Crossbow IDS 2009

Recenzje, oceny, opisy, porady sprzętowe.
bartofslaves
Posty: 78
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:51
Kontaktowanie:
 
Post14 wrz 2008, 20:35

heh plecak jest tak samo fajny jak sam kajt :) prawde mowiac bez problemu wkladam 13stke do plecaka od 9tki, a w ramach wyjazdu probowalem tez wsadzic 9 i 13 do plecaka od 13stki - rowniez bez problemu:) Moglyby byc mniejsze imo.

Jesli chodzi o stopery, to tak jak mowi Bracuru, podbno juz sa w drodze. For free naturalnie :) (ponizej odpowiedz jacka konskiego z dnia 3.09)
Czesc,
Override sa w drodze, spodziewamy sie ich w polowie przyszlego
tygodnia.Odbierzesz osobiscie czy wyslac?? Jakby co podaj swój adres prosze.
Pozdrawiam
Jacek


A co do zwijania linek, to juz nie pamietam gdzie, ale slyszalem lub czytalem ze nalezy je zwijac dosc luzno.

toomaj
Posty: 748
Rejestracja: 06 maja 2005, 00:35
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:
 
Post14 wrz 2008, 21:28

co do plecaka mam inne zdanie ale temat nie jest wart rozwijania :idea:

co do override to mam chyba to u siebie w komplecie wraz z instrukcja montazu - nie jestem pewien czy o tym mowimy. Z tego co na szybko looknalem umozliwia to ustawinie w dowolnym miejcu tego elementu na ktorym zatrzymuje sie bar, ale chyba nie ma mozliwosci regulacji podczas plywania (chyba jakis zacisk to trzyma) czy dobrze kombinuje?

co do zwijania baru:
heh luzne zwijanie? jak dla mnie niezla bzdura nic gorszego nie potrafie sobie wyobrazic - linki spadna z koncow baru w transporcie albo przy rozwijaniu i lipa mozna sie pochlastac....

ja stosuje zasade: im lepiej zwiniesz tym lepiej rozwiniesz, zostalo mi z FS'ow przykladanie sie do zwijania linek aby potem nie bylo problemow, a i metode stosuje taka jak prezentowala intstrukcja FS, probowalem znalezc pdf'a ale akurat ich stronka sie wys.... to moze w skrocie uda mi sie to jakos czytelnie opisac:

1. depower sciagnac na maksa tak by przy pierwszym naciagnieciu linek taśma nie zachodzila na koncowke baru (zabierze miejsce dla linek ktore pozniej latwo moglyby sie zsunac)
2. chwyc bar jedna reka na srodku i w tym miejcu (w okolicy otworu w barze) chwyc WSZYSTKIE LINKI RAZEM i je tu przytrzymaj (teraz bar i wszystkie linki trzymasz na srodku
3. caly czas jedna reka trzymajac wszystkie linki w opisanym miejscu zacznij druga reka zwijac WSZYSTKIE linki jednoczesnie, BARDZO MOCNO naciagajac, szczegolnie w pierwszej fazie (naciagniecie jest mozliwe ponieważ wszystkie trzymasz mocno na środku)
4. wiadomo - zwijamy na krzyz :P

u mnie dziala i nie mam zadnych problemow, hehe nie myslalem ze kiedykolwiek bede pisal instrukcje zwijania linek
:lol: mam nadzieje ze pomoze

Awatar użytkownika
onzo
Posty: 5583
Rejestracja: 19 paź 2003, 22:34
Deska: Wainman Joke 138
Latawiec: Vegas 9,12,16
Lokalizacja: WaWa
Postawił piwka: 41 razy
Dostał piwko: 89 razy
Kontaktowanie:
 
Post15 wrz 2008, 10:16

Tak trochę temat poboczny się utworzył, ale ja nie rozumiem tego zwijania FS. Ja tylko lekko odsuwam CL od baru (teraz bardziej, żeby bar się nie niszczył o sztywny krążek od zrywki) następnie swijam wszystkie linki dookoła - bez żadnych udziwnień, łapania w środku itp. Co prawda w ten sposób jedna z linek jest zwinięta minimalnie bardziej ale to nie przeszkadza. Niektórzy widziałem, że zwijają różne latawce wysuwając całą linkę depowera i chickena tak, że na koniec linka depowera owija bar przezz co linki nie spadają. Zawsze też owijam linki wokół baru - tak na wzelki wypadek.

Latawiec ładny - ale jeżeli ma takie same siły na bardzie jak poprzednie cabrinhie to nadal nie jest to kite dla mnie. :( A szkoda bo może być fajny.

Awatar użytkownika
infidelity
Posty: 289
Rejestracja: 30 maja 2007, 11:33
Deska: Nobile 555
Latawiec: Best Waroo
Lokalizacja: Szczecin
 
Post15 wrz 2008, 10:48

Z poprzednimi modelami nie miałam do czynienia, ale po półgodzinnej przejażdżce na Crossboow IDS stwierdziłam że to nie dla mnie- już po takim czasie bolały mnie ręce. A niby kondycja była po prawie całym sezonie pływania... :?

toomaj
Posty: 748
Rejestracja: 06 maja 2005, 00:35
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:
 
Post15 wrz 2008, 13:26

eee no nie przesadzajcie z tymi silami nie sa znowu az tak duze....

Awatar użytkownika
infidelity
Posty: 289
Rejestracja: 30 maja 2007, 11:33
Deska: Nobile 555
Latawiec: Best Waroo
Lokalizacja: Szczecin
 
Post15 wrz 2008, 13:41

Nie mówię że aż tak duże, mówię ża dla kobiety bym nie polecała bo mnie bardzo szybko zmęczyły :)

toomaj
Posty: 748
Rejestracja: 06 maja 2005, 00:35
Lokalizacja: Poznan
Kontaktowanie:
 
Post15 wrz 2008, 16:14

fakt, ja akurat lubie jak latawka ma "troche" sil na barze lepiej wtedy czuje sprzet, choc minusy tego oczywiscie tez sa i nie kazdemu musi to odpowiadac

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 wrz 2008, 09:21

toomaj pisze:co do override ......mozliwosci regulacji podczas plywania (chyba jakis zacisk to trzyma) czy dobrze kombinuje?


IDSy oryginalnie nie zostaly wyposazone w tulejke na ktorej utrzymuje sie zacisk (tez go brakuje). Jak dostaniesz ta tulejke i zacisk to trzeba ja zalozyc poprzez demontaz srodkowej linki pod tasma depowera.

Tutaj link do rysunku z CB3 (tulejka ma numer 20 a zacisk 21)

http://pr.cabrinhakites.com/manuals/pdf ... ishWeb.pdf

Jak bedziesz mial juz to zalozone to wowczas tulejke ustawiasz na pasujacej Ci wysokosci za pomoca srubokreta. Na temat wysokosci napisalem sporo w watku o CB3 oraz na początku tego wątku.
Zacisk jest tak skonstruowany, ze mozna regulowac sobie siłę zbicia calego "stopera". Plywajac, mozliwa jest regulacja tylko w jedna strone - zwiekszenie sily zbicia poprzez zacisniecie o kolejne zabki. Regulacja w druga strone praktycznie niemozliwa podczas jazdy. Aby zmniejszyc siłę potrzebnej do zbicia stopera trzeba polozyc kajta na wode lub brzeg i troche pomeczyc sie łamiac zwykle paznokcie. Ten patent jak najbardziej jest do poprawienia - dziwie sie ze Cabrinha nie dopracowala tego patentu w tym roku.
Prawde powiedziawszy uwazam, ze ten stoper moze doprowadzic do sytuacji podbramkowych w przypadku uzycia przez osobe nie rozumiejaca jego dzialania. Plywanie na IDSie z max zamknietym zaciskiem w przypadku poczatkujacego moze szybko skonczyc sie uszkodzeniem latawca i niekontrolowanymi lotami. Dlatego takie bylo zamierzenia Cabrinhy, aby wogole nie uzywac tego stopera. Jednak ze wzgledu na protesty lojalnej grupy uzytkownikow zgodzili sie dodac zacisk.

Osobiscie nie uzywam stopera na zadnym latawcu Cabrinhy.

Co do zwijania linek na nowym barze: rozumiem, ze nie masz zadnych problemow z rozwijaniem? Zwijam identycznie jak Ty i zwykle mam poplatane linki po rozwinieciu. Dodatkowo sytuacje pogarsza kretlik, ktory wogole mi sie nie kreci nawet jak jest czysciutki. Porazka. Ostatnie metry linek zwiniete sa jak dready! Czy ktos ma tez takie problemy?

Pisalem juz tutaj wczesniej ze oznaczenie ustawien tylnych linek "LIGHT" i "LIGHTER" to zart. Wg mnie powinno byc "HEAVY" i "LIGHTER" lub "Crossbow" i "Switchblade" :wink:

Mimo duzego obciazenia jezdze teraz praktycznie w ustawieniu "Heavy". Co ciekawe takie ustawienie nadal pozwala uczyć sie UH o czym nie bylo mowy w przypadku poprzednikow. Ustawienie na lzejsze siły na barze zmienia CB w idealnego latawca do nauki - kajt jest troche wolniejszy itd.

Awatar użytkownika
sdareks
Posty: 492
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:40
Lokalizacja: Wieden
Kontaktowanie:
 
Post22 wrz 2008, 16:24

Chce zamienic Contre 2007 14m2 na jakas nowsza Cabrinhe. Zastanawiam sie nad CB IDS 13m2.
Interesuje mnie jak IDS ma sie do tej Contry w dwoch wzgledach:
1. sily na barze (niektorzy pisza, ze wciaz duze, ale porownujac do Contry – mniejsze, wieksze?)
2. szybkosc (znow widze, ze niektorzy narzekaja na szybkosc IDSa, ma ktos porownanie z Contra 2007?)

maniek1975
Posty: 709
Rejestracja: 27 gru 2007, 11:01
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 9 razy
 
Post04 paź 2008, 17:56

Chciałem się zapytać kolegów tych co sobie radzą z tymi plecakami ,może ktoś wyjaśni dokładnie jak składać latawiec. Mój wchodzi do plecaka ale jest upchany. Swoją drogą w tym względzie dla mnie najlepiej przemmyślane są plecaki northa.

bartofslaves
Posty: 78
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:51
Kontaktowanie:
 
Post05 paź 2008, 11:29

Czy ktos juz ma IDS override czyli stoper? Totalne niewypal moim zdaniem. Nie wiem czy u was jest tak samo, moze zle zainstalowalem (w co watpie). Moge sobie na maxa go zacisnac a on i tak jest luzny. Jedyny opor jaki stawia nie wynika z zacisniecia a z tulejki ktora wchodzi pod element prowadzacy linki do trymowania. Anyone?

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 paź 2008, 13:48

bartofslaves pisze: Moge sobie na maxa go zacisnac a on i tak jest luzny. Jedyny opor jaki stawia nie wynika z zacisniecia a z tulejki ktora wchodzi pod element prowadzacy linki do trymowania. Anyone?


Jesli masz nowy stoper i tulejke to pierwszy raz o tym slysze. Ciekaw jestem rowniez czy ktos ma podobne doswiadczenia.
Do tej pory takie objawy byly jedynie wynikiem zuzycia od tarcia - przede wszystkim tulejki a w drugiej kolejnosci samego pierscienia.
Wowczas najlepszym rozwiazaniem jest wymiana calego patentu.
Mozna bawic sie w odtworzenie startej powierzchni poprzez nalozenie odpowiedniej warstwy twardego kleju - ale to sa jednorazowe metody dobre, gdy nie ma sie dostepu do czesci zamiennych.

Maniek'75. Ja zwijam tak, ze powietrze z tub poprzecznych automatycznie jest wypychane podczas rolowania (oprocz srodkowej tuby).
Efekt taki uzyskasz jak zlozysz koncowke latawca z najmniejsza tuba i bedziesz rolowal latawiec zachowujac kąt prosty w stosunku do tuby glownej.
Zauwaz, ze w takiej sytuacji kolejne tuby zwijane sa od zamknietego konca.
Jesli bedziesz zwijal to srednio ciasno to powietrze automatycznie bedzie wypychane do tuby glownej.
Nastepnie skladam go na 3 i dosciskam zlozony tak latawiec wypychajac ostatni dech kajta.
Zamykam korek i wkladam go przez otwartą przednią kieszen plecaka.

Jakby to bylo nie jasne to moge zrobic foto prezentacje jak bede mial czas.

bartofslaves
Posty: 78
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:51
Kontaktowanie:
 
Post05 paź 2008, 14:41

Koniu moze ty sie wypowiesz na temat tego stopera?

Awatar użytkownika
bitter
Posty: 859
Rejestracja: 01 lis 2006, 20:17
Lokalizacja: Kliniska pod Szczecinem
Kontaktowanie:
 
Post05 paź 2008, 15:30

Ja mam stoper i rzeczywiście to jakiś niewypał. Po pierwsze tulejkę na którą wchodzi pierścień ze "sznurkami" power/depower mocujemy na wcisk na linkę mocy. Niestety takie mocowanie powoduje, że się ona przesuwa w górę sukcesywnie za każdym razem zbica krążka przez bar. Nie trzyma się w tym samym miejscu i po godzinie jest już na samej górze wiec kompletnie nieprzydatna. Co do pierścienia zaciskającego, rzeczywiście nic kompletnie nie trzyma a otworzyć go bez śrubokręta nie mogłem ... może rzeczywiście coś robimy nie tak?

Awatar użytkownika
BraCuru
Posty: 5967
Rejestracja: 13 mar 2006, 20:56
Deska: BraCuru Hover, SABfoil
Latawiec: Flysurfer Sonics
Postawił piwka: 185 razy
Dostał piwko: 374 razy
Kontaktowanie:
 
Post05 paź 2008, 16:42

bitter pisze:power/depower mocujemy na wcisk na linkę mocy. Niestety takie mocowanie powoduje, że się ona przesuwa w górę sukcesywnie za każdym razem zbica krążka przez bar. Nie trzyma się w tym samym miejscu i po godzinie jest już na samej górze wiec kompletnie nieprzydatna.


...a masz dokrecona tulejke? Najprawdopodobniej poluzowaly Ci sie dwie srubki na tulejce :idea:
Jak sa normalnie dokrecone to tulejka nie ma prawa drgnac :!:


Wróć do „Recenzje & Opinie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości