Budowa Wciagarki WAKE

Pytania odnośnie naprawy, budowy, i modyfikacji sprzętu.
Gumi$
Posty: 360
Rejestracja: 20 wrz 2006, 21:39
Deska: Cabrinha Custom + LF Vantage
Latawiec: Torch
Lokalizacja: Charzykowy
Kontaktowanie:
 
Post16 lis 2008, 22:06

to jest taki mechanizm jak w rowerze górskim w tylnim kole


Możesz sprecyzować działanie tego systemu?

Awatar użytkownika
JastrząB
Posty: 471
Rejestracja: 29 paź 2004, 19:59
Lokalizacja: SzczeciN
Postawił piwka: 18 razy
Dostał piwko: 6 razy
Kontaktowanie:
 
Post16 lis 2008, 23:21

Z tego co kiedyś wyczytałem sprzęgło odśrodkowe to jedyne właściwe rozwiązanie i większość stosuje coś takiego:

Obrazek

polecam stronę:
http://winchskating.com/forums/

toldi
Posty: 10
Rejestracja: 30 lip 2008, 16:40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontaktowanie:
 
Post18 lis 2008, 16:26

sprzeglo odsrodkowe to dobra i tania opcja. mozna latwo regulowac sile startu - wystarczy rozkrecic "dzwon" z odważnikami i zmienić rolki na cieższe co spowoduje ze start odbedzie sie przy wyzszej ilosci obr/min i z zapasem mocy ... jak ktos ma silnik to wystarczy ze wyszpera gdzies zwykla przekladnie ze skureta, troche rurek i chyba wszytsko w temacie :)

barzyk123
Posty: 538
Rejestracja: 08 kwie 2007, 00:11
Lokalizacja: Gdańskl
Kontaktowanie:
 
Post19 lis 2008, 21:48

A tak z silnikiem np od starego motoru WSK lub jakiejs MZ ??

Awatar użytkownika
swist
Posty: 54
Rejestracja: 04 cze 2008, 20:51
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 3 razy
 
Post19 lis 2008, 22:03

można, można - nawet z auta - sprawdzone :D:D

senior
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2006, 22:15
Lokalizacja: G.śląsk
 
Post23 lis 2008, 21:10

Witam przeglądając ten wątek nasunął mi się pomysł żeby jako wyciągarke zastosowac jakis stary samochód np stary maluch kupiony za 100 zł byle dał sie uruchomić wykrecic jedno tylne koło odpowiednio podeprzeć i wkręcic w to miejsce felgę bez opony lub jakiś bęben ,drugie koło zablokowac śrubą i całość zakotwić czy do drzewa czy zastosować jakąs kotwę do ziemi .Linę nawinąc na felgę bez opony ,i skonstruować jakieś prowadzenie dla liny .Takie rozwiązanie było by niedrogie i zastosowane bez większych nakładów kasy i czasu.

Awatar użytkownika
ted
Posty: 1065
Rejestracja: 24 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Bdg - Gda
Postawił piwka: 5 razy
Dostał piwko: 2 razy
Kontaktowanie:
 
Post23 lis 2008, 21:23

...a w maluchu możnaby się schować, gdyby zaczęło padać ;)

Mevlana
Posty: 224
Rejestracja: 23 wrz 2008, 01:30
Lokalizacja: Olsztyn
 
Post23 lis 2008, 22:05

a czy ktos zastanawial sie nad wykorzystaniem silnika od motoru 125cc lub 250cc? przeciez kompletny silnik w crossie ma 4 biegi i neutralny ;]

Cygański król
Posty: 592
Rejestracja: 29 wrz 2007, 09:42
Deska: Nobile
Latawiec: Naish Torche 09
Lokalizacja: Warszawa
 
Post24 lis 2008, 16:45

senior pisze:Witam przeglądając ten wątek nasunął mi się pomysł żeby jako wyciągarke zastosowac jakis stary samochód np stary maluch kupiony za 100 zł byle dał sie uruchomić wykrecic jedno tylne koło odpowiednio podeprzeć i wkręcic w to miejsce felgę bez opony lub jakiś bęben ,drugie koło zablokowac śrubą i całość zakotwić czy do drzewa czy zastosować jakąs kotwę do ziemi .Linę nawinąc na felgę bez opony ,i skonstruować jakieś prowadzenie dla liny .Takie rozwiązanie było by niedrogie i zastosowane bez większych nakładów kasy i czasu.
\


Mieliśmy taką koncepcje w wakacje na maszo, można się pokusić o więcej: tzn zaspawać most i zrobić wyciągarkę na 2 riderów, 24 koniki na pewno pociągną:D
pozdr

Awatar użytkownika
Ducek
Posty: 125
Rejestracja: 20 maja 2008, 20:04
Lokalizacja: Wejherowo
Postawił piwka: 3 razy
 
Post24 lis 2008, 17:31

Tylko jak bedziecie transportowac malucha, za kazdym razem laweta????
Do tego trzeba go dotaszczyc, czesto po plazy :( opcja z zilnikiem od motoru jest lepsza MZ ma powera 8) i za mala kaske mozna sie zabawic

Mevlana
Posty: 224
Rejestracja: 23 wrz 2008, 01:30
Lokalizacja: Olsztyn
 
Post24 lis 2008, 18:26

silnik od kawasaki zx7r kosztuje okolo 1.5 tys zl a jest mocny w diably :D

barzyk123
Posty: 538
Rejestracja: 08 kwie 2007, 00:11
Lokalizacja: Gdańskl
Kontaktowanie:
 
Post24 lis 2008, 18:39

Z koflim też będziemy kombinować z silnikiem od MZ lub WSK.. Się jeszcze zobaczy.. Myślicie, że było by trzeba przerabiać sprzęgło na odśrodkowe jak w skuterze, czy można tego nie przerabiać i pozostawić normalnie z biegami.. Taka jedynka wystarczy czy było by trzeba używać wyższych biegów?? Ktoś się orientuje w tym temacie coś więcej?? Za wszelkie wskazówki wielkie dzięki :) Napewno się przyda

Mevlana
Posty: 224
Rejestracja: 23 wrz 2008, 01:30
Lokalizacja: Olsztyn
 
Post24 lis 2008, 19:34

barzyk wg mnie silnik z motoru musi miec duzy zakres oborotow na "1", wska i wszelkie podobne silniki maja niski zakres oborotow, dlatego sugerowalem silnik mocniejszy, z tym ze najlepiej bylo by nabyc silnik yamahy z polautomatyczna skrzynia biegow wtedy masz duzy zakres oborotow i predkosci, a biegi zmieniasz kopnieciem w dol badz w gore bez koniecznosci uzywania sprzegla i jest to stosunkowo szybkie i nie powinno miec wiekszego znaczenia podczac ciagniecia ridera

Awatar użytkownika
wojol
Posty: 261
Rejestracja: 09 cze 2006, 09:05
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:
 
Post25 lis 2008, 14:36

Jakie by rozwiazanie nie zastoswoal to i tak zawsze potrzebny jest operator takiego "wyciągu" ? a myslal ktoś nad tym lub spotkał sie z wyciągarką obslugiwaną przez samego raidera ? ;-)

Pozdr

Awatar użytkownika
Ducek
Posty: 125
Rejestracja: 20 maja 2008, 20:04
Lokalizacja: Wejherowo
Postawił piwka: 3 razy
 
Post25 lis 2008, 17:07

mozna zrobic tak.......
Silnik Mz zamiast zwyklej tylnej zebatki zastosowac ze dwa razy wieksza i ruszac z 2 badz 3 biegu, Mz ma dosc wysokie obroty wiec powinno dobrze ciagnac, aha wentylator zapewni nam dluzsza prace silnika (inaczej sie zatrze)


Wróć do „Zrób to Sam & Naprawa Sprzętu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości