
Dam znać jaki efekt mojej reklamacji.

P/S owszem mogą sobie doliczać co chcą, ale klient musi o tym wiedzieć; ja się dowiedziałem ze strony internetowej jaka powinna być stawka, i tego się trzymam. zadałem pytanie turoperatorowi jakie są stawki - podali (teraz) 40 EUR ale jako podstawę wskazują OWP linii lotniczej, a tam stoi jak byk, że powinno kosztować 100 PLN. więc coś tu jest nie tak chyba ?

Nivea
Posty: 1205
Rejestracja: 28 sty 2010, 00:35
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 7 razy
 
Post29 cze 2014, 17:16

Zasady odnośnie wagi, rozmiarów, ilości i opłat odnośnie bagażu ponadwymiarowego / nietypowego jest określany przez każdego przewoźnika indywidualnie. Dlatego najlepiej skontaktować się bezpośrednio z touroperatorem-powinien znać stawki lini lotniczych obsługujących rejs lub przewoźnikiem z którego usług będziemy korzystać.

Regulaminy określające warunki przewozu bagażu ponadwymiarowego / nietypowego zwane są: „Ogólnymi warunkami przewozu”, „Warunkami dotyczącymi podróży” i „Warunkami przewozu”.
O takie informacje należy pytać przewoźników, bądź samodzielnie wyszukać na stronach internetowych przewoźników.
Opłaty za nadbagaż określa tabela nazwana „Tabelą opłat” lub „Opłaty dodatkowe”.

Szczegółowy cennik opłat za nadbagaż w Eurolocie:
w przypadku przekroczenia wagi jednej sztuki bagażu rejestrowanego (łączna waga jednej sztuki bagażu nie może przekroczyć 32 kg), pobierana jest opłata w wysokości 25 PLN za każdy rozpoczęty kilogram
opłata za zabranie dodatkowej sztuki bagażu (limity wagowe drugiej sztuki bagażu są tożsame z limitami dla pierwszej sztuki bagażu) oraz za zabranie bagażu przekraczającego dopuszczalne maksymalne wymiary (90x50x60):
a) na rejsach krajowych wynosi: 125 PLN
b) na rejsach międzynarodowych wynosi: 200 PLN
http://eurolot.com/fares/additionalcharges.html

W przypadku rejsów czarterowych informacja na temat obowiązujących opłat jest dostępna u Touroperatora.

Wysokośc opłat jest zależna od lini lotniczych i przez nie jest pobierana na lotniskach.
Zawsze trzeba zgłaszać bagaż ponadwymiarowy do touroperatora lub lini lotniczych,linie mają prawo odmówić wzięcia bagażu jeżeli zgłosi się go dopiero na lotnisku.
Linie nie pobierają żadnych opłat,jeżeli takiego bagażu nie będziecie mieli na lotnisku.


Przykład,który ma się nijak do tabeli opłat dodatkowych (na korzyść klienta):
Air Cairo-w Polsce nie płacisz nic za bagaż sportowy (ponieważ nie mają przesłanej do tej pory na lotniska w Polsce oficjalnej tabeli opłat dodatkowych z Air Cairo)w Egipcie w drodze powrotnej-45 euro za bagaż sportowy (sprawdzone wielokrotnie przy naszych grupach w tym roku)
My musimy podawać, w/g tabeli Air Cairo-opłata jest w każdą stronę 45 euro/quiver
W momencie,gdy zgloszą do portów lotniczych w Polsce tabele opłat dodatkowych,taka opłata będzie pobierana.

Kolejna informacja dla osób latających z bagażem ponadwymiarowym jest taka,że kilku touroperatorów wprowadziało opłatę za transfer bagażu ponawymiarowego do hotelu.Opłaty te są narzucone przez kontrahentów touroperatorów (organizujących transfery do hoteli) w danych destynacjach, a my mamy za zadanie informować o tym klientów.
Niektórzy touroperatorzy wprowadzili już takie informacje do umów zawieranych z klientami lub katalogów, które są nierozłączną częścią umowy.

Sprzęt sportowy przewożony w bagażu podręcznym lub głównym,w razie zaginięcia nie podlega reklamacji.
Linie lotnicze odrzucają wszystkie reklamacje,gdzie sprzęt ponadwymiarowy nie został zgłoszony i opłacony w/g tabeli opłat.
Czasem pozorna oszczędność 30 czy 40 euro może kosztować Nas wiele więcej :(

Pozdrawiam Joanna
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 20:42 przez Nivea, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
color1
Posty: 448
Rejestracja: 19 paź 2010, 16:33
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: wawa
Dostał piwko: 19 razy
 
Post29 cze 2014, 18:41

No właśnie, czekałem Asia aż zajmiesz stanowisko - w końcu jesteś najbliżej tych zasad, ale:

Nivea pisze:Zasady odnośnie wagi, rozmiarów, ilości i opłat odnośnie bagażu ponadwymiarowego / nietypowego jest określany przez każdego przewoźnika indywidualnie. Dlatego najlepiej skontaktować się bezpośrednio z touroperatorem-powinien znać stawki lini lotniczych obsługujących rejs lub przewoźnikiem z którego usług będziemy korzystać.


przewożnik jak pisałem wcześniej ma swoje OWP a w nim odwołuje się do stawek na stronie internetowej przewoźnika (eurolot). turoperator podaje inna cenę (albo w mailu albo telefonicznie - w moim przypadku już po fakcie) ale też za podstawę wskazuje OWP przewoźnika... więc coś jest nie tak

Nivea pisze:Regulaminy określające warunki przewozu bagażu ponadwymiarowego / nietypowego zwane są: „Ogólnymi warunkami przewozu”, „Warunkami dotyczącymi podróży” i „Warunkami przewozu”. O takie informacje należy pytać przewoźników, bądź samodzielnie wyszukać na stronach internetowych przewoźników.
Opłaty za nadbagaż określa tabela nazwana „Tabelą opłat” lub „Opłaty dodatkowe”.


właśnie, wszystko można wyczytać w OWP eurolotu i na tym się skupmy, turoperator nie ma prawa naliczać innych opłat, chyba że informuje o tym w SWOJEJ ofercie

Nivea pisze:W przypadku rejsów czarterowych informacja na temat obowiązujących opłat jest dostępna u Touroperatora.


nawet gdyby tak było, turoperator chyba musi się posłużyć jakąś taryfą... a tymczasem wskazuje na warunki OWP eurolotu... czyli j.w.

Nivea pisze:Wysokośc opłat jest zależna wyłącznie od lini lotniczych i przez nie jest pobierana na lotniskach.


więc skoro warunki są wymienione w OWP, to... ?

przeczytałem wczoraj OWP od deski do deski, w kilku Art wszystko wskazuje na korzyść mojej interpretacji.

Asia skoro masz dostęp z pierwszej ręki do tych spraw, wyjaśnij proszę skąd ta rozbieżność i na jakiej podstawie Alfastar informuje o innej taryfie za bagaż specjalny niż uwzględniona jest w OWP eurolotu ?

Nivea
Posty: 1205
Rejestracja: 28 sty 2010, 00:35
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 7 razy
 
Post29 cze 2014, 19:55

Piotrek wszystkie opłaty powinny być zgodne z OWP lotów czarterowych Eurolot i podane przez touroperatora czarterującego samolot.
OWP Eurolot (loty regularne):
http://eurolot.com/commons/pdf/warunki_ ... urolot.pdf
OWP Eurolot czartery:
http://eurolot.com/commons/files/OWP_Czartery.pdf

Tak jak napisałam my dostajemy informacje od TO czarterujących samoloty danej lini lotniczej.
Podana jest kwota 30,40,45 euro w jedną stronę za bagaż ponadwymiarowy w danej lini lotniczej.
Piotrek, rozumiem, że w Polsce zapłaciłeś 100 zł, a w Egipcie 40 euro?
Bardzo dużo zależy od obsługi naziemnej.
Czasem jest tak, że klientów puszczają za darmo bez opłat, a z powrotem klienci płacą.
To samo dzieje się w druga stronę.
Wiem,że są pewne różnice pomiędzy OWP regularnych linii lotniczych, tanich lini lotniczych czy lini czarterowanych przez TO.

Pozdrawiam
Joanna
Ostatnio zmieniony 01 lip 2014, 09:28 przez Nivea, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
color1
Posty: 448
Rejestracja: 19 paź 2010, 16:33
Deska: nkb
Latawiec: nkb
Lokalizacja: wawa
Dostał piwko: 19 razy
 
Post29 cze 2014, 23:19

Nivea pisze:rozumiem, że w Polsce zapłaciłeś 100 zł, a w Egipcie 40 euro?
Pamiętaj, że bardzo dużo zależy od obsługi naziemnej.


tak, chodzi o różnice w opłatach jak również sam fakt, że nie może występować dowolność w ustalaniu ceny przez obsługę naziemna, skoro OWP mówią wprost o cenach podanych na stronie internetowej przewoźnika. przy odprawie w RMF pokazali mi jakiś wydruk z ceną 40 EUR lub 160 PLN, tylko na jakiej podstawie ja się pytam ?
zaś w dokumencie "OWP Eurolot czartery" (tyle że on dotyczy relacji przewoźnik - czarterujący, a nie przewoźnik - pasażer/konsument) zero informacji na poruszony przeze mnie temat.

no i zastanawia mnie mimo wszystko skąd się bierze cena 40 EUR ? bo póki co, na podstawie dostępnych mi informacji i dokumentów, nie jest to cena ustalona przez Eurolot.
bo ja rozumiem, że wy (Jovi) dostajecie wytyczne z Alfastaru, pytanie tylko skąd Alfastar "czaruje" cenę 40 EUR ???
bo jak rejs obsługiwał Smallplanet, wszystko się zgadzało i cena była wiadoma (i na stronie i jak kasowali na lotnisku, choć fakt bywało że nie pobierali nic)

Nivea
Posty: 1205
Rejestracja: 28 sty 2010, 00:35
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 7 razy
 
Post30 cze 2014, 01:05

Piotrek z tymi pytaniami zgos sie do lini i TO
Jeżeli są nieścisłości należy zawsze prosić na lotnisku o tabele opłat i w/g niej opłacać bagaż.
Napisałeś,że pokazali Tobie w RMF wyruk tabeli opłat dodatkowych i było 40 euro-i to jest cena w Eurlocie za bagaż dodatkowy w jedna stronę.

Tabela opłat dodatkowych samolotów czarterowanych DANYCH LINI jest dostępna w każdym biurze podrózy,u każdego agenta czy TO.
Jest czasem różnica pomiędzy rejsami wyczarterowanymi, a rejsami rozkładowymi.

Może pracownik naziemny w Warszawie pobrał od Ciebie za mało?? w/g tabeli opłat dodatkowych lini regularnych (rejsów rozkładowych)

Reklamacje do lini lotniczych dotyczą: odwołania lotów,opóżnienia lotów, overbookingu, startu z poślizgiem,zagubienia, zniszczenia bagażu.
W tej sytuacji nie wiem co chcesz reklamować, jeżeli cena opłat dodatkowych w Eurolot w lotach czarterowych jest podawana klientom przy zawieraniu umowy z TO.
Klient zgłaszając bagaż sportowy, otrzymuje informację o opłatach dodatkowych za bagaż dodatkowy.

Pozdrawiam
Joanna
Ostatnio zmieniony 01 lip 2014, 09:26 przez Nivea, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Kto/Gdzie/Kiedy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości