Strona 1 z 3

F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 25 lut 2018, 15:07
autor: czezz
Hej,
pod koniec zeszłego sezonu (2017) miałem okazje potestować F-One Bandit 2017. Bardzo mi przypadł do gustu.
Szybciutki, super reaguje na ruch na barze. Prawdziwa formuła 1!

W tym roku miałem już okazje popływać na F-One Bandit 2018 i... F-One! Co się stało???
Coś jest nie tak w porównaniu do modelu w zeszłego roku.

Moje spostrzeżenia: kite całkiem dobrze reaguje kiedy kieruje go na 9 lub 3. Jednak ma strasznie opóźnienie kiedy podciągam go do góry. Tragedia.
Generalnie, uczucie na barze nie to samo..
Podłączyliśmy bar z 2016 dla testu. Było lepiej, ale to wciąż nie to samo wrażenie, które miałem z modelem z 2017.

Podkreślę, że są to tylko moje wrażenia, ale niestety bardzo negatywne i rozczarowujące.
Czy ktoś z Was miał już okazję popływać na nowym F-One? Może coś można przestawić w ustawieniach na barze/kite?
Porady i opinie od Fone'owców mile widziane.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 25 lut 2018, 16:06
autor: bartekk
czezz pisze:Moje spostrzeżenia: kite całkiem dobrze reaguje kiedy kieruje go na 9 lub 3. Jednak ma strasznie opóźnienie kiedy podciągam go do góry. Tragedia.
Generalnie, uczucie na barze nie to samo..
Podłączyliśmy bar z 2016 dla testu. Było lepiej, ale to wciąż nie to samo wrażenie, które miałem z modelem z 2017.


Czezz mam już dośc dobrze opływanego Bandita 2018, nie do końca rozumiem stwierdzenie "podciągam do góry" sprecyzuj proszę, łatwiej będzie mi odpowiedzieć.

Generalnie jedna z większych zmian, to dużo lepsza i szybsza reakacja latawca na ruch barem, więc opóźnienie o którym piszesz w ogole nie pasuje mi do mojego opisu Bandita 2018 :)

Daj znać, może będę w stanie jakoś pomóc z ustawieniem :thumb:

Ps. przepięcie baru 2016 nie ma wpływu na reaktywność latawca, więc tymbardziej coś tu nie gra :)

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 25 lut 2018, 20:42
autor: czezz
Cześć Bartekk,
dzięki za odpowiedź.

"podciągam go do góry" - czyli kieruje kitea w stronę 12ej.
Chodzi mi o zwykły ruch kitem: dół-góra.
W dół reaguje OK, ale w góre wolno i trzeba w to włożyć sporo siły (aż mi się przypomina Cabrinha Convert, haha :D ).
Druga sprawa: przy zwrotach - transition - traciłem moc, co kończyło się opadaniem do wody.

Tak jak wspomniałem, podłączając stary bar było lepiej. Jeśli masz możliwość spróbuj - jestem ciekaw twojej opinii.

Pozdrawiam,
czezz

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 26 lut 2018, 09:19
autor: bartekk
czezz pisze:"podciągam go do góry" - czyli kieruje kitea w stronę 12ej.
Chodzi mi o zwykły ruch kitem: dół-góra.
W dół reaguje OK, ale w góre wolno i trzeba w to włożyć sporo siły (aż mi się przypomina Cabrinha Convert, haha :D ).
Druga sprawa: przy zwrotach - transition - traciłem moc, co kończyło się opadaniem do wody.
czezz


Czezz masz źle wytrymowane linki, a konkretniej to masz za długie linki sterujące w swoim barze.

Trymowanie barów F-One jest bardzo proste, jak będziesz potrzebował informacji jak to zrobić dokładnie, to dawaj znać :)

Mój Bandit chodzi jak po szynach :twisted:
Obrazek
Obrazek

Zdjęcie z wczorajszego testowania rozmiaru 8 na Bałtyku :thumb:

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 26 lut 2018, 10:16
autor: czezz
Piękne foty! :D

Mój bar ma ustawienia fabryczne (czy to możliwe, że producent dostarcza rozregulowany bar)?
Jak to sprawdzić i jak możesz, podeślij proszę jakieś wskazówki/informacje jak wytrymować te linki.

Pozdro.
czezz

UPDATE:
znalazłem w manualu na stronie 19 - Adjust line lenght.
Nie ma tylko informacji jaki powinien być stosunek power linek do link sterujących.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 27 lut 2018, 08:53
autor: bartekk
czezz pisze:Piękne foty! :D

Mój bar ma ustawienia fabryczne (czy to możliwe, że producent dostarcza rozregulowany bar)?
Jak to sprawdzić i jak możesz, podeślij proszę jakieś wskazówki/informacje jak wytrymować te linki.


Raczej się to nie zdarza :)

Po zaciągnięciu baru, na całkowicie odpuszczonym depowerze, wszystkie linki powinny być równe.

Jak to sprawdzić :arrow: Rozwiń linki i podepnij wszystkie w jedno miejsce, najlepiej na jakis haczyk, później złap bar i napnij linki.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 27 lut 2018, 09:35
autor: KiteOffer
czezz pisze:Piękne foty! :D

Mój bar ma ustawienia fabryczne (czy to możliwe, że producent dostarcza rozregulowany bar)?
Jak to sprawdzić i jak możesz, podeślij proszę jakieś wskazówki/informacje jak wytrymować te linki.

Pozdro.
czezz

UPDATE:
znalazłem w manualu na stronie 19 - Adjust line lenght.
Nie ma tylko informacji jaki powinien być stosunek power linek do link sterujących.


czezz możesz wysłać do nas swój bar, bezpłatnie sprawdzimy go, wytrymujemy i odeślemy z pakietem naklejek :thumb:

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 28 lut 2018, 12:19
autor: czezz
BRAWO KiteOffer!
Bartekk, również dziękuję za pomoc.

Spróbuję najpierw sam wytrymować bar, a jeśli dalej nie będzie chodzić jak powinien to chętnie skorzystam z propozycji :)
Przydałaby mi się informacja jaki powinien być stosunek linek sterowch (back line) do power linek (front line). Tak na oko.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 28 lut 2018, 14:26
autor: KiteOffer
czezz pisze:BRAWO KiteOffer!
Bartekk, również dziękuję za pomoc.

Spróbuję najpierw sam wytrymować bar, a jeśli dalej nie będzie chodzić jak powinien to chętnie skorzystam z propozycji :)
Przydałaby mi się informacja jaki powinien być stosunek linek sterowch (back line) do power linek (front line). Tak na oko.


Poniżej krótki opis jak to zrobić :)

1. De power odpuszczony = pełna moc :)
2. Wszystkie 4 linki podpięte na ZERO na jeden haczyk
3. Jedną ręką trzymasz chicken loopa, a drugą naciągasz maksymalnie bar
4. Po naciągnięciu wszystkich linek, chicken loop powinien dotykać przelotki w barze

W razie pytań dzwoń 720 004 000 :thumb:

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 06 mar 2018, 12:52
autor: czezz
Hej,
w weekend miałem chwile, żeby zająć się sprawą:

1. Wszystkie 4 linki podpięte na ZERO: https://www.dropbox.com/s/m8aqjffhk32nrne/DSC_0008.JPG?dl=0
2. Stan przed trymowaniem. D-power odpuszczony (full power) i bar ściągnięty do końca: https://www.dropbox.com/s/4fy6t8futt8vmbr/DSC_0007.JPG?dl=0
3. Trymowanie. Zdjęcie prezentuje stan fabryczny. Linki skróciłem o 1 węzeł: https://www.dropbox.com/s/zsdlhyw1tgzqm2t/DSC_0009_1.JPG?dl=0
4. Rezultat: na sucho wygląda tak samo jak przed trymowaniem. Nie mam jak teraz sprawdzić, ale ciekaw jestem czy będzie różnica na wodzie/pod obciążeniem. Fota: https://www.dropbox.com/s/kp7l7qi7vq3kpx8/DSC_0011.JPG?dl=0

To co mnie martwi:
na zdjęcie 2 (przed trymowaniem/stan fabryczny) i 4 (po trymowaniu) widać, że lina główna (ta na której końcu jest chicken-loop), jest luźna. Skracając linki sterowe ten luz tylko się powiększy... ale może tak ma być?

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 06 mar 2018, 13:00
autor: zaaaak
Rozumiem że nie robiłeś tego na podłodze, tylko tak jak koledzy pisali wcześniej zaczepiłeś końcówki o gwóźdź(haczyk) i będąc wpiętym w trapez zaciągnąłeś bar...? Trymowanie powinno choć w przybliżeniu odwzorowywać warunki pracy :wink:

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 06 mar 2018, 19:45
autor: walo1
A czemu je skracasz to je wydluz. Z takim ustawieniem jak zaciagniesz bar to latawiec moze byc przebrany. Wydluz sterowki jak jest taka mozliwosc.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 06 mar 2018, 23:16
autor: czezz
walo1 - nowy bar z 2018 ma fatalną reakcję na ruchy (przeczytaj poczętek tego wątku). Skrócenie sterówek ma pomóc.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 07 mar 2018, 00:52
autor: march_in
chyba po prostu kolega bartekk wprowadzil w blad? wydluz linki. wnioskujac po tym co piszesz i po fotach. generalnie jesli dobrze widze a nie znam do konca baru fone to napieta jest tylko safety line a powinna byc ta do depowera, wtedy bedziesz miec wszystkie linki rowne.

Re: F-One Bandit 2018 - co się stało ???

: 07 mar 2018, 10:15
autor: Kite.pl
:thumbsup:

phpBB [video]