Strona 1 z 1

Flysurfer --- jak ustawić WAC, TIP BRAKE, TRIMMER ???

: 07 mar 2008, 22:57
autor: HammondMan
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Flysurfera Spirit 10
Nie bardzo wiem jak go ustawić żeby mnie nie zabił :lol:

Do czego służą:
WAC +/- System
TIP/FULL Brake
i TRIMMER?

Mam instrukcje po angielsku ale nie bardzo rozumiem.

I jeszcze jedna sprawa... w specyfikacji piszą że depower w tym latawcu wynosi 2.5 - 3.3 : 1 jak ustawić największą wartość depowera?

Poradźcie bom zielony.
Z góry dzięki.

: 08 mar 2008, 09:57
autor: djdaniel
Siema,

Dzięki tym opcjom możesz zmienić charakterystykę swojego latawca. Taki "tuning"

WAC- przestawiasz na supełkach jest ich 4 lub 5, (soft/hard) co skutkuje tym że masz większe lub mniejsze siły na barze(zależy jak lubisz), ustawisz na hard będziesz czuł siłę jaką musisz włożyć w sterowanie, na soft prawie wogóle, jednak czasami warto przestawić na hard, bo lepiej według mnie jest "czuć" latawiec.

Trimmer-> taśma depowera, zwiększasz lub zmniejszasz moc latawca dzięki niej, żółta taśma maksymalnie sciągnieta moc minimum, ciągniesz za niebieską dodajesz mocy, ale przy słabym wietrze jeśli za bardzo dodasz mocy to kite będzie opadał.

Tip/full brake-> maksymalne "hamulce" ustawiasz to przy "uszach" kita czyli tipach, tam gdzie masz sterówki podpięte.

Jeśli coś źle poradziłem to poprawcie mnie proszę. :oops:

: 10 mar 2008, 10:01
autor: onzo
Właściwie wszystko ;)

WAC w Spiricie nie regulował bezpośrednio siły na drążku. To się pojawiło dopiero w... :think: psycho3. Wac reguluję kąt natarcia latawca. Możesz go bardziej wypłaszczyć, albo wygiąć bardziej środek latawca (w płaszczyźnie krawęż natacia-krawędź spływu).
Z kolei tip brake, full brake, reguluje kątem natarcia krawędzi spływu i jak sama nazwa wskazuje określa czy latawiec ma skręcać poprzez zaginanie całej krawędzi spływu czy też samych tipów.

Zakres depowera wynika właśnie z ustawienia tych parametrów. I zawsze jest tak, że im latawiec szybszy i o większym zakresie, tym jest mniej stabilny. Musisz znaleźć takie ustawienie, które w określonych warunkach Tobie najbardziej odpowiada. Z praktyki wiem, że każdemu inaczej pasuje bo na czymś innym mu zależy.

: 10 mar 2008, 19:11
autor: Qba-EPP11
A ja dodam jeszcze ( Bo latawiec do niedawna był jeszcze mój :D )
że jeżeli nic w nim nie przestawiałeś to WAC powinien być ustawiony na minus czyli na najmniejszy kąt natarcia. Takie ustawienie mi pasowało bo latawiec był szybszy. Jeśli chodzi o Tip/full brake to powinno być ustawione po środku lub bardziej w strone Tip. Przy takim ustawieniu najlepiej mi się latało. Musisz poczekać na odpowiednie waroonki :) z niezbyt silnym wiatrem co by cie nie zciorało i poeksperymentować z ustawieniami. Znajdziesz wtedy takie przy którym będzie Ci się najlepiej latać, bo to już jest sprawa indywidualna.

: 10 mar 2008, 20:26
autor: HammondMan
Dzięki za rozjaśnienie tematu Panowie. Pomyślnych viaterów.

Qba chyba za dużo nim nie latałeś bo Spirit wygląda jak nówka. Super stan.

: 12 mar 2008, 19:21
autor: Qba-EPP11
To nie tak :D Ja po prostu dbam o sprzęt :lol: