Z przyjemnością chcieliśmy ogłosić nawiązanie współpracy z polskim dystrybutorem oraz firmą Liquid Force.
W zasadzie firma była od dawna obecna w Polsce, mimo wszystko jednak mało u nas wciąż znana...A szkoda bo kajty są naprawdę OK, zarówno jakościowo jak i cenowo

Liquid Force oferuje w tym roku 4 modele latawców:
- Freeride/Allround - ENVY ( hybryda )
- Race/Wave - NRG oraz słabowiatrowa wersja tego latawca - NRG Light Breeze ( bow )
- Freestyle - Nirvana
Przez majówkę organizowaliśmy równoległe testy

Kajćilupi na Envy 9m jak widać OK


do backmobe też chyba niedaleko?






Nie miałem jeszcze okazji niestety z powodu kontuzji pływać na nowych liquidach, natomiast pływałem na sprzęcie 2011 i zarówno Envy jak i Hi-Fi bardzo mi się podobały za fajne siły na barze, zdecydowaną moc przy wybiciu, zwłaszcza C. Wygląda na to, że latawce zostały poprawione jeśli chodzi o Nirvanę, bo w Envy w niewielkim stopniu zmieniony został układ bridli w stosunku do 2011, natomiast wciąż pozostaje to podstawowy, allround latawiec kolekcji, nadający się idealnie dla wszechstronnych riderów. Jak dotąd jest to również ulubiony latawiec naszych instruktorów - Kasia i Lukips byli naprawdę pozytywnie zaskoczeni po pierwszych sesjach.
Nirvana jest zdecydowanie bardziej C shapem niż Hi-Fi, z mocną sztywną konstrukcją wspartą środkową tubą, przy zmniejszeniu grubości tuby głównej. Latawiec jest bardzo OK, ma fajny zamknięty kształt C. 5ta linka wspiera konstrukcję SLE, bez niej latawiec nie lata. Teoretycznie jest też pomocna przy restarcie.
NRG i NRG Light Breeze mają budowę zbliżoną do typowych latawców typu bow, charakteryzują się też dzięki temu dużą mocą w dolnym zakresie, łatwością restartu z wody oraz dużym zakresem depower.
Wszystkie Liquidy wyposażone są w :
- system pompowania Max Flow. Jak wszystko ma swoje plusy i minusy - na pewno szybsze pompowanie i spuszczanie jest OK, trzeba jednak uważać na wlatujące "drobiazgi". Do wyboru jest jednak standardowy inflate, więc tu nie ma problemu. Problem właściwej pompki/końcówki też na szczęście został wyeliminowany przez zastosowanie standardowego inflate.
- wszystkie tuby główne zabezpieczone są dodatkową warstwą materiału w okolicach inflate/deflate oraz wejść one-pump co jest super sygnałem jeśli chodzi o ich wytrzymałość
- Latawce dodatkowo są przeszyte poprzecznie na brytach, również w celu wzmocnienia konstrukcji.
- Wszystkie kajty wyposażone są w materiał Teijin Ripstop T9600, stosowany w latawcach od dawna, niestety dużo rzadziej od czasów kryzysu

Chciałbym żebyśmy jako riderzy czy też potencjalni użytkownicy wymieniali w tym temacie recenzje i spostrzeżenia na temat tych latawców - mam nadzieję że dzięki temu więcej osób będzie miało okazję się z nimi zapoznać. Ja również jak tylko dam radę się na nich przepłynąć, postaram się napisać coś więcej - liczę że odkryję moją Nirvanę ...

