KITE NOBILE 2008 - 555&NHP - wrażenia po testach WAKE.PL

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 14:48

cześć :)

jesteśmy już z WAKE.PL po testach latawców NOBILE
i ustosunkujemy się do poniższych wypowiedzi
wstępnie już dziś a szczegółowo zaraz po wnikliwych testach w szerszym instruktorskim , kilkunastoosobowym gronie w maju na Ekolagunie
na które każdego chętnego zapraszamy..

Obrazek

tymczasem poniżej wklejam niezmieniony opis
który dotarł do mnie w tym tygodniu od Nobile :


----------------------------------------

NOBILE KITES 2008

Nobile zdobyło wysoką reputację marki wprowadzając stale innowacyjne technologie, wyróżniającej się wysoką jakością oraz najlepszymi właściwościami produktu.

Z dumą przedstawiamy latawce do kiteboardingu NOBILE;
w 100% unikalne, z charakterystycznym dla Nobile designem.
Każdy latawiec został zaprojektowany, wyczerpująco przetestowany oraz zbudowany, tak by idealnie odpowiadał docelowemu stylowi pływania oraz warunkom w jakich będzie użytkowany.

Innowacyjność i technologia nie zatrzymała się na projektowaniu kitów.
Inżynierowie i projektanci Nobile po raz kolejny stanęli na wysokości zadania, wykorzystując swoje bogate doświadczenie. Analizując mechaniczne problemy
w konstrukcji i pracy latawców, zaproponowaliśmy własne rozwiązania w systemie sterowania i elementów bezpieczeństwa. Nowy system FULCRUM jest jednym
z przykładów innowacyjności.

Sprawdź i przekonaj się jak pracują nowe latawce Nobile w dwóch modelach 555 i NHP!


-----------------------------------------



555
VERSATILE S.L.E. PERFORMANCE


OPIS

Dla kogo?
Model 555 jest skierowany do freeriderów poszukujących maksymalnie wszechstronnego latawca, pracującego w bardzo szerokim zakresie wiatrowym.
Niezwykle pewne sterowanie latawca „z ręki”, bez charakterystycznej dla bow'a zwrotnej siły na barze to wyjątkowa cecha 555 S.L.E. Dodatkową zaletą jest świetne zachowanie się latawca ''unhooked'', szczególnie przyjazne dla rozpoczynających ewolucje„na wypięciu”. Freeriderzy, którzy lubią polatać, będą mile zaskoczeni!! Zachowanie się latawca w powietrzu jest zachwycające, a „winda”zrobi na każdym imponujące wrażenie.
Latawiec Nobile 555 bardzo łatwo wstaje z wody, w połączeniu z 4-linkową prostotą hybrydy i niezwykłą łatwością działania, zapewnia pełną kontrolę i swobodę w każdych warunkach na wodzie.

Dlaczego?
Większość z nas dąży do tego, aby w pokrowcu na latawce były spakowane maksymalnie dwa latawce. Aż do dzisiaj było to uzyskiwane poprzez wiele kompromisów.
Naszym celem było stworzenie latawca o szerokim zakresie wiatrowym, łatwego
w obsłudze i posiadającego dobre właściwości, bez wad charakterystycznych dla typowych bow'ów.


Jak to zrobiliśmy?
Model 555 posiada ten sam ''Natural Arc'', który został zastosowany w NHP. W celu zwiększenia zakresu użyliśmy 4 linkową konfigurację Hybrydową SLE (Supported Leading Edge). Dzięki zamocowaniu systemu linek w szczególny sposób i dokonując kilku modyfikacji, stworzony został latawiec o niebywałym zakresie mocy, pracujący niezwykle czytelnie oraz łatwo i szybko wstający z wody. Wysokie loty są standardem dla 555. W połączeniu z bardzo przewidywalnym zachowaniem się w powietrzu i prostą obsługą tworzą perfekcyjny system do freeride'u.

4 linkowa prostota.
Szeroki zakres, wielka moc.
Intuicyjny, szybki start z wody.
Nadzwyczajny ciąg i hangtime.
Kontrolowana szybkość obrotu przy osiowej pracy latawca.
Bardzo stabilny przy szkwalistym wietrze.
''Natural Arc'' przy kształcie Hybrydy SLE.
Niewielkie siły na barze.
System szybkiego wypięcia FULCRUM.
System pompowania ''Smart pump''.
Linki 20m + 5m.

TECHNOLOGIA

555 SLE krawędź spływu 555 SLE krawędź natarcia

Kształt ''Natural arc”

555 cechuje kształt ''Natural arc'', który jest najbardziej aerodynamicznie efektywnym kształtem, krawędzi natarcia latawca dmuchanego. Forma „naturalnego łuku” posiada kilka ważnych zalet mających wpływ na właściwości latawca. Powstała ona podczas szeregu naukowych badań, nie zaś dla celów marketingowych. Krawędź natarcia nie posiada narożników ani radykalnych zmian kąta formy, dzięki czemu profil łuku jest zachowany na całej długości czaszy, a krawędź natarcia jest taka sama jak krawędź spływu. Napięcia rozkładające się w czaszy są równomierne, przez co zniwelowane zostaje trzepotanie i załamywanie się latawca, poprawiając jego stabilność w powietrzu. Brak punktów napięcia w konstrukcji na krawędzi natarcia wpływa na obniżenie obciążeń na tuby wewnętrzne, zmniejszając ryzyko uszkodzenia materiału.

Zwiększony zakres De-powera

Unikalna konfiguracja SLE w 555 pozwoliła na zwiększenie zakresu de-powera. Dzięki połączeniu przedniej sekcji linek z tylnymi, bloczkiem zamontowanym bezpośrednio do krawędzi natarcia, możliwa jest zmiana kąta natarcia latawca w znacznym stopniu.


---------------------------


NHP
NOBILE HIGH PERFORMANCE


Dla kogo?
Jeżeli pływasz ''unhooked” i jesteś zafascynowany ewolucjami ''new school'' czy też ''old school'' i preferujesz właściwosci latawca ''C shape'' ze świetnie działającym de-powerem to NHP zaspokoi cię w 100%. NHP to latawiec łączący zachowanie klasycznego
C-shape'a z zaletami latawca płaskiego.

Dlaczego?
Zaczęliśmy od koncepcji stworzenia latawca posiadającego wszystkie zalety C-shape'a: szybki, równomiernie obracający się wokół własnej osi, ze stałą ale niewielką siłą na barze, posiadający wyśmienite właściwości do pływania ''unhooked'' i zdecydowany ciąg do góry. Łączy również zalety płaskiego latawca: świetny de-power, wyjątkowo łatwy
i odporny na podmuchy. Z taką wizją narodził się Nobile 666 NHP!

Jak to zrobiliśmy?
Nawet z daleka można zauważyć odmienność tego latawca, 5-cio linkowiec
z dodatkowymi przyłączeniami linek na krawędzi natarcia w kształcie ''Natural arc''.
De-power NHP działa na poziomie bow'a. Brak zastosowania bloczków zaowocował wyjątkowo małymi siłami na barze, przy czym bar wyjątkowo szybko reaguje na każdy impuls .
Każdy rozmiar latawca był projektowany oddzielnie. Punkty mocowania linek
i geometria łuku dostosowane zostały do każdego rozmiaru.


Szybkość, bezpośrednie czucie baru.
Szeroki zakres wiatrowy.
Osiowa skrętność dla lepszych właściwości freestyle i kiteloopów.
Stabilność i prostota hybrydy.
Bezpieczeństwo piątej linki
Kształt ''Natural Arc'' w konfiguracji 5-linkowej.
System szybkiego wypinania FULCRUM.
System pompowania ''Smart pump''.
Linki 20m + 5m.

TECHNOLOGIA

Kształt ''Natural arc”

NHP cechuje kształt ''Natural arc'', który jest najbardziej aerodynamicznie efektywnym kształtem krawędzi natarcia latawca dmuchanego. Forma „naturalnego łuku” posiada kilka ważnych zalet, mających wpływ na właściwości latawca. Powstała ona podczas szeregu naukowych badań, nie zaś dla celów marketingowych. Krawędź natarcia nie posiada narożników ani radykalnych zmian kąta formy, dzięki czemu profil łuku jest zachowany na całej długości czaszy, a krawędź natarcia jest taka sama jak krawędź spływu. Napięcia rozkładające się w czaszy są równomierne, przez co zniwelowane zostaje trzepotanie i załamywanie się latawca, a to z kolei poprawia jego stabilność
w powietrzu.
Brak punktów napięcia w konstrukcji na krawędzi natarcia wpływa na obniżenie obciążeń na tuby wewnętrzne, zmniejszając ryzyko uszkodzenia materiału.

Ewolucja 5-linkowej Hybrydy

W wielu przypadkach 5 linkowe latawce mają ograniczony de-power. Powodem jest brak możliwości przesunięcia do przodu, na stałe zamontowanych przednich linek podczas
de-powerowania latawca. Stałe zamocowanie daje bezpośredni i szybki impuls z baru
do latawca, charakterystyczny dla C-shape'a.
Zamontowanie w NHP przednich linek w dwóch punktach, pozwoliło na zachowanie tej cechy przy zwiększonej możliwości de-power'a. Ten unikalny układ umożliwił skonstruowanie głównej tuby czołowej o mniejszej średnicy, bez utraty stabilności latawca.


-----------------


tyle z wieści od NOBILE
za "chwilę" wstępna weryfikacja powyższego
po własnych spostrzeżeniach

tymczasem kilka zdjęć NOBILE KITEs z testów ekipy WAKE.PL sprzed kilku dni oraz parę słów opisu:

model 555:

latawiec wykonany bardzo dokładnie
producent nie oszczędza na jakości
szycia bardzo precyzyjne, co widać na zdjęciu
żadnych marszczeń materiału
dizajn - każdy oceni sam - wzór wg mnie ok
ale nie są to moje ulubione kolory :wink:

Obrazek

Obrazek

zachowanie kite: po latawcach producenta "najlepszych" desek do kite
spodziewaliśmy się dużo dobrego i nasze wymagania ustawione są bardzo wysoko
jednak również i deski przechodziły proces udoskonalania i ewolucji
mnóstwo testów, poprawek, lata pływania..
kite jak na pierwszy rzut jest niezły (zwłaszcza model 555 - bo 666 nas "na kolana nie rzucił" ) jednak są lepsze konstrukcje na rynku :wink:
aczkolwiek trzeba oddać że pierwsze konstrukcje NOBILE i tak przegoniły wiele "sztrucli" niektórych wiodących marek :idea:

Obrazek

po prawej góry Synaju - po lewej Arabia Saudyjska
wiatr około 10-12 węzłów, deska 132x41 - rider 81 kg
dolny zakres 555 12m2 - pozwalał spokojnie trzymać wysokość
halsować i wykonywać niskie skoki
jednak siły na barze do najniższych nie należą :idea:

Obrazek

tu zawodnik XXL o masie.. :roll: nie pytałem :wink: - ale ponad 100 kg
halsował na 555 przy wietrze około 12-14 węzłów
na standardowej desce 666 132x41 - a nie drzwiach od stodoły , zeby nie było :wink:

Obrazek

na poniższym zdjęciu widać uderzające podobieństwo kształtu do innego udanego wiodącego BOWa na rynku :wink:

Obrazek

model NHP, zwany przez WAKE.PL dla "ułatwienia" :wink: 666
również wykonany bardzo starannie - bdb trzyma kształt:

Obrazek

warunki około 30 węzłów pozwoliły przetestować sweet spot i okolice górnego zakresy 9m2
latawiec..nie zachwycił nas :cry:
pierwsze wrażenia - ciężki na barze, wolny w reakcji :shock: , niechętnie wstaje z wody, nienajlepszy dolny zakres wiatrowy..

dizajn - "koń jaki jest każdy widzi"
gosta są różne
jednym bardzo się - podoba innym mniejbardzo zależy od kolorów - bo grafika ok
ameryki nie odkryjemy
i nie na wyglądzie warto się skupić

Obrazek

dalsze opisy wkrótce

pozdrawiam

Awatar użytkownika
eska
Posty: 1700
Rejestracja: 05 maja 2004, 12:41
Lokalizacja: rumia
Postawił piwka: 51 razy
Dostał piwko: 30 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 14:58

Ziomek. pisze:cześć :)
jesteśmy już z WAKE.PL po testach latawców NOBILE


Dla odmiany - wszyscy riderzy którzy mieli okazję przepłynąć się na 666 są zajebiście mega zadowoleni i chwalą sobie 666 czy jak kto woli NHP. Wsród nich byli tacy co w pierwszej 5tce PKRA pływają. Może to jest właśnie dowodem, że nie każdy latawiec na każde umiejętności i nie dla każdego ?

es

es.

Awatar użytkownika
Sniady
Posty: 779
Rejestracja: 23 mar 2007, 11:52
Deska: Laluz 135, FreestylFish NKB
Latawiec: Torch 8, RPM 12, Dyno 16
Lokalizacja: Chorzów0Warszawa
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 4 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 15:29

eska pisze:
Ziomek. pisze:cześć :)
jesteśmy już z WAKE.PL po testach latawców NOBILE


Dla odmiany - wszyscy riderzy którzy mieli okazję przepłynąć się na 666 są zajebiście mega zadowoleni i chwalą sobie 666 czy jak kto woli NHP. Wsród nich byli tacy co w pierwszej 5tce PKRA pływają. Może to jest właśnie dowodem, że nie każdy latawiec na każde umiejętności i nie dla każdego ?

es

es.

Czy ja wiem, tu może nie chodzić o same umiejętności Kitera (chodź uważam że Ziomek. do najgorszych nie należy) a to jak on(kite) się sam zachowuje...
Jeśli latawiec miał być przeznaczony na new school, to chyba powinnien być szybki i lekki na barze....
A nie :
Ziomek. pisze:ciężki na barze, wolny w reakcji Shocked

Więc się nie dziwie że są niezadowoleni.....

Awatar użytkownika
eska
Posty: 1700
Rejestracja: 05 maja 2004, 12:41
Lokalizacja: rumia
Postawił piwka: 51 razy
Dostał piwko: 30 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 15:37

Sniady pisze:
Jeśli latawiec miał być przeznaczony na new school, to chyba powinnien być szybki i lekki na barze....
A nie :
Ziomek. pisze:ciężki na barze, wolny w reakcji Shocked

Więc się nie dziwie że są niezadowoleni.....


No właśnie. A czy ktoś pływał new school podczas testów z Wake.pl ? Szybki i nerwowy latawiec to też źle, bo sie wypniesz obrócisz dwa razy a tymczasem twój latawiec szybko zareaguje na najmniejszy ruch i poleci se w drugą stronę :roll:

Urywam się z wątku i nadal uważam że to co mówią riderzy na temat latawca który jest przygotowany dla nich i pod ich umiejętności jest bardziej wiarygodne.

es.

przemass
Posty: 3798
Rejestracja: 06 maja 2006, 22:01
Deska: Encore Nirvana
Latawiec: Airush Razor
Lokalizacja: ChalupyCumbuco
Postawił piwka: 26 razy
Dostał piwko: 25 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 21:25

A czy ktoś pływał new school podczas testów z Wake.pl ?


:lol:

Riderzy powiedzą ZAWSZE to co "radzi" sponsor więc nie wiem czy są tak wiarygodnym źródłem informacji.

Też urywam się z tematu...chwilowo.

bobek_h
Posty: 1054
Rejestracja: 29 wrz 2006, 17:59
Deska: Xenon LaLuz
Latawiec: North Neo
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 43 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 21:35

[...]Wsród nich byli tacy co w pierwszej 5tce PKRA pływają. [...]


Riderzy powiedzą ZAWSZE to co "radzi" sponsor więc nie wiem czy są tak wiarygodnym źródłem informacji.


Znajdź mi w pierwszej piątce chociaż dwie osoby co sponsorowani są przez nobilekites :P Bedziesz niezły :P tak że nie pisz farmazonów :P

Awatar użytkownika
eska
Posty: 1700
Rejestracja: 05 maja 2004, 12:41
Lokalizacja: rumia
Postawił piwka: 51 razy
Dostał piwko: 30 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 21:55

bobek_h pisze:
[...]Wsród nich byli tacy co w pierwszej 5tce PKRA pływają. [...]


Riderzy powiedzą ZAWSZE to co "radzi" sponsor więc nie wiem czy są tak wiarygodnym źródłem informacji.


Znajdź mi w pierwszej piątce chociaż dwie osoby co sponsorowani są przez nobilekites :P Bedziesz niezły :P tak że nie pisz farmazonów :P


Remi Meum jezdzi na Nobile i w 2006 był drugi w Pucharze Świata Corona Extra Wintertour, a w 2007 drugi, albo pierwszy - nie chce mi się szukać.

Natomiast co do PKRA to Mike Bloomval w 2007 roku był piąty we Włoszech, natomiast rok wcześniej zajął 2 miejsce na Dominikanie w Cabarette, a w całym tourze w generalce pucharu świata był 5ty w 2006.

NO, tak wiec sam piszesz farmazony zamiast trochę poklikać w googlach. Coś jeszcze chcerz wiedzieć ?

ps. Łande logo w Avatarze LOL. :twisted:

przemass
Posty: 3798
Rejestracja: 06 maja 2006, 22:01
Deska: Encore Nirvana
Latawiec: Airush Razor
Lokalizacja: ChalupyCumbuco
Postawił piwka: 26 razy
Dostał piwko: 25 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 22:06

Widzę że dyskusja schodzi na rzeczowe argumenty Es...Zdjęcie dałem pierwsze z brzegu byle wrzucić a bez pomocy Pabla się nie obyło... :?

Ciśnienie rośnie rośnie pfff :twisted: :?

Awatar użytkownika
eska
Posty: 1700
Rejestracja: 05 maja 2004, 12:41
Lokalizacja: rumia
Postawił piwka: 51 razy
Dostał piwko: 30 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 kwie 2008, 23:48

przemass pisze:Widzę że dyskusja schodzi na rzeczowe argumenty Es...Zdjęcie dałem pierwsze z brzegu byle wrzucić a bez pomocy Pabla się nie obyło... :?

Ciśnienie rośnie rośnie pfff :twisted: :?


Ależ drogi Przemass'ie to nie o twojego Avatara chodziło, tylko Pana bobka_h :) Twój Avatarek jest bardzo wprzo.

To bobek_h dopraszał się o liste zawodników i sugerował że farmazony o nobile piszemy, sam przecie taki obeznany że nawet logo w avatarze ma :)

przemass
Posty: 3798
Rejestracja: 06 maja 2006, 22:01
Deska: Encore Nirvana
Latawiec: Airush Razor
Lokalizacja: ChalupyCumbuco
Postawił piwka: 26 razy
Dostał piwko: 25 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 kwie 2008, 09:50

Aha, nieporozumienie...przepraszam Cię bardzo :oops:


A tak wracając do tematu - wywiad z Markiem Shinnem:

http://www.ikiteboarding.com/kiteboardi ... rview.aspx

oraz Sophie Mathews

http://www.sophiemathews.com/latest/nob ... eview.html

Jeśli było to sorki.

Osobiście już nie mogę się doczekać piątku i "zbliżenia" z zabawkami;)

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 kwie 2008, 09:55

Wczoraj odbyly sie testy Nobile, Ozona, Besta i F-One w belgijskim Heist.
Wialo do 15kt z duzymi dziurami mimo ze byl to moj ulubiony crossshore z prawej strony (zwykle bardzo stabilny wiatr w Polsce jak i na poludniowym wybrzezu M.Polnocnego).

Co do Nobile 555 12m. Jakos nie powalil na kolana (szczegolnie w dolnym zakresie) i wszyscy mieli ten sam problem: kajt przy skokach czasami przelatywal zenit i mial tendencje do swobodnego spadku. Dokladnie tak samo jak niewypal Slingshota Link. Szczegolnie bylo to bolesne w przypadku niedoswiadczonych testerow na plazy, ktorzy nie wiedzieli jak sie zachowac w takich sytuacjach. Na plazy bylo do 80 kajtow wiec mozecie sobie wyobrazic co sie dzialo :shock:
Goscie od Nobile tlumaczyli to brakiem umiejetnosci (ja tylko nie wiem czy rajderow czy tez designera). Jak dla mnie ta przypadlosc spowodowala, ze 555 nie bedzie celem moich zakupow. Mialem przykre doswiadczenia z Linkiem, kiedy spadal mi niekontrolowany na zatloczonej plazy w sezonie :( :( :(
Chicken loop wyglada jak tani otwieracz do sloikow. Dosc dziwne uczucie wpinac sie na tak sztywno. Poza tym olowek za dlugi i przeszkadza przy unhooked. Generalnie to polecam go wyciac osobom jezdzacym new school.
Obawiam sie, ze kajt 555 nie bedzie dominowalo na swiecie jak jej deskowy imiennik. Moze za rok - czego szczerze zycze Nobile.

PS
Na testach The best byl Best. Tzn najpopularniejszy. Ozone tuz za nim. W sumie bylo dobrze ponad stu kajciarzy i imprezka bardzo sie udala.

Awatar użytkownika
eska
Posty: 1700
Rejestracja: 05 maja 2004, 12:41
Lokalizacja: rumia
Postawił piwka: 51 razy
Dostał piwko: 30 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 kwie 2008, 10:19

BraCuru pisze:Chicken loop wyglada jak tani otwieracz do sloikow. Dosc dziwne uczucie wpinac sie na tak sztywno. Poza tym olowek za dlugi i przeszkadza przy unhooked. Generalnie to polecam go wyciac osobom jezdzacym new school.
.


Tak na szybko:

1. do każdego latawca beda dawac dwa chickenloopy - z patykiem i bez - ten bez do pływania unhooked :)

2. ten chickenloop jest "inny" bo spełnia inne wymagania - przeskoczył poprzednie stare, znane man wszystkim chickeny. Jest tak skonstuowany, że nie da sie go zapiaszczyć, przez co zawsze działa i nie ma ryzyka że nie używany 100 lat po prostu nie da sie otworzyć w najbardziej wymaganym monencie. Nawet gdy siła jaką generuje latawiec jest bardzo duża, to chickenloopa da sie otworzyć dosłownie przy użyciu 2ch palców. Zobaczycie w krótce.

es.

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 kwie 2008, 11:47

eska pisze:do każdego latawca beda dawac dwa chickenloopy - z patykiem i bez - ten bez do pływania unhooked :)


To mi sie podoba.

Przekonales mnie ze taki sztywny plastikowy CL jest lepszy niz dlugi ktory sie wyciaga i w ekstremalnych sytuacjach ciezko takie cholerstwo odpiac.

A co powiesz o spadku swobodnym 555? Masz podobne doswiadczenia?

Awatar użytkownika
eska
Posty: 1700
Rejestracja: 05 maja 2004, 12:41
Lokalizacja: rumia
Postawił piwka: 51 razy
Dostał piwko: 30 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 kwie 2008, 11:59

BraCuru pisze:
eska pisze:A co powiesz o spadku swobodnym 555? Masz podobne doswiadczenia?


No więc na 555 pływałam dosłownie 10 minut zanim wpadł mi do wody, ściągneło mnie na kamienie i nie mogłam go za żadne skarby świata podnieść z wody - słabo wiało, włąściwie to już nie wiało :)

A co do spadku swobodnego z zenitu to owszem - trzymając ten latawiec w słabym wietrze cały czas miałam takie wrażenie że zaraz mi fiknie na głowę - tylko że to był latawiec testowy na X do N-tym ustawieniu po coś tam. Spadanie z zenitu można zniwelować odpowiednią długiścią linek sterujących do nośnych. Może ci od testów na których byłęś po prostu jakoś dziwnie go podpieli, albo coś ? Wiele osób pływa na teneryfie na tych latawcach i im jakoś nie spadały z zenitu, tak więc myslę że to długość linek była zchrzaniona.

bobek_h
Posty: 1054
Rejestracja: 29 wrz 2006, 17:59
Deska: Xenon LaLuz
Latawiec: North Neo
Lokalizacja: Jastarnia
Postawił piwka: 43 razy
Dostał piwko: 11 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 kwie 2008, 12:25

eska pisze:
bobek_h pisze:
[...]Wsród nich byli tacy co w pierwszej 5tce PKRA pływają. [...]


Riderzy powiedzą ZAWSZE to co "radzi" sponsor więc nie wiem czy są tak wiarygodnym źródłem informacji.


Znajdź mi w pierwszej piątce chociaż dwie osoby co sponsorowani są przez nobilekites :P Bedziesz niezły :P tak że nie pisz farmazonów :P


Remi Meum jezdzi na Nobile i w 2006 był drugi w Pucharze Świata Corona Extra Wintertour, a w 2007 drugi, albo pierwszy - nie chce mi się szukać.

Natomiast co do PKRA to Mike Bloomval w 2007 roku był piąty we Włoszech, natomiast rok wcześniej zajął 2 miejsce na Dominikanie w Cabarette, a w całym tourze w generalce pucharu świata był 5ty w 2006.

NO, tak wiec sam piszesz farmazony zamiast trochę poklikać w googlach. Coś jeszcze chcerz wiedzieć ?

ps. Łande logo w Avatarze LOL. :twisted:


Może faktycznie masz racje, ale przyznaj sama że to:
eska pisze:
bobek_h pisze:
[...]Wsród nich byli tacy co w pierwszej 5tce PKRA pływają. [...]

brzmi jakby chodziło o generalke :) Tak więc moja wina nie zrozumiałem:P Natomiast nie brałem pod uwage Remi Meuma, bo raczej skupiłem się na KS :P nie mniej jednak zwracam honor
Pozdro


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości