raven- bardzo dobry latawiec szczególnie do wielkości 14m ;większe 16 i 18m to już niestety tylko lokomotywa (spore siły na barze ,dość wolny, lekka tendencja do przepadania to wg mnie najmniejsza wada tego kita-wymaga to czasami trochę koncentracji ).
RAVEN do max 14m -
ZALETY: b.dobra winda,solidny hang time,średnie siły na barze,b.dobry depower i górny zakres,b.ostro chodzi na wiatr,stabilny kształt, przewidywalny w powietrzu,system pompowania z jednego wentyla -super wygoda
WADY:spore siły na barze (16m ,18m i więcej)słaby dolny zakres,leciutka tendencja do przepadania(ale mozna nad nią bez wiekszej spiny panować),wielkości 16,18 i więcej posiadają syndrom lokomotywy(WOLNE i mające tylko jeden cel -CIĄĄĄĄĄĄĄĄGNĄĆ)
dla porównania:X4
ZALETY: potężna eksplozywna winda ,stabilność kształtu,super ostro chodzi do wiatru,super dolny zakres
WADY:duże siły na barze(serio) zarówno te sterujące jak i regulujące MOOOOC,taki sobie depower i górny zakres
i jeszcze jedna różnica ,ale trudno powiedzieć czy to wada czy zaleta;po prostu cecha latawca;X4 nie wymaga prędkości najazdu aby wysoko skoczyć a RAVEN i owszem ;trzeba sie rozpędzić i to konkretnie.
Wydaje się że po tym co zobaczyłem teraz na wyjeżdzie na Rhodos TORCH 2006 będzie pewnym przełomem w konstruowaniu latawców.(latawiec teoretycznie freestylowy a ładuje się na nim skoki niewiarygodnie WYSOOOOOOOOKIE I DŁUUUUUUUUUUGIE

))