Ostrzenie

Forum dla początkujących
Awatar użytkownika
surfbabe
Posty: 689
Rejestracja: 17 lip 2005, 16:25
Deska: su2 custom
Latawiec: FX, nemesis
Lokalizacja: wwa
Postawił piwka: 47 razy
Dostał piwko: 29 razy
 
Post16 paź 2010, 19:07

No tak łatwo się nie poddajemy.
Dzisiaj będę uczył się ostrzenia i zwrotów race przy latarni w Kołobrzegu.
Aktualna temp 3 stopnie, pada.


brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... brrrrraaaaaaacuru!
toś rzeczywiście zakręcony !
nie wiem co musieliby mi dać , żebym weszła do takiej wody!
ale podoba mi się, że komuś się chce!
tak trzymać!

Awatar użytkownika
Golla
Posty: 73
Rejestracja: 19 mar 2012, 10:03
Deska: su2
Latawiec: Cabrinha Convert
Postawił piwka: 1 raz
 
Post18 sie 2013, 18:42

BraCuru pisze:Bitter, drugi kajt nigdy Ci nie zaszkodzi :wink: Szczegolnie jak rozwieje sie powyzej 20kt. Tak z wlasnych obserwacji widze, ze przecietny rajder musi spedzic dobrze ponad 150h na wodzie aby zaczac myslec o nieuzywaniu bow-bowcow (powyzej 10m :wink: )


Tak? A my mamy odwrotnie ;) Ja zaczynałam na 11m (55kg ważę), ale potem zeszłam na 7. To okazało się być za mało (zbyt często za mało) więc kupiłam 9m i ostatnio też to jest coś za mało i pływam znowu na 11m. Nawet stwierdziliśmy ostatnio, że chyba kupimy sobie jakiś stary latawiec 20m na bardzo słabe wiatry (pływałam kiedyś na 2jce na 17m i było super haha). A co do ostrzenia to mi bardzo wiele dała dłuższa deska. Na 128cm nie było wcale łatwo, ale na 140cm jest o wiele łatwiej. Wiele rad w tym wątku przyda mi się. Dzięki.

Awatar użytkownika
Golla
Posty: 73
Rejestracja: 19 mar 2012, 10:03
Deska: su2
Latawiec: Cabrinha Convert
Postawił piwka: 1 raz
 
Post18 sie 2013, 18:55

Ktoś tam wcześniej napisał, że ramiona mają być bezwarunkowo wyprostowane a ja tak patrzę po necie i na stronie http://www.elblagkite.pl/progress/321-postawa-ostrzenie

napisane jest:


Ugnij lekko kolana i odchyl się do tyłu
Cięzar ciała przenieś na pięty
Ramiona do tyłu, biodra do przodu
Przytrzymaj bar z rękami lekko ugiętymi
Patrz pod wiatr

Najlepiej to, żeby ktoś was z brzegu nagrywał. Bardzo często ciało ułożone jest trochę inaczej niż nam się zdaje. To naprawdę bardzo dużo daje.

Awatar użytkownika
walo1
Posty: 467
Rejestracja: 24 lip 2010, 19:35
Deska: SU-2+YETI
Latawiec: CF Moowii/Best Roca/EVO
Lokalizacja: DębskaKuźnia
Postawił piwka: 4 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post24 kwie 2014, 18:51

Takie pytanko. Czy zbyt mocne zaciaganie baru nie powoduje ze latawiec sie cofa?

Taka sytuacja pewnie nie ulatwia ostrzenia i czy w takim przypadku nie lepij zciagnac tasme depowera czy lepiej odpuscic troche na barze zeby latawiec poszedl troche na bok okna wiatrowego?

kiteigor
Posty: 731
Rejestracja: 26 cze 2012, 22:40
Deska: Naish Monarch
Latawiec: Naish Pivot LE
Lokalizacja: Warszawa
Postawił piwka: 9 razy
Dostał piwko: 14 razy
 
Post24 kwie 2014, 19:34

Zaciąganie baru "zamyka" latawiec, który generuje więcej mocy, a żeby się cofał jak ostrzysz? Raczej normalne, pewnie chodzi o to, że go lekko wyprzedzasz, tak? :)

Awatar użytkownika
walo1
Posty: 467
Rejestracja: 24 lip 2010, 19:35
Deska: SU-2+YETI
Latawiec: CF Moowii/Best Roca/EVO
Lokalizacja: DębskaKuźnia
Postawił piwka: 4 razy
Dostał piwko: 2 razy
 
Post24 kwie 2014, 19:54

kiteigor pisze:Zaciąganie baru "zamyka" latawiec, który generuje więcej mocy, a żeby się cofał jak ostrzysz? Raczej normalne, pewnie chodzi o to, że go lekko wyprzedzasz, tak? :)


Chodzi mi o to czy czasem nie jest wtedy przebraby (dodam ze wieje dosc dobrze)

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 8008X

maryjka
Posty: 192
Rejestracja: 22 mar 2014, 23:19
Deska: 50/50
Latawiec: 50/50 FUEL GP
Postawił piwka: 65 razy
Dostał piwko: 10 razy
 
Post24 kwie 2014, 20:03

Pewnie, że się cofa.
Nie ma nic za darmo.
Możesz nabrać prędkości wtedy.

Najprostszym sposobem na utrzymanie wysokości jest zmiana latawca na większy
Wtedy baru nie przyciągasz za mocno, masz moc, a latawiec jest na krawędzi.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 19:48 przez maryjka, łącznie zmieniany 1 raz.

namor
Posty: 813
Rejestracja: 08 paź 2013, 12:51
Deska: Shinn Patrol & Shinnster
Latawiec: Duotone Neo
Lokalizacja: Sobieszewo
Postawił piwka: 18 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post11 lis 2014, 15:08

BraCuru pisze:No własnie tutaj lezy pies pogrzebany :idea: Jak ktos plywal dlugo na WS to wie o co chodzi (wprowadzanie deski w slizg przy minimalnym wietrze).
Sprawa jest, ze tak powiem, bardzo "delikatna" :D Mowimy tu o ostrym chodzeniu na wiatr. Ja odchylam lekko cialo do tylu i bardziej na tyl deski. Wowczas caly patent polega na tym, aby przy takim ulozeniu ciala "obciazyc" bardziej przednia noge. Tzn: ona powinna kierowac deske na wiatr. Jesli obciazysz tylna noge to najczesciej (poczatkujacy) zrywasz krawedz albo poprostu wyhamowujesz deske. To wszystko dziala pod warunkiem, ze masz pozycje jak na zdjeciu umieszczonym wczesniej. Jesli twoja pozycja jest prostopadla do jazdy to jasne, ze jak obciazysz przednia noge to zaliczasz wtope.
Taki drobiazg a robi duuuuuuza roznice :!: Jednoczesnie latwiej sie plywa przy slabym wietrze. Zwroc uwage, ze jesli "patrzysz" barkami na kajta i masz podgiete dwie rece na barze to twoja pozycja jest bardziej pionowa. Im bardziej pionowa tym bardziej przytapiasz deske. To jest jak z rzucaniem "kaczek" na wodzie. Kamien spada pionowo - wtopa; rzucasz go plasko - odbija sie wielokrotnie od wody mimo swojej masy.
Troche mieszam tutaj ostrzenie z plywaniem w dolnym limicie ale sa to bardzo zblizone rzeczy i wymagaja podobnej pozycji. Nie identycznej - ale podobnej. Szczegoly wychodza po paru godzinach treningu (najlepiej z jakims 'wymiataczem' :D )


po raz kolejny przymierzam się do ostrzenia :) jaka to jest pozycja "prostopadla do jazdy"?

andkite
Posty: 185
Rejestracja: 22 mar 2013, 14:07
Deska: Choice
Latawiec: XR6
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post11 lis 2014, 21:11

Jak nie skręcisz ciała w stronę którą płyniesz tzn że jesteś ustawiony prostopadle czyli płyniesz bokiem.Masz wtedy problem z ostrzeniem.

namor
Posty: 813
Rejestracja: 08 paź 2013, 12:51
Deska: Shinn Patrol & Shinnster
Latawiec: Duotone Neo
Lokalizacja: Sobieszewo
Postawił piwka: 18 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post11 lis 2014, 21:37

dzięki :thumbsup:
teraz czekam na wątek jak perfekcyjne przygotowanie teoretyczne przekuć w jako-takie wyniki :)

andkite
Posty: 185
Rejestracja: 22 mar 2013, 14:07
Deska: Choice
Latawiec: XR6
Postawił piwka: 15 razy
Dostał piwko: 5 razy
 
Post11 lis 2014, 22:15

Jesteś pewny że wszystko wiesz perfekcyjnie? To na wodę i przełóż teorię na paktykę.

namor
Posty: 813
Rejestracja: 08 paź 2013, 12:51
Deska: Shinn Patrol & Shinnster
Latawiec: Duotone Neo
Lokalizacja: Sobieszewo
Postawił piwka: 18 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post11 lis 2014, 22:49

:thumbsup:

bartekk
Posty: 1271
Rejestracja: 06 sie 2008, 22:46
Lokalizacja: Chałupy
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 55 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 lis 2014, 16:06

Kilka przydatnych rad dla tych którzy już znają podstawy halsowania ;)

phpBB [video]

namor
Posty: 813
Rejestracja: 08 paź 2013, 12:51
Deska: Shinn Patrol & Shinnster
Latawiec: Duotone Neo
Lokalizacja: Sobieszewo
Postawił piwka: 18 razy
Dostał piwko: 14 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 lis 2014, 16:49

Z pierwszych odcinków wynikało że Marcin ma poważne plany. Ciekawe co go powstrzymało?

bartekk
Posty: 1271
Rejestracja: 06 sie 2008, 22:46
Lokalizacja: Chałupy
Postawił piwka: 11 razy
Dostał piwko: 55 razy
Kontaktowanie:
 
Post26 lis 2014, 17:19

Strona chwilowo nie działa, ale z tego co wiem jest plan na kolejne odcinki i reaktywacje


Wróć do „Pierwsze Kroki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron