start kite z lądu!

Forum dla początkujących
Awatar użytkownika
Czarny
Posty: 88
Rejestracja: 04 lip 2007, 20:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 18:00

Witam.

[...]

http://youtube.com/watch?v=yg9Ci3xBUYg

[...]

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2008, 11:27 przez Czarny, łącznie zmieniany 1 raz.

Sebastian Kite.pl
Posty: 1130
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:40
Deska: Różnie
Latawiec: Różnie
Lokalizacja: WWW.KITE.PL Chałupy 6/Poznań/Słupsk
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 18:29

Pierwszy raz sprawdzasz czy linki są odpowiednio podłączone zaraz po otaklowaniu latawca! Najlepiej jak będziesz rozwijał linki w dół wiatru, wtedy wszystko ładnie widać!

Drugi raz sprawdzasz właśnie przed odpaleniem przez asystenta! Jednak nie ciągając raz jedno raz drugą stronę baru, bo w ten sposób możesz wyrwać koledze latawiec z rąk i wtedy możesz zakończyć jak na załączonym filmiku:) Delikatnie łapiesz jedną sterówkę i sprawdzasz czy nie jest przeplątana z inna linką i podpięta w odpowiednim miejscu, to samo robisz z drugą. Jesteś pewny, że wszystko jest dobrze podłączone -> dajesz sygnał asystentowi!

Mam nadzieję, że pomogłem.

Awatar użytkownika
Czarny
Posty: 88
Rejestracja: 04 lip 2007, 20:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 18:34

no ok ale nie zawsze linki widać (zalezy od światła) a czy kite reaguje to widać zawsze i delikatnie ciągnąc najpierw sprawdzić dolną (w razie czego po pociągnieciu za górną wiadomo ze mozna opuscic...)

Awatar użytkownika
Pinio
Posty: 3647
Rejestracja: 02 wrz 2006, 03:46
Postawił piwka: 25 razy
Dostał piwko: 30 razy
 
Post18 mar 2008, 18:48

fajnie na tym tyłku śmigałeś normalnie jak ja rok temu :wink:
Powodzenia i do zobaczenia na wodzie :!:

Szmerek
Posty: 227
Rejestracja: 20 sie 2005, 00:11
Deska: Balance
Latawiec: Ozone
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 19:12

Ja tutaj widzę tak zwany kardynaly błąd... (nie wnikam w póżniejszą nieumiejętność opanowania latawca, a raczej brakiem obycia z latawcem)
Zauważcie, że latawiec łopotał na wietrze co oznacza, że latawiec był powyżej okna wiatrowego. Kamera na ridera - ten stoi w miejscu.
Z chwilą wystartowania, latawiec spłynął (nie widoczne na filmiku) natychmiast w okno wiatrowe, generując duży power.
Jak można tego uniknąć? Albo koleś pomagający w startowaniu
powinien przesunąć się w dół wiatru albo rider w górę wiatru, aż do
momentu kiedy materiał latawca przestanie trzepotać na wietrze,
aż do momentu kiedy nabierze on (latawiec) wiatru.
W momencie kiedy materiał latawca przestanie trzepotać, wiemy że
kite jest na skraju okna wiatrowego i wtedy można bezpiecznie go startować.
Taka sobie zasada, o której nie każdy wie. A o której warto pamiętać.

Sebastian Kite.pl
Posty: 1130
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:40
Deska: Różnie
Latawiec: Różnie
Lokalizacja: WWW.KITE.PL Chałupy 6/Poznań/Słupsk
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 22:42

Czarny pisze:no ok ale nie zawsze linki widać (zalezy od światła) a czy kite reaguje to widać zawsze i delikatnie ciągnąc najpierw sprawdzić dolną (w razie czego po pociągnieciu za górną wiadomo ze mozna opuscic...)


W przypadku, kiedy przy podłączeniu pomylisz sterówkę z nośną to ten sposób się nie sprawdzi!

Awatar użytkownika
Czarny
Posty: 88
Rejestracja: 04 lip 2007, 20:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 23:09

Touik pisze:J...
Zauważcie, że latawiec łopotał na wietrze co oznacza, że latawiec był powyżej okna wiatrowego...


racja tez to teraz zauwazylem... ale gafa :oops:

Cygański król
Posty: 592
Rejestracja: 29 wrz 2007, 09:42
Deska: Nobile
Latawiec: Naish Torche 09
Lokalizacja: Warszawa
 
Post18 mar 2008, 23:27

Czarny pisze:
Touik pisze:J...
Zauważcie, że latawiec łopotał na wietrze co oznacza, że latawiec był powyżej okna wiatrowego...


racja tez to teraz zauwazylem... ale gafa :oops:


Generalnie jak się rozwija linki zgodnie z "procedurą" t o nie ma prawa się nic poplątać...

Ja osobiście robie tak , żę najpierw się skupiam tylko na sterowniczych, rozkłądam je szeroko szeroko, a potem idę i rozkładam nośne i 5tą, i nigdy nie miałęm problemu.

\Pozdro

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post18 mar 2008, 23:38

a na northcie nie da rady pomylic ;) system KOOK PROOF hehehhe ;)

Cygański król
Posty: 592
Rejestracja: 29 wrz 2007, 09:42
Deska: Nobile
Latawiec: Naish Torche 09
Lokalizacja: Warszawa
 
Post19 mar 2008, 00:30

Kosek pisze:a na northcie nie da rady pomylic ;) system KOOK PROOF hehehhe ;)


Wierz mi wszystko się da;]

widziałem kiedyś gościa co podłączał kluczkę do węzełka w jakiś taki niesamowity sposób, który po pierwszym silniejszym szarpnięciu by pójścił, i był przekonany że przecież wszystko jest tak jak być powinno;]

andrek
Posty: 1843
Rejestracja: 27 gru 2004, 14:55
Deska: PocketAir/AirWave&Race/Bhoot
Latawiec: NOTUS Rev&Air
Lokalizacja: Słubice
Postawił piwka: 16 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 mar 2008, 12:47

Kosek pisze:a na northcie nie da rady pomylic ;) system KOOK PROOF hehehhe ;)


na dzień dzisiejszy chyba każda marka używa innego systemu podpięcia dla linek nośnych i sterujących.Powinno to być standardem.

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post19 mar 2008, 13:20

ale każdy wie że polak jak chce to potrafi ZROBIĆ WSZYSTKO

Szmerek
Posty: 227
Rejestracja: 20 sie 2005, 00:11
Deska: Balance
Latawiec: Ozone
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:
 
Post19 mar 2008, 22:19

Czarny pisze:
Touik pisze:J...
Zauważcie, że latawiec łopotał na wietrze co oznacza, że latawiec był powyżej okna wiatrowego...


racja tez to teraz zauwazylem... ale gafa :oops:

Dobrze, że nic ci się nie stało :D
Widzę, że dopatrujecie się tutaj błędnego podłączenia linek.
Z autopsji :oops: i z obserwacji podłączenie linek sterujących do tuby gł.,
a linek głównych do tipów kite, kończy się w C-shape, dość spektakularnym
uderzeniem kite o ziemię (po starcie idzie do zenitu aby potem w dół).
Nie wydaje mi się aby w tym przypadku Czarny żle podłączył linki.
Przyczyną (jedyną) była sytuacja opisana w moim poście powyżej.

Czarny pisze:nie zawsze linki widać.

Widać, widać... to ostatni moment przed startem aby ocenić, czy linki
podłączone są właściwie.

Awatar użytkownika
Czarny
Posty: 88
Rejestracja: 04 lip 2007, 20:36
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:
 
Post19 mar 2008, 22:27

Touik pisze:...Widzę, że dopatrujecie się tutaj błędnego podłączenia linek...
Przyczyną (jedyną) była sytuacja opisana w moim poście powyżej....


zle podlaczenie linek podejzewalem przed przeczytaniem Twojego postu o zlym polozeniu latawca, dlatego napisalem tego posta...

tak jak mowicie, brak obycia z latawcem a ponad to 5 miesiecy przerwy robi swoje :roll:
Ostatnio zmieniony 20 mar 2008, 11:28 przez Czarny, łącznie zmieniany 1 raz.

Sebastian Kite.pl
Posty: 1130
Rejestracja: 09 mar 2006, 11:40
Deska: Różnie
Latawiec: Różnie
Lokalizacja: WWW.KITE.PL Chałupy 6/Poznań/Słupsk
Postawił piwka: 8 razy
Dostał piwko: 13 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 mar 2008, 22:44

Czarny pisze:zle podlaczenie linek podejzewalem przed przeczytaniem Twojego postu o zlym polozeniu latawca, dlatego napisalem tego posta majac nadzieje uchronic innych, teraz wyraznie widze gdzie byl blad..


Touik ma rację, ale chyba nie do końca.

Moim zdaniem kite, był poniżej okna :!:

:arrow: Linia okna wyraźnie pokazana przez opadający swobodnie latawiec po drugiej stronie!

Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo jestem już po kilku....... :wink:


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron