Strona 1 z 1

NIEMAŁY SS vs SPORY NORTH.. (porównanie = fotka)

: 20 lis 2004, 15:29
autor: Ziomek.
jak w temacie, jakaśprzypadkowa fotka sprzed dwóch tygodni mi ei nawineła
no i porównanie:
Po lewej nosorożec 02, rozmiar

Obrazek

po prawej SLING , rozmiar..
no właśnie, wygląda na mniejszy..
19tka..

moja opinia - SLING mimo rozmiaru metr wiekszego SZYBSZY, nawet kiteloopy wykonywalne
na rhino gorzej
no , ale różni je równieżrok
na r4 już bardzo szybko
..prosze ja ciebie..
:lol:

: 20 lis 2004, 15:34
autor: Ziomek.
słaby haker ze mnie :oops:
noch ejn mal:
Obrazek

better?

: 20 lis 2004, 15:38
autor: Neykon
Ziom masz taka opcje zmien/usun post, nie trzeba dwa razy pisac :twisted:

a tak wracajac do tematu mialem okazje poplywac na SS19 i Wipika17 ale nie mozna porownywac kita z 2004 a Wipika chyba byla z 2003,
SS jest rewelka :!:

ps. poza SS nie uznaje innych szmat :twisted:

tak z technicznego punktu widzenia, to N ma wiekszy AR (domniemywam) tak wiec dlugosc tuby glownej jest napewno mniejsza, wydaje mi sie tez (moge sie oczywiscie mylic) ze SS ma wiekszy profil w kszytalcie U.

: 20 lis 2004, 15:42
autor: Ziomek.
ahaaaa :shock: :x :shock:
sprawdze next time
..bo mnie kompy nie jurgają.. :wink:

: 20 lis 2004, 15:44
autor: Ziomek.
:lol: gites?

i mamy jużcztery zamiast dwóch
cudowne rozmnożenie
jeszcze raz? :lol: :lol: :lol:

: 20 lis 2004, 17:12
autor: ZAK
Neykon pisze:
mialem okazje poplywac na SS19 i Wipika17 ale nie mozna porownywac kita z 2004 i chyba W byla z 2003, SS jest rewelka :!:

ps. poza SS nie uznaje innych szmat :twisted:


:)

: 20 lis 2004, 18:35
autor: Ziomek.
mnie sie wydaję ze tamta Wipika była starsza
tzn 2002 na pewno, jak nie 2001
serio
Z kolekcji Freeair
jeszcze z oznaczeniami powierzchni rzutu - nie rzeczywistej
na takiej się uczyłem, model 2001
jo!

: 22 lis 2004, 19:09
autor: Pablo
Trudno porównać wymiary latawców na takiej fotce, niemniej SS ma trochę mniejsze AR od Northa w związku z tym jak trafnie zauważył Neykon tuba główna jest krótsza zakładając podobne rozmiary obu latawców ;-).

: 23 lis 2004, 00:56
autor: dr. borian
Patrzac na samo zdjecie moge powiedziec, ze:

North ma lepsze właściwości na wiatr. Lepsze noszenie....

Sling szybciej reaguje na bar, nosi duzo gorzej i dla tego kiteloopy da sie ma nim robic.... poza tym 19, która ma tylko 5 kondonow - malo...
:?
Ziomek, moze sie myle, ale tak by wynikalo z mojego doswiadczenia w zeglarstwie... :twisted:

: 23 lis 2004, 07:58
autor: maski
adamxbo pisze:Patrzac na samo zdjecie moge powiedziec, ze:

North ma lepsze właściwości na wiatr. Lepsze noszenie....

Sling szybciej reaguje na bar, nosi duzo gorzej i dla tego kiteloopy da sie ma nim robic.... poza tym 19, która ma tylko 5 kondonow - malo...
:?
Ziomek, moze sie myle, ale tak by wynikalo z mojego doswiadczenia w zeglarstwie... :twisted:



:D :D :D :D :D A duzo kiteloop'ow wykreciles uprawiajac zeglarstwo ? :D :D :D :D :D

: 23 lis 2004, 12:59
autor: ziomek
A z CZEGO mniemasz??
Do czego porównujesz w żeglarstwie?
Ja teżna pierwszy rzut oka z grubsza skąsam czy latawiec jest taki czy inny..
ale wnioskuję po wielu obserwacjach i testach różnych kajtów, rozmiarów itd..
A Ty do czego odniosłeś??
Oczywiście, Twoja ocena jest trafna
Ale skąd np wniosek (słuszny) ze SLING jest szybszy??
(chyba nie z opinii innych, z innych topików i ,,z mojego pierwszego postu??:)
Chodzi o to , ze tez chciałbym wiedzieć- jak rozpoznaćlatawiec (nie znając g0 ) ze jest szybki na 1 rzut oka..
A np RHINO 4 nie różni sięod RHINO 2 na pierwszy rzut oka NICZYM
Przykłądałem dwie dwunastki do siebie i dwie 18 i KRÓJ IDENTYKO!
(prawie):)
oprócz krawedzi natarcia - smuklejsza w r4
i tuby poprzeczne - wyprofilowane połączenie z główną..
itd:)
więcej tego
ale KRÓJ SZMATY ten sam..
a czwórka jest DUUŻO szybsza od dwójki..
i gdybym wrzucił na foto czwórkę, obok SLINGa, wyglądałyby podobnie jak TO zdjęcie
ale szybkości byłyby już zbliżone conajmniej..
noszenie?
Rhino szybciej i wyżej
Sling spokojniej i dalej
Czasy lotu podobne:)

SKĄD WNIOSKI??
:?:

: 23 lis 2004, 16:20
autor: dr. borian
No dobra, troche na kite polatalem, ale podstawy wynoszę z zagli.

A wnioski niektóre troche na wyrost, jak to bywa po 5 browarach :oops: ale cieszę sie ze trafne. :lol:

Co do właściwości na wiatr oraz nośności to wynikaja one z głównie kształtu i z AR oraz głębokości profilu wzdłuż żeber(to jest ten czynnik którego nie widac na zdjeciu). Co nie znaczy ze nie ma innych/pomniejszych parametrów, które na to wpływają.

Szybkość reakcji na bar(rozkminiając wczorajsze rozumowanie) zalezy od powierzchni końcówki skrzydła wystawionej na wiatr(kajt obraca sie gdy na jednym końcu stawia większy opór niż na drugim) a ten Sling ma szersze końcówki skrzydła niż north wiec reaguje szybciej.

Ale szybkości poruszania się w powietrzu faktycznie nie da się ocenic po zdjeciu.
:?

A teraz wracając do głębokości profilu to zaryzykowalbym teorię to jest właśnie czynnik, który najbardziej wpływa na szybkość. Z tego co pamiętam w windsurfingu(dawno i nieprawda) to na słabszy wiatr trymowało sie głeboki profil a na silny wyplaszcza sie zagiel. Jakie moze to miec przełozenie na kite :?: Ja bym obstawial ze im bardziej płaski profil tym kite szybszy(oczewiscie w pewnych granicah - płaska szmata nie poleci...) Wydaje mi sie ze to jest jedna z róznic pomiedzy rhino 02 a 04.

Dobra styka tych teorii. Nie wiem Ziomek napisz co sadzisz. Mam nadzieje ze jakichs bredni nie wypisuje :oops: :wink:

A co do zeglarstwa to zrobilem tylko jeden zwrot przez top :twisted: jak mialem 11 lat, hehe

pozdro

: 23 lis 2004, 18:53
autor: Gaas
ziomek pisze:Chodzi o to , ze tez chciałbym wiedzieć- jak rozpoznaćlatawiec (nie znając g0 ) ze jest szybki na 1 rzut oka..
A np RHINO 4 nie różni sięod RHINO 2 na pierwszy rzut oka NICZYM
Przykłądałem dwie dwunastki do siebie i dwie 18 i KRÓJ IDENTYKO!
(prawie):)
oprócz krawedzi natarcia - smuklejsza w r4
i tuby poprzeczne - wyprofilowane połączenie z główną..
itd:)
więcej tego
ale KRÓJ SZMATY ten sam..
a czwórka jest DUUŻO szybsza od dwójki..
i :?:


Moim skromnym zdaniem to czy latawiec jest szybki czy wolny zależy od subtelnych różnic wynikających z aerodynamiki takich jak kształt profilu aerodynamicznego, kont natarcia skrzydła i pewnie jeszcze paru innych kwestii, których będzie ciężko zauważyć gołym okiem
Według mnie " na pierwszy rzut oka" to można stwierdzić czy latawiec jest ładny czy nie lub raczej czy się podoba czy nie, bo ".....ładnie to jest w sklepie monopolowym...." Jak kiedyś ktoś gdzieś powiedział


Respect :lol:

: 23 lis 2004, 19:28
autor: Ziomek.
adamxbo pisze:A teraz wracając do głębokości profilu to zaryzykowalbym teorię to jest właśnie czynnik, który najbardziej wpływa na szybkość. Z tego co pamiętam w windsurfingu(dawno i nieprawda) to na słabszy wiatr trymowało sie głeboki profil a na silny wyplaszcza sie zagiel. Jakie moze to miec przełozenie na kite :?: Ja bym obstawial ze im bardziej płaski profil tym kite szybszy(oczewiscie w pewnych granicah - płaska szmata nie poleci...) Wydaje mi sie ze to jest jedna z róznic pomiedzy rhino 02 a 04.


ma to sens ..
faktycznie, r2 ma głębszy profil i faktycznie lepiej spisuje się od r4 w warunkach niedozaglowania
choć jest mułem
pociągowy i wolny
co do końcówek: faktycznie: proste i prawda
elo