Przygotowanie Latawca Pompowanego+Zdjęcia
: 06 sie 2010, 20:05
Chcesz już pływać?.. Czas zabrać się za przygotowanie latawca pompowanego. Zacznij od przygotowania go. Poprowadzę Cię za rękę krok po kroku,wszystko widać na zdjęciach także bez obaw poradzisz sobie

Wyjmujesz latawiec z plecaka,stojąc plecami do wiatru, chwytasz za krawędź latawca (nawietrzną) i rozwijasz go w lini wiatru, jeśli dość mocno wieje latawiec sam Ci się rozwinie.

Jeśli nie wieje zbyt mocno -rozwijasz go ''ruchem od siebie''.
Układasz go plecami na ziemi.

Zaginasz koniec nawietrzny i przysypujesz go piaskiem lub kładziesz worek z piaskiem, butelkę z woda-coś ciężkiego. Tak przygotowany latawiec jest bezpieczny,najwyżej będzie delikatnie podwiewany przez wiatr ,ale nie odleci.


Zrobione?
Teraz go napompuj. Weź pompkę-musisz sprawdzić czy w pompce nie ma piasku,wąż skieruj sobie na szyje i zacznij pompować,jak będzie piasek wyczujesz go.Oczyściłeś pompkę..ok
Generalnie są dwa systemy pompowania latawców. Pierwszy- pompujesz każdą tubę osobno np. North, Drugi-poprzez jeden wentyl pompujesz cały latawiec np.Naish-Octopus.
Jeśli masz latawiec pierwszego typu najpierw napompuj komory poprzeczne(te mniejsze). Dlaczego?-ponieważ jeśli napompujesz dużą tubę będzie Ci ciężko napompować małe,gdyż latawiec nabierze już kształtu.

Napompowałeś wszystkie tuby poprzeczne?
Następnie napompuj tubę główną (duża komora). Wkładasz wąż od pompki do wentyla (INFLATE),stajesz na pompce,która bierzesz między nogi i jazda.

Musisz pamiętać, żeby zamknąć zawór do spuszczania powietrza(DEFLATE),bo po godzinie pompowania może okazać się ,że już nie masz siły na pływanie

Sprawdź być może masz przy zaworach tuby głównej małą pętelkę,a przy pompce linkę z kulka-wkładasz kulkę w pętelkę,teraz podczas pompowania nie musisz trzymać latawca.

Nie masz tego patentu-don't worry, połóż latawiec na ziemi i pompuj przytrzymując latawiec jedną ręką, aż nabierze kształtu.
Pompujesz tubę główną,nagle latawiec zaczyna nabierać kształtu,musisz złapać go nachwytem za tubę główną(przy zaworze) ,a teraz obrócić siebie i latawiec tak abyś Ty stał plecami do wiatru, a latawiec (tuba główna) była prostopadle do lini wiatru.
Oto efekt:

Jakie ciśnienie musi mieć tuba?
-nie za małe ,nie za duże
-złap tubę poprzeczną i zegnij ją w połowie, jeśli sprężyście wróci do pierwotnej pozycji jest ok

Wyciągnij rurę ,włóż korek i zapnij rzep.

Teraz odrzuć pompkę na bok i musisz ułożyć latawiec na ziemi.

Latawiec ustawiony krawędzią natarcia do wiatru (tubą główną) łapiesz go w połowie tej tuby,ręce szeroko-jedna ręka nadchwyt druga podchwyt.

Pchasz jeden koniec latawca w kierunku do góry(podchodząc stawiasz go do pionu), później kładziesz na ziemi. Musi być tak ustawiony, żeby krawędź natarcia była prostopadle do kierunku wiatru.





Przysyp go czymś, połóż trapez , lub coś ciężkiego.



Tipy:
-masz kilka latawców? Połóż jeden za drugim(od strony nawietrznej-połóż ten największy-osłoni pozostałe)
-czasem firmy podają odpowiednie ciśnienie jakie powinien mieć latawiec
-jeśli latawiec jest zbyt miękki nie będzie dobrze latał, podpompuj
-gdy zbyt mocno napompujesz -latawiec udeżając o podłoże może pęknąć-uważaj na lądzie.
-świeci słońce,masz ciemnokolorowy latawiec- w Twoich komorach ciśnienie wzrośnie-wtedy napompuj trochę słabiej
-czasem zdarza się ,że woda ochładza powietrze w komorach i spada ciśnienie, jeśli jesteś początkujący pąpnij trochę mocniej
Jeśli ktoś woli przeczytać sobie na stronce w ciemniejszym tle http://flykite.pl/wiedza/55-pompownie-latawca
W następnym odcinku podłączymy bar..
Pozdrawiam Nemo,FlyKite.pl


Wyjmujesz latawiec z plecaka,stojąc plecami do wiatru, chwytasz za krawędź latawca (nawietrzną) i rozwijasz go w lini wiatru, jeśli dość mocno wieje latawiec sam Ci się rozwinie.

Jeśli nie wieje zbyt mocno -rozwijasz go ''ruchem od siebie''.
Układasz go plecami na ziemi.

Zaginasz koniec nawietrzny i przysypujesz go piaskiem lub kładziesz worek z piaskiem, butelkę z woda-coś ciężkiego. Tak przygotowany latawiec jest bezpieczny,najwyżej będzie delikatnie podwiewany przez wiatr ,ale nie odleci.


Zrobione?
Teraz go napompuj. Weź pompkę-musisz sprawdzić czy w pompce nie ma piasku,wąż skieruj sobie na szyje i zacznij pompować,jak będzie piasek wyczujesz go.Oczyściłeś pompkę..ok
Generalnie są dwa systemy pompowania latawców. Pierwszy- pompujesz każdą tubę osobno np. North, Drugi-poprzez jeden wentyl pompujesz cały latawiec np.Naish-Octopus.
Jeśli masz latawiec pierwszego typu najpierw napompuj komory poprzeczne(te mniejsze). Dlaczego?-ponieważ jeśli napompujesz dużą tubę będzie Ci ciężko napompować małe,gdyż latawiec nabierze już kształtu.

Napompowałeś wszystkie tuby poprzeczne?
Następnie napompuj tubę główną (duża komora). Wkładasz wąż od pompki do wentyla (INFLATE),stajesz na pompce,która bierzesz między nogi i jazda.

Musisz pamiętać, żeby zamknąć zawór do spuszczania powietrza(DEFLATE),bo po godzinie pompowania może okazać się ,że już nie masz siły na pływanie


Sprawdź być może masz przy zaworach tuby głównej małą pętelkę,a przy pompce linkę z kulka-wkładasz kulkę w pętelkę,teraz podczas pompowania nie musisz trzymać latawca.

Nie masz tego patentu-don't worry, połóż latawiec na ziemi i pompuj przytrzymując latawiec jedną ręką, aż nabierze kształtu.
Pompujesz tubę główną,nagle latawiec zaczyna nabierać kształtu,musisz złapać go nachwytem za tubę główną(przy zaworze) ,a teraz obrócić siebie i latawiec tak abyś Ty stał plecami do wiatru, a latawiec (tuba główna) była prostopadle do lini wiatru.
Oto efekt:

Jakie ciśnienie musi mieć tuba?
-nie za małe ,nie za duże
-złap tubę poprzeczną i zegnij ją w połowie, jeśli sprężyście wróci do pierwotnej pozycji jest ok

Wyciągnij rurę ,włóż korek i zapnij rzep.

Teraz odrzuć pompkę na bok i musisz ułożyć latawiec na ziemi.

Latawiec ustawiony krawędzią natarcia do wiatru (tubą główną) łapiesz go w połowie tej tuby,ręce szeroko-jedna ręka nadchwyt druga podchwyt.

Pchasz jeden koniec latawca w kierunku do góry(podchodząc stawiasz go do pionu), później kładziesz na ziemi. Musi być tak ustawiony, żeby krawędź natarcia była prostopadle do kierunku wiatru.





Przysyp go czymś, połóż trapez , lub coś ciężkiego.



Tipy:
-masz kilka latawców? Połóż jeden za drugim(od strony nawietrznej-połóż ten największy-osłoni pozostałe)
-czasem firmy podają odpowiednie ciśnienie jakie powinien mieć latawiec
-jeśli latawiec jest zbyt miękki nie będzie dobrze latał, podpompuj
-gdy zbyt mocno napompujesz -latawiec udeżając o podłoże może pęknąć-uważaj na lądzie.
-świeci słońce,masz ciemnokolorowy latawiec- w Twoich komorach ciśnienie wzrośnie-wtedy napompuj trochę słabiej
-czasem zdarza się ,że woda ochładza powietrze w komorach i spada ciśnienie, jeśli jesteś początkujący pąpnij trochę mocniej
Jeśli ktoś woli przeczytać sobie na stronce w ciemniejszym tle http://flykite.pl/wiedza/55-pompownie-latawca
W następnym odcinku podłączymy bar..
Pozdrawiam Nemo,FlyKite.pl