Strona 3 z 15

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 30 mar 2012, 10:51
autor: jedi1
surfbabe pisze:luzowanie linek to brak mocy - to znaczy, że przeostrzyłeś i musisz spłynąć, żeby złapać mocy.


Ja bym raczej zakładał odwrotnie. Latawiec podczas startu mocno pociągnął, a walo1 najpewniej pod niego wpłynął i to było przyczyną poluzowania linek. Tak się dzieje najczęściej jak startujesz na płaskiej desce. Musisz szybciej wejść na krawędź i tyle, niekoniecznie przy tym od razu ostrząc :!:

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 30 mar 2012, 11:10
autor: surfbabe
jedi1 pisze:Ja bym raczej zakładał odwrotnie. Latawiec podczas startu mocno pociągnął, a walo1 najpewniej pod niego wpłynął i to było przyczyną poluzowania linek. Tak się dzieje najczęściej jak startujesz na płaskiej desce. Musisz szybciej wejść na krawędź i tyle, niekoniecznie przy tym od razu ostrząc :!:


jasne. prawda, prawda.
jakoś założyłam sobie, że kolega na jeziorku miał dziurawo. :wink:

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 30 mar 2012, 11:12
autor: Ziomek.
surfbabe pisze:może ci podczas tej sesyjki po prostu nierówno wiało i wszystko się fajnie poukłada, jak popływasz w korzystniejszych warukach. :thumbsup:


nie mogło być inaczej:

walo1 pisze: ale po ostatniej sesji było gorzej jak przed nią (może dlatego że na ostatnim pływaniu były na jeziorze lekkie fale i szkwały..:


..jeszcze mi się nie zdarzyło pływać na jakimkolwiek jeziorze i mieć równy wiatr :hand:
pływanie na jeziorach jest wymagające pod tym względem i niestety umiejętności przyjmowania kopów i po kilkanaście węzłów są niezbędne..

pzdr

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 30 mar 2012, 11:14
autor: FilipN
walo1 pisze:pewnych momentach nabierałem takiej prędkości że zaczynałem się bać tym bardziej że próbowałem się mocniej odchylać do tyłu i latawiec do góry i kiepsko to wychodziło. Co robię żle? czy wy wszyscy tak mieliści? co robicie jak się w pewnym momencie rozpędzacie .......


po pierwsze latawiec trzeba trzymać w miarę nisko - trzymanie go w okolicach zenitu utrudnia wbicie krawędzi. Po drugie nie wiem jak mocno wiało ale jeżeli było to w górnym zakresie Twojego latawca to na pewno nie pomagała tak duża deska (trudniej utrzymać krawędź).

a w sytuacji gdy prędkość jest za duża i boisz się, że przestaniesz ją kontrolować, można na chwilę radykalnie odpuścić krawędź i spłynąć z wiatrem - wpływając pod latawiec zluzujesz linki i przez chwilę latawiec nie będzie ciągnął, po chwili należy ponownie mocno wbić krawędź

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 30 mar 2012, 18:18
autor: walo1
surfbabe pisze:żeby przyostrzyć to oprócz pochylania się do tyłu i kierowania ciała w kierunku planowanego punktu powinieneś był poważnie obniżyć latawiec...
:thumbsup:


na przedostatnim pływaniu wiało do plaży i były momenty gdzie latawiec sunął dosłownie 50cm nad plażą, a ja w jednej ręce bar a druga wiśiała spowodnie nad woda i wydaje mi się że wtedy bardziej czułem deskę (czy wyhamowywuje czy ciągnie) :mrgreen:

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 05 kwie 2012, 21:51
autor: walo1
cześć
kolejne pytanko. Jak dopływacie do plaży i macie dosyć prędkość to co robicie, żeby wyhamować i się zatrzymać?
1. odpowiedni wcześniej podnosićie powoli latawiec do zenitu (po ostatnim pływaniu jak tak zrobiłem tylko za szybko to miałem swój pierwszy lot, lecz bez deski i gleba na plecy 2m od plaży :doh:
2. odpuszczacie krawędź i spływacie z wiatrem i czy wtedy też podnosićie latawiec do zenitu i co z barem odpuszczacie

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 05 kwie 2012, 21:57
autor: TIKKO_aloha
na brzegu, polecam w miare mozliwosci latawiec jak najnizej...
safety ;)

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 06 kwie 2012, 19:39
autor: surfbabe
walo1 pisze:2. odpuszczacie krawędź i spływacie z wiatrem i czy wtedy też podnosićie latawiec do zenitu i co z barem odpuszczacie


1. odpuść bar - powoli
2. możesz podnieść też latawiec - ale powoli i nigdy do zenitu (tak naprawdę latawiec utrzymywany na kursie jest duuuużo bezpieczniejszy, bo bardziej przewidywalny, więc lepsza tu będzie godzina jedenasta/pierwsza)...
już teraz wytracasz prędkość
3. odpuszczasz krawędź, spływasz z deczka z wiatrem, postawa na desce bardziej pionowa. po wytraceniu prędkości musisz przełożyć ciężar bardziej nad deskę (nie wychylaj się do tyłu, jak przy ostrzeniu)
i jesteś bezpiecznie w domu... czyli na plaży :thumb:

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 06 kwie 2012, 20:35
autor: luzszymon
Ja po prostu hamuje :|

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 12 kwie 2012, 20:49
autor: walo1
Cześć.

Kolejne pytanko. Aby wykonać skok to, jak płyniecie kierujecie latawiec do zenitu a w momencie jak czujecie że zaczyna ciągnąć ściągacie bar do siebie i co teraz:
1. kontrujecie bar w drugą stronę.
2. trzymacie zaciągnięty bar czy odpuszczacie.

Wiem że trzeba wylądować na ugiętych nogach i latawiec zpowrotem na kurs, ale co robicie z barem w czasie lotu i gdzie się patrzycie czy na altawiec czy na desk, czy jeszcze gdzieś indziej?

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 13 kwie 2012, 08:02
autor: jedi1
walo1 pisze:Cześć.

Kolejne pytanko. Aby wykonać skok to, jak płyniecie kierujecie latawiec do zenitu a w momencie jak czujecie że zaczyna ciągnąć ściągacie bar do siebie i co teraz:
1. kontrujecie bar w drugą stronę.
2. trzymacie zaciągnięty bar czy odpuszczacie.

Wiem że trzeba wylądować na ugiętych nogach i latawiec zpowrotem na kurs, ale co robicie z barem w czasie lotu i gdzie się patrzycie czy na altawiec czy na desk, czy jeszcze gdzieś indziej?


Jak długo lecisz to podziwiasz widoki :mrgreen: Potem patrzysz w miejsce lądowania, patrzenie na deskę czy latawiec nie ma większego sensu. Bar w czasie skoku cały czas zaciągnięty, dopiero jak zaczynasz opadać to lekko odpuszczasz, na tyle żeby latawiec był sterowny (w zależności jak jest strymowany). Tylko lekko, bo inaczej spadniesz jak kamień :!: Jak czujesz, że zaczynasz spadać to latawiec kierujesz na hals na którym byłeś przed skokiem. Jak szybko skierujesz latawiec na hals zależy od czynników takich jak prędkość latawca, wysokość skoku czy też kontroli prędkości po lądowaniu. Krótko mówiać musisz popróbować i w końcu załapiesz :wink:

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 13 kwie 2012, 08:35
autor: Bax
walo1 pisze:Cześć.

Kolejne pytanko. Aby wykonać skok to, jak płyniecie kierujecie latawiec do zenitu a w momencie jak czujecie że zaczyna ciągnąć ściągacie bar do siebie i co teraz:
1. kontrujecie bar w drugą stronę.
2. trzymacie zaciągnięty bar czy odpuszczacie.

Wiem że trzeba wylądować na ugiętych nogach i latawiec zpowrotem na kurs, ale co robicie z barem w czasie lotu i gdzie się patrzycie czy na altawiec czy na desk, czy jeszcze gdzieś indziej?


Tutaj dosyć fajnie widać jak prowadzi bar :

phpBB [video]

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 13 kwie 2012, 11:53
autor: Ziomek.
walo1 pisze:..jak czujecie że zaczyna ciągnąć ściągacie bar do siebie i co teraz:
1. kontrujecie bar w drugą stronę.
2. trzymacie zaciągnięty bar czy odpuszczacie.

Wiem że trzeba wylądować na ugiętych nogach i latawiec zpowrotem na kurs, ale co robicie z barem w czasie lotu i gdzie się patrzycie czy na altawiec czy na desk, czy jeszcze gdzieś indziej?



...BARDZO RÓŻNIE :idea:

zależnie od warunków (głównie siły wiatru) oraz wysokości skoku
na początek kontruj spowrotem na właściwy hals zaraz jak poczujesz , że Cie wyciąga
w ten sposób nauczysz się SKUTECZNOŚCI (nie wpadania pod latawiec) , będziesz miał moc do odpłynięcia
i stopniowo "przetrzymując" kajta (lub później nawet pracując nim stale - w obu kierunkach - przy wysokich lotach na małych kajtach w silnym wierze zwłaszca) w zenicie będziesz skakał coraz wyżej i dłużej
ważne by od początku poprawnie i skutecznie

a nie hop w górę od razu jak najdłużej i jak najwyżej i lądowanie pod przepadającym latawcem na d... :naughty:

początkowo jasne, że możesz "zerkać" na latawiec
docelowo na kajta sie nie "paczy" :wink: - tyl przed siebie, obserwując przestrzeń gdzie lecisz i miejsce lądowania..

pzdr

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 13 kwie 2012, 12:16
autor: walo1
dzięki wszystkim za podpowiedzi.

Re: PORADNIK dla tych przed i po nauce - NOWE pytania 15.04.

: 18 kwie 2012, 18:46
autor: gorik777
Mam jedno pytanie, które żeby nie robić bałaganu podpinam pod ten wątek. Urlop już mam zaklepany na przełom lipca i sierpnia. Czy w tym terminie wogóle jest sens robić kurs kite? Zamierzałem skorzytać z opcji iko1+iko2 żeby jak najszybciej pływać samodzielnie. Obawiam się, że wiatr w tym okresie bywa mizerny na półwyspie. Niestety urlopu nie mogę przesunąć na koniec sierpnia czy też wrzesień :(