Cabrinha Crossbow 9 / Takoon Nova 9 - latawce freeride.

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Awatar użytkownika
IgorS
Posty: 407
Rejestracja: 25 wrz 2003, 09:26
Deska: North/Nobile/Cab
Latawiec: Cabrinha, AirRush
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
 
Post18 lip 2005, 13:41

Witam po długiej przerwie i przynoszę parę nowinek, które już za 3 tygodnie staną się chlebem powszednim, kiedy to modele Cabrinha Crossbow pojawią się w sprzedaży u nas w kraju. Co do Takoona to pewnie nieprędko.

Latawce te mają identyczny kształt i domyślam się że taką samą charakterystykę, ale skupię się w tej chwili na latawcu Cabrinha Crossbow 9.

Jego zakres wiatrowy można ustalić od 14 węzłów w górę. Niestety pływałem w warunkach wiatrowych przy skoku 12-28 węzłów więc nadal nie znam jego górnych możliwości, gdyz pływałem prawie cały czas na full power. Zakres depowera jest tak ogromy, że na każdy szkwał czekałem z niecierpliwością, im silniejszy tym lepiej.

Jest on latawcem w miarę szybkim, lecz wolniejszym niż latwce w tym rozmiarze o wysokim AR, co jest z natury rzeczy zrozumiałe, natomiast dużo szybciej kręci loopiki.
Jego ciąg w górę jest umiarkowany (bardziej ciągnie w przód niż w górę) i nie zdaży się nikomu niekontrolowany skok, zwłaszcza przy porywistym wietrze. Pomimo małego rozmiaru posiada zaskakujący dobry dół, co jest uzyskane dzięki jego specyficznego układu płaskiego skrzydła (konstrukcja wykradziona prosto z układu Oriona :wink: ).
Nie ma problemu z ostrzeniem na wiatr, naprawdę szybko się na nim pływa, gdyby nie woda wokół to z deski by tryskał ogień.

Latawcem tym pływa się dziecinnie prosto i dla wymagających zawodników będzie on nudnym produktem. Oczywiście nuda w tym przypadku - znaczy prostota, jednym słowem dzięki takim latawcom ten sport przestaje być extremalny.

Podsumowanie:
Latawiec ten nadaje się idealnie na porywiste wiatry od 5B w górę. Przeznaczony jest do freeride i kiteloop.

Wady:
Generalnie brak, chyba że ktoś oczekuje hang time - to go tutaj nie znajdzie. Nudny (bo zbyt łatwy w prowadzeniu), chyba że wieje strasznie porywisty wiatr, wtedy to jest szansa nie zasnąć za bar'em :twisted:
Po godzince pływania rączki mogą być troszkę zmęczone, ale jest to pływanie przy silnym wietrze, więc mają się prawo napracować.

Zalety:
Super bezpieczny, system depower odciąża latawiec tak jakby był powieszony tylko na 5-tej lince.
Super łatwy restart z wody bez systemu Recon i 5-tej linki. Wystarczy łagodnie pociągnąć sterującą linkę i już mamy latawiec gotowy do startu.

Jest to idealna maszyna dla takich cieniasów i nudziarzy jak ja :D
Ostatnio zmieniony 19 lip 2005, 18:33 przez IgorS, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post18 lip 2005, 23:10

moze jakas fotka?

Awatar użytkownika
Tyś ... Widzioł !!!
Posty: 153
Rejestracja: 04 lip 2005, 15:41
Lokalizacja: other side of morning
Kontaktowanie:
 
Post19 lip 2005, 08:38

a jaka jest u nas cena? bo zdaje sie, ze oficjalna za 9m to 1100 eur?!

chyba tez nie do konca ma byc to latawiec o charakterystyce freeride, bo szykuja drugi model o takiej konstrukcji - switchblade - który ma byc mniej agresywny:
Obrazek

zdjec jest cala masa na stronie cabrinhy

a takoon wyglda tak:
Obrazek

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 lip 2005, 10:22

mamy fotki
wrzucę jak tylko..wrócę :wink:

latalo to-to kolo naszej bazy dwa dni temu
ale ..wyglądalo "dziwnie" :wink:
..i podobnież latalo..


poczekamy-zobaczymy..

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 lip 2005, 13:47

no Igor ,nareszcie latawiec dla Ciebie :doh: pływałem troche na CROSBOW 12m na Shitty Beach(było trochę cienko wiatru jak na ten rozmiar) . i ze SROGIM IGOREM co do cech latawca zgadzam sie w 50 %,ale wolałbym popływać przy konkretnym wietrze i wtedy coś więcej napisać o tym latawcu.

Smokie
Posty: 5595
Rejestracja: 07 sie 2003, 12:00
Deska: Semente Pocket Rocket, 77
Latawiec: Slingshot RPM
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 121 razy
Dostał piwko: 77 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 lip 2005, 18:52

ano latalo. bylo nierowno i rzeczywiscie czasami dosyc mocno kopalo. mniej wiecej w tym samym czasie plywanko bylo na latawcach 9-12 wiec jest to moze jakas skala porownawcza. z tego co udalo mi sie zauwazyc z poziomu wody to chodzi to mniej wiecej tak samo ostro na wiatr jak inne latawce. w tym samym czasie obok latal jeszce flysurfer (chyba ten nowy speed). ja jezdzilem na slingu numer 9 i duzych chyba specjalanie roznic nie widzialem, ale ciekaw jestem tego podwojnego depowera.....

Awatar użytkownika
IgorS
Posty: 407
Rejestracja: 25 wrz 2003, 09:26
Deska: North/Nobile/Cab
Latawiec: Cabrinha, AirRush
Lokalizacja: Gdynia
Dostał piwko: 1 raz
 
Post25 lip 2005, 16:52

A oto recenzja gościa o ksywce Dax z http://www.kite-surf.com/.
Jak widać dokładnie takie same odczucia miał gość jak ja, z tym że w moim mniemaniu zakres dolnowiatrowy jest jednak dużo większy niż przy standartowym 9sqm.

Dax said:

"My experience with this product: 1-5 sessions (first impressions)

So here I am flying about the Gorge on a typical wacky 12mph-30mph day, and along comes this spaceship looking thing. Holy crap, that's the Crossbow (9m.)

The guys were nice enough to let me take it for a spin (thanks guys!) Here are my findings...

First Impressions:
DEPOWER! This thing goes from full on powered to trainer kite like pull in about 8 inches of sheeting. It’s a little unnerving at first because you can quickly lose track of what the kite is doing and have the feeling that it must have luffed and fell out of the sky because you can't feel it anymore, but its still flying merrily. Cool!

When riding the power control was really quite something. Pull back on the bar for some power, sheet out when you got too much. Its like your sheeting on your regular kite, but 10x more effective.

Speed:
Because of the effective sheeting of the kite and low drag, it rides very fast, which I like a lot. You really get a feeling of control like I haven't felt before on a traditional kite.

What about steering?:
It turns fast, truly pivots. Crank it hard and it spins like a top. Anyone could do kiteloops on this kite.

Jumping:
Kind of disappointed here, I don't think flat kites will be known for all out jumping performance like you might think. The one advantage is you could go out in normally overpowering conditions on a bigger kite and use the depower to set you up for some lofty jumps, but it just doesn't have the explosive lift of an "C" shape kite. I tried jumping it a number of different ways, the best ones where were when I didn't send it too far, those jumps weren't super high, but it did hang pretty good. I watched as a more experienced rider took it out, he did get some good jumps on it, but still not the huge boosts that you can get when you know what to do on a typical kite.

Bar Pressure:
This seems to be another area of disadvantage, during a few gusts I felt like I was holding nearly all the power in my arms, almost like being unhooked. Also to really take advantage of this kite, I doubt you would want to ride with it powered against a stopper ball, then you wouldn't be able to take advantage of its sheeting to control power. So those that are normally used to riding powered against the stopper ball, may not find this style of kite desirable.

Bar:
The bar I tried was a prototype, so I am not sure how much is fixed in production, but it did seem to be quite heavy and complicated. The double pulley system especially adds a great deal of complexity to things, and I'd be worried how serviceable all the components would be if anything were to break. But again, this was a prototype...

Relaunching:
I never got a chance to try it, but it seemed that relaunching was pretty instantaneous. Just pull on one line and it goes. Nice!

Upwind:
Seemed around average, I think you could get more upwind out of it once you had the feel for the sheeting dialed.

Range:
I think with the sheeting control this kite could have awesome range, especially at the high end.

Low end:
Not sure that there are any real breakthrough here. In lulls I had to work the kite the same as I would my regular 9m.

Conclusion:
The flat style kite is revolutionary for the beginner kiter or an all out safety solution for anyone. If you’re the type who takes safety of utmost importance, than this is the kite for you. The ability to instantly shutdown the power at any time is just awesome in that regard.

However, if you feel pretty comfortable with the current feel of your kite and its range then you probably wouldn't feel a big benefit to going to this type of kite. It is a fundamental shift in the way you will fly your kite, and for some that's not necessarily a good thing.

I talked to other experienced riders who took the kite out, and nobody was sure if they would switch or not. Everyone was impressed by the depower aspects though, that is definitely one part of this kite that has not been over hyped.

I think also its fair to mention that the Windwing Rapture that has been out for some time now is also a flat/depowerable kite. Windwing has taken off in the Gorge, their popularity has exploded in just a few months. The riders I have talked to who fly their kites all say the same things about depower and control. So I think they should be given the credit for being first to market with this new brand of kite.

Still the Cabrinha Crossbow lends a great deal of legitimacy to this design direction, and no doubt all others will follow now. These new flat kites are a huge breakthrough for our sport in terms of accessibility and safety. Good job guys.

Now, I suggest you give one demo and come to your own conclusions...

GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post25 lip 2005, 18:38

Conclusion:
The flat style kite is revolutionary for the beginner kiter or an all out safety solution for anyone. If you’re the type who takes safety of utmost importance, than this is the kite for you. z tym akurat stwierdzeniem zgadzam sie w 100%. Igor, this is kite for you !(serio!) :wink: :think: :hand:
Igor napisał:
Wady:
Generalnie brak, chyba że ktoś oczekuje hang time - to go tutaj nie znajdzie. Nudny (bo zbyt łatwy w prowadzeniu), chyba że wieje strasznie porywisty wiatr, wtedy to jest szansa nie zasnąć za bar'em
Po godzince pływania rączki mogą być troszkę zmęczone, ale jest to pływanie przy silnym wietrze, więc mają się prawo napracować.REALY, THIS IS KITE FOR YOU. :think: :thumb:

morlov
Posty: 752
Rejestracja: 08 sie 2003, 22:21
Lokalizacja: Rumia, strefaextreme.pl
Kontaktowanie:
 
Post26 lip 2005, 23:47


GURU 10.5
Posty: 3170
Rejestracja: 29 paź 2004, 20:22
Latawiec: OZONE EDGE, C4, CATALYST
Lokalizacja: Galicja
Postawił piwka: 24 razy
Dostał piwko: 24 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 lip 2005, 11:03

to teraz wszyyyystko jasne ................! :roll: co za piękny język :?

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 lip 2005, 11:31

nie wydają Wam się te kajty
ludząco podobne do KOMOROWCÓW :?: :?

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 lip 2005, 11:42

Ziomek. pisze:nie wydają Wam się te kajty
ludząco podobne do KOMOROWCÓW :?: :?


Hehe - jak to powiedział mój znajomy "idą w dobrym kierunku" ;)

Bardzo podobne i myślę, że ta tendencja będzie sie utrzymywać. Z tego co widziałem, FOne też ma już płytszy profil. Wszyscy powinni sie tylko zastanowić nad typowymi mankamentami: więcej linek, gorszy ciąg do góry jeżeli nie zastosuje się odpowiedniego przełożenia no i bloczki, które nie znoszą piasku. Użytkownicy komorówek są do tego przyzwyczajeni. Pozostałym radzę częste odpiaszczanie albo przynajmniej częste sprawdzanie czy linka się nie przeciera na zablokowanym piaskiem bloczku :idea:

Mnie w ostatni weekend zaskoczyło jedno: Cab Crossbow 9 była w powietrzu prawie cały czas niezależnie od siły wiatru - chyba rzeczywiście ma niezły zakres. Tyle że równoczesnie nie widziałem żadnego wysokiego skoku :(

Awatar użytkownika
Tyś ... Widzioł !!!
Posty: 153
Rejestracja: 04 lip 2005, 15:41
Lokalizacja: other side of morning
Kontaktowanie:
 
Post27 lip 2005, 12:09

onzo pisze:Mnie w ostatni weekend zaskoczyło jedno: Cab Crossbow 9 była w powietrzu prawie cały czas niezależnie od siły wiatru - chyba rzeczywiście ma niezły zakres. Tyle że równoczesnie nie widziałem żadnego wysokiego skoku :(


Globerider Lift2 18sqm tez byl na wodzie caly czas - tez wtedy kiedy Xbow nie dawal rady z low endem. Za to jesli chodzi o skoki... naogladalem sie z gory troche zdziwionych wsurferow - sory ze nie na temat

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post27 lip 2005, 12:32

No ale chyba co innego walczyć z 18 przy większych szkwałach a co innego pływać na xbow 9 :think: ;) WS z reguły ciekawie patrzą jak ktoś w zasięgu ich wzroku nagle odrywa się i szybuje kilka metrów nad ich masztami ;)

Awatar użytkownika
Maslav
Posty: 976
Rejestracja: 02 sie 2003, 21:56
Lokalizacja: Łomianki Fabryczne
Kontaktowanie:
 
Post27 lip 2005, 13:06

Obrazek


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości