Strona 1 z 1
RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 22 maja 2014, 15:44
autor: Lion
Hej, co sądzicie - lepiej dolożyc pare stówek i miec RPM 2012, czy zaoszczedzic i miec z 2011? Czuc róznice wartą ekstra kasy, czy to tylko "markieting"? A moze w ogole 2011? (słyszalem ze lepiej wstaje z wody

)
Pozdr
Re: Odp: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 22 maja 2014, 17:13
autor: Kuba Gdynia
Ja kupiłbym ten, który jest w lepszym stanie...
Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 23 maja 2014, 08:11
autor: maliniak
Lion pisze:Hej, co sądzicie - lepiej dolożyc pare stówek i miec RPM 2012, czy zaoszczedzic i miec z 2011? Czuc róznice wartą ekstra kasy, czy to tylko "markieting"? A moze w ogole 2011? (słyszalem ze lepiej wstaje z wody

)
Pozdr
2011 i 2012 nie mają różnic konstrukcyjnych. Tylko kolorystyka i dodatkowy rozmiar w 2012. 2013 już się różni a 2014 to już w ogóle odlot

Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 24 maja 2014, 15:45
autor: Lion
Ok, dzięki maliniak wyczerpał sprawę, temat do zamkniecia

Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 27 maja 2014, 18:57
autor: bola
2012 i 2011 pozornie niczym się nie różnią ?
jak dla mnie każdy rok wnosił coś nowego poza zmianą kolorystyki
inne czucie na barze , sztywniejszy profil , drobne zmiany na lepsze droga ewolucji nie rewolucji
.....dla mnie osobiście 2012 i 2013 to prawie to samo
w 2014 wzmocnili krawędz spływu
Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 29 maja 2014, 21:42
autor: Smokie
maliniak pisze:2011 i 2012 nie mają różnic konstrukcyjnych.
Ale mają inne bary

Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 30 maja 2014, 00:11
autor: Fordon
Czy bardzo sie pomyle jezeli napisze, iz: Slingshot RPM 2012 jest zbudowany na tej samej platformie co 2011. Dokonano zmian w bridlach i zmodyfikowano punkty podczepienia na wingtip`ach. Sa to dosc znaczace zmiany, ktore spowodowaly, ze kite jest latwiejszy w pilotowaniu, bardziej przyjazny, lepszy depower, stabilniejszy, wymaga mniej umiejetnosci w tej kwestii w porownaniu do 2011, gdzie w 2011 wymagal od ridera wiele wiecej wyczucia.
Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 30 maja 2014, 10:39
autor: wirus12
Był inny, bardziej mam wrażenie ugrzeczniony , 2011 był bardziej agresywny , mam wrażenie że 2014 jest trochę zbliżony do 2011 to moje odczucie , jak bym dostał nówkę z 2011 to brał bym z zamkniętymi oczami.
Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 30 maja 2014, 11:21
autor: Fordon
Czy bardzo sie pomyle dodajac, ze:
Model 2013 ma mniej znaczace zmiany w porownaniu do modelu 2012. Zmniejszono profil wingtip`ow zwiekszajac predkosc skrecania.
2014 znowu posiada wieksze zmiany. Lepsze i ogolnie bardzo latwe wstawanie z wody. Nowe bridle daja lepsze czucie latawca. Krawedz splywu dostala wiecej dacronu, co eliminuje trzepanie, sprawia ze lepiej sie spisuje przy silniejszych i slabszych wiatrach oraz prowadzenie latawca jak i sama jazda jest plynniejsza oraz tym samym konstrukcja latawce jest mocniejsza, silniejsza. Zmniejszono wage latawca, dano lepszy aluminiowy bloczek.
Mozna zmieniac ustawienia przednich i tylnych linek na wiele sposobow uzyskujac kilka roznych kombinacji dajacych rozne czucie latawca.
Bo skoro juz mowa o modelach nowszych to pozwolilem sobie dodac powyzsze spostrzezenia.
Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 30 maja 2014, 14:48
autor: kite24.pl
RPM 2014 nie ma bloczków ma ceramiczne przelotki . A ustawienia 3style i wave są takie same jak mnie pamięć sięga .
Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 30 maja 2014, 19:47
autor: Fordon
Nie wydawalo mi sie, by bylo to ceramiczne tylko jednak aluminium, dlatego zajrzalem na internet i dokladnie nazywa sie to "anodowane aluminium" czyli "wytworzona na powierzchni aluminium warstwa tlenku o większej twardości i odporności na korozję niż warstwa powstająca w sposób naturalny". Ale masz racje, ze jest to bardziej przelotka niz bloczek - ja to po prostu nazwalem bloczek.

Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 01 cze 2014, 11:53
autor: Lion
and... what about 2010 ?

Re: RPM 2011, a RPM 2012 ?
: 01 cze 2014, 22:02
autor: Fordon
RPM 2010:
http://www.thekiteboarder.com/2010/04/s ... te-review/RPM 2010 vs 2011:
http://www.thekiteboarder.com/2011/02/d ... gshot-rpm/Ogolnie RPM w kazdym roczniku uchodzi za dobra i udana latawke, a kazdy kolejny rok przynosi kolejne zmiany, ktore wplywaja korzystnie na charakterystyke latawca. Jezeli jest mozliwosc (tzn. stan i cena dobre/odpowiednie) to brac nowszy model.