Strona 1 z 5

Flysurfer 2010

: 02 wrz 2009, 16:00
autor: airman
Mam zaszczyt ogłosić premierę najnowszego latawca Flysurfera na rok 2010

Obrazek

SPEED3 - hang time, SUPER low wind, race

Jego poprzednik Speed2 przez prawie trzy lata rządził na akwenach przy extremalnie słabych wiatrach. Teraz po 18 miesięcznych pracach doczekaliśmy się jego godnego następcy.
Wyzwanie przed Flysurferem było olbrzymie – po pierwsze Speed3 musiał zachować jedną z najlepszych cechy swojego poprzednika - mianowicie niespotykane w innych latawcach wykorzystanie powierzchni, co w rezultacie dawało bardzo wyśrubowany tzw LOW END.
No i rzeczywiście udało się - SPEED3 nadal pozostaje kitem o najlepszym stosunku mocy do jego powierzchni. Żaden inny latawiec na świecie nie może mu się równać w tym względzie. Kiedy dodamy, iż zdecydowanie polepszyła się szybkość kite’a oraz jeszcze bardziej zwiększył jego depower mamy pewność, że jest to jeden z najlepszych obecnie słabowiatrowych produktów na rynku kitesurfingowym.


Innowacje - ogólne cechy

Zakres wiatrowy

Zastosowany w Speed3 „Triple depower system” znacząco zwiększył zakres wiatrowy nowego latawca.
Speed3 posiada obecnie największy depower-efekt ze wszystkich modeli Flysurfera.
Oznacza to:
- zwiększenie bezpieczeństwa,
- łatwiejsze skoki,
- efekt depowera na krótszej lince,
- zwiększona kontrola podczas płynięcia (również na desce do wyścigów)

Ostrzenie na wiatr

Dzięki nowemu profilowi oraz zachowaniu bardzo wysokiego wydłużenia (AR), niespotykanego w innych latawcach komorowych SPEED3 ma bardzo dużą łatwość – nieosiągalną dla innych konstrukcji płynięcia pod wiatr.

Najlepsze osiągnięcia słabowiatrowe

Jeżeli chcesz latać bez tłoku na idealnie płaskiej wodzie, w warunkach kiedy inne latawce smażą się na piasku – pomyśl o SPEED3.
Dzięki bardzo wysokiemu AR oraz płaskiemu profilowi SPEED3 posiada OLBRZYMIĄ moc (SPEED3 15, 19 m2 = latawce pompowane 20-26m2), którą bardzo łatwo wykorzystasz przy 6,8,...20 węzłach!!!

Również ponowny start latawca z wody przy minimalnym wietrze jest banalnie prosty!

Zwiększona szybkości w skręcie.

Zmiany takie jak: nowy profil skrzydła, skrócone olinowanie, redukcja bloczków zdecydowanie poprawiły szybkość latawca.
Dzięki temu największe rozmiary 15m2, 19m2 zyskały sporą zwinność.


Obrazek

Hangtime – największy z możliwych
To nie są skoki - to są loty !!!
SPEED3 wyznacza nowe standardy jeżeli chodzi o wysokość i długość lotu. Ten kite po prostu szybuje w powietrzu. Przyciągniecie podczas lotu drążka do siebie powoduje niesamowity wręcz wzrost siły nośnej, co w efekcie końcowym wydłuża w czasie i przestrzeni twój skok.


W SPEED3 zainstalowano system bezpieczeństwa (FLS- Front Line Safety), który podpięty jest do jednej z dwóch linek przednich. Takie rozwiązanie umożliwia w każdej niebezpiecznej sytuacji zniwelowanie mocy latawca do zera.

SPEED3 standardowo wyposażony jest w nowy „infinity bar”
- zapobiega skręcaniu się środkowych linek (krętlik przy chickenloopie)
- możliwość regulacji długości (3 ustawienia),
- miękka owijka na tipach
- optymalny kształt otworu 8) zapobiegający blokowaniu się linki depowera


Obrazek

: 02 wrz 2009, 16:26
autor: kubisztal
w koncu jakies rozsadne bary :)

: 02 wrz 2009, 16:33
autor: onzo
Witaj Andrzeju,
Widzę, że sporo nowych wieści ze stajni FSera.
To teraz poproszę o odpowiedzi:

Czemu da się w speedzie3 zrobić FLS a w psycho4 sięnie dało :?: - jak dla mnie ten system jest lepszy niż 5 linka.
Czemu zrezygnowano z suwaków. Rzepy na krawędzi spływu były baaardzo dawno temu, potem uparli się na suwaki w niezbyt trafionym miejscu - na krawędzi natarcia - suwaki na "plecach" były w miarę ok a poza tym chyba FS był do nich bardzo przekonany - czemu wiec powrót do rzepa :?: (nie kryję, że to rozwiązanie miało jak dla mnie tylko taką wadę, że z czasem sie zużywało, ale chyba nie bardziej niż suwak)

Czy możesz opisać kwestię trymowania - jak wiadomo im wiecej linek tym większe ryzyko rozregulowania sterowania kitem - co poprawiono w stosunku do psycho 4 :?:

W psycho 4 najbardziej wkurzajacą kwestią jest jellyfishowanie przy zbyt delikatnym prowadzeniu lub złym wytrymowaniu latawca - czy zostało to poprawione i nie ma jużtego problemu :?:

: 02 wrz 2009, 18:07
autor: airman
Czesc Ozno,
Jestem świeżo po meetingu Flysurfera, który odbywał się we Włoszech i gdzie przez tydzień mieliśmy okazję testować nowe latawce.
Dlatego z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania


Obrazek
FLYSURFER MEETING - JEZIORO COMO


Czemu da się w speedzie3 zrobić FLS a w psycho4 sięnie dało - jak dla mnie ten system jest lepszy niż 5 linka.


W Speed3 mamy zmodyfikowany FLS – tzw. long FLS .
Linka bezpieczeństwa jest dłuższa i dołączona jest do jednej z linek nośnych jakieś 3-4m od baru.
Próbowaliśmy kilka razy w warunkach, które panowały na akwenie (6-18 węzłów) i system się sprawdził. Latawiec po jego aktywacji rozkłada się wzdłuż wiatru i nie ciągnie. W 99% dawało się go ponownie wystartować. Jak dla mnie przy takim AR to naprawdę sukces!!!
Nie wiem jak będzie przy 20-30 węzłach, nie było nam dane tego sprawdzić.
btw. My już dawno w swoich P4 pozdejmowaliśmy 5-te linki i w szybki, łatwy sposób zamieniliśmy je na fls'y

Obrazek

Czemu zrezygnowano z suwaków. Rzepy na krawędzi spływu były baaardzo dawno temu, potem uparli się na suwaki w niezbyt trafionym miejscu - na krawędzi natarcia - suwaki na "plecach" były w miarę ok a poza tym chyba FS był do nich bardzo przekonany - czemu wiec powrót do rzepa (nie kryję, że to rozwiązanie miało jak dla mnie tylko taką wadę, że z czasem sie zużywało, ale chyba nie bardziej niż suwak)

Zrezygnowano z suwaka ponieważ zdarzało się że jego elementy nie wytrzymywały ciągłego kontaktu z piaskiem.
W Speed3 otwory wylotowe (rzepy) zainstalowane są na krawędzi spływu. W ten sposób po uruchomieniu latawca dokładnie widzimy czy nie zapomnieliśmy ich zamknąć ( z opcją suwaka czasami się to zdarzało)

Czy możesz opisać kwestię trymowania - jak wiadomo im więcej linek tym większe ryzyko rozregulowania sterowania kitem - co poprawiono w stosunku do psycho 4

Onzo osobiście jestem pod wielkim wrażeniem stabilności SPEED3.
Ten latawiec naprawdę wybacza większość błędów.
Pewnie jest to kwestia kilu rzeczy tj: nowy profil, olinowanie, testy w tunelach aerodynamicznych itp. Konstruktorzy mówili, że SPEED3 „pochłonął” największą ilość prototypów ze wszystkich projektowanych dotąd modeli.
Uwierz mi naprawdę się to czuje.
Jedno do czego mogę się przyczepić to lekkie podginanie samych tipów latawca, ale sam środek jest MEGA stabilny.

: 02 wrz 2009, 19:55
autor: onzo
To ja trochę pooftopicuję i poproszę o przepis na p4 z fls :D

: 02 wrz 2009, 20:27
autor: airman
poszło na priv

: 02 wrz 2009, 21:06
autor: rolnik
Ja to mam nadzieje ze wyslesz znowu kogos w nasze okolice a moze przyjedziesz osobiscie . Ciekaw jestem jak wypadnie Speed w zestawieniu z 14m Notusem lt ktory lata lepiej jak stara 13 Edge gigant na slabe wiatry.

: 03 wrz 2009, 12:40
autor: airman
Jak tylko dostaniemy je do ręki będę się starał zaaranżować teścik w zach-pom :D
Chłopakom bardzo się spodobały Wasze rejony :!: :!: :!:

: 03 wrz 2009, 13:02
autor: onzo
Ech to u nas pewnie będziesz dopiero zimą :(

Kiedy robicie Ras Sudr :?: Może pojadę z Wami jak dostanę urlop (na co sie niestety nie zanosi... ) to sobie potestuję

: 04 wrz 2009, 09:06
autor: airman
...u nas tzn. w W-wie??? - pewnie dopiero zimą :lol:
Do RAS SUDR lecimy na początku listopada także szykujcie urlop, na tą deszczową porę roku.

A'propos tematu, wrzucam dwa filmiki ze SPEED3. Same filmiki nie za specjalne, ale widać na nich to co najważniejsze - LATAWCE

http://www.youtube.com/watch?v=00jsywy748M&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=o3D4YoIH0Hc

: 04 wrz 2009, 09:36
autor: onzo
Kiteloopy na 19 :?: :shock:

trochę chore, ale ok ;)

Fajny ten tail-grab z umoczeniem dechy w wodzie.

Ceny...

: 04 wrz 2009, 18:16
autor: cychu
Czy w temacie były poruszone kwestie finansowe? Ile kosztuje komplet? Czy latawce będą osiągalne na Helu do przetestowania/kupienia?
Pozdrawiam
Krzysiek

: 05 wrz 2009, 19:40
autor: Crazy Horse
Andriu wbiłbyś w koncu na konfrontację pomp-komór ;)

Biorę Converta 12 albo crossbowa 11 i fisha 6'0 i jedziemy od 10 knts do wieczora aż wszystko spadnie....?

Re: Ceny...

: 07 wrz 2009, 10:14
autor: airman
cychu pisze:Czy w temacie były poruszone kwestie finansowe? Ile kosztuje komplet? Czy latawce będą osiągalne na Helu do przetestowania/kupienia?
Pozdrawiam
Krzysiek


Ceny oraz zakresy wiatrowe podawane przez producenta.
Obrazek


Ceny - jak zazwyczaj, będziemy się starali dostosować do naszych polskich realiów. Zawierały się będą w wersji standardowej od 5500 do 6400 zl


Andriu wbiłbyś w koncu na konfrontację pomp-komór Wink
Biorę Converta 12 albo crossbowa 11 i fisha 6'0 i jedziemy od 10 knts do wieczora aż wszystko spadnie....?


No pewnie Koniu!!!!
Z chęcią z Tobą popływam - nawet przy zachodzie słońca :oops:
Jak tylko dostaniemy pierwsze sztuki, będziemy je testowali ile wlezie, na Helu i nie tylko

: 07 wrz 2009, 10:44
autor: onzo
wrzuciłeś takąfotkę, że ja nic nie widzę gdzie jest 10 a gdzie 30 węzłów. Czy 12 zaczyna od 10 knotów :?:

Czekam też na priv na fotke FLSa...