Strona 1 z 4

Eclipse Thruster - nowy, rewelacyjny kite...?

: 14 sty 2008, 20:34
autor: sycu
Eclipse jest nowym brand’em kitesurfingowym wprost z USA. Firma, założona w 2006 roku przez Chrisa Cousins’a i Dimitri Maramenides’a, w 2008 roku zadebiutuje na rynku polskim ze swoimi dwoma nowymi kajtami - Truster i Nano.

Główną filozofią firmy jest tworzenie kajtów „przez Riderów dla Riderów”. Latawce zostały tak zaprojektowane, aby przede wszystkim czerpać radość z pływania i dostarczać satysfakcji. Producenci są przekonani, że wprowadzają na rynek kajty na najwyższym poziomie, dzieląc się tym samym swoją pasją i frajdą z innymi… podkreślają jednak, że to głównie opinie Riderów zdecydują o ich sukcesie lub porażce.

Tyle z grubsza można przeczytać w katalogu produktów producenta. Nie różni się on znacznie od innych katalogów ze sprzętem kajtowym. Najlepsze osiągi, najlepszy hang time, naj…, naj… nie pozostaje nam nic innego jak po prostu wziąć kajta do ręki i …popływać!

Od miesiąca wraz z kilkoma lokalnymi Riderami mam możliwość testować freestyle’owe Thrustery 8m i 10m w fantastycznych warunkach w Paracuru/Brazylia. Freeride’owe Nano jeszcze do nas nie dotarło i chyba dotrzeć nie zdąży, bo zamykamy sezon z końcem stycznia.

Testowanie jest o tyle miarodajne, że codziennie mamy możliwość pływania, również na kajtach innych marek w bardzo powtarzalnych warunkach.

Wrzucam Wam od razu kilka fotek, tak, aby móc się przyjrzeć bliżej naszej „nowince”.

Obrazek

Obrazek

Bar 4 linkowy z dużym chickenloopem i odpinanym patykiem, co znacznie ułatwia wpięcie się w kajta po unhooked. Linki 24 metrowe (20 m plus 4m przedłużki). System bezpieczeństwa przy chickenloopie uaktywnia się bardzo łatwo i równie łatwo, i szybko można go zmontować z powrotem...jedną ręką. Zasada działania systemu podobna jak w Best’ach.



Kajt jest Hybrydą. Kształt zdecydowanie bardziej C niż BOW, na tubie głównej ma bridlesy. Tipy latawca wyraźnie ścinają się do tyłu.

Obrazek

Obrazek

Thruster, tak jak i Nano ma seryjny one pump system. Oryginalnie producent połączył żeberka i tubę za pomocą wężyków z klamrą (podobnie jak np. w Cabrinhi). Zewnętrzne połączenia tuby z żeberkami mogą być jednak rozebrane i wtedy możemy pompować każdy segment osobno.


Obrazek


Wrażenia z jazdy…
Paracuru (spot Quebra Mar) umożliwiło nam testowanie kajta zarówno na płaskiej wodzie, jak i na fali (2 – 2,5 metra).Najpierw musieliśmy się „wjeździć” w latawiec, bo przy pierwszych zwrotach na fali po prostu nie nadążaliśmy za kajtem! Tak jakby wyprzedzał nas o te cenne ułamki sekund:) Potem wszystko spisywało się rewelacyjnie. Bardzo szybka reakcja i stabilność, poza tym szybki relaunch. Do tego znaczny hang time i niespotykany dotąd komfort jazdy! Podczas lądowania po skoku, sprowadzając kajta mocno przed siebie, można mieć wrażenie, że ląduje się na „poduszce powietrznej”, coś jakby dostać nagły podmuch powietrza pod deskę…
Poza tym małe siły na barze, łatwość uzyskania dynamicznej mocy i jej efektywność, to następne plusy Thrustera.
Reasumując – Thruster jest kajtem, do którego nikt z nas nie mógł znaleźć żadnego „ale…”. Latawiec zaskakuje pozytywnie i naszym zdaniem jest jednym z najlepszych na rynku produktów na nadchodzący sezon . Niesamowicie sprawny aerodynamicznie (jeden z testerów (85kg) pływa wave na 8mce już od 15-16 węzłów!!!), bardzo szybki i agresywny na „zawołanie”, komfortowy i bezpieczny kiedy się go nie prowokuje. Całkowicie „liniowy” depower przypomina pedał gazu w dobrym samochodzie. Zakres wiatrowy Thrusterów jest ogromny pod warunkiem że trymujemy go na supełkach do aktualnych warunków. Tutaj miła wiadomość dla freeriderów: myślę że to pierwszy kite, który dwoma rozmiarami obsługuje cały, sensowny dla pływania zakres wiatrowy (np. 8 i 12 dla wagi do 80 kg)
Thruster będzie dostępny w 5 rozmiarach – 8, 10, 12, 14, 16. Nieoficjalna cena za kajt + bar na rynku polskim zaczynać się ma już od ok. 3000 PLN!!! Dystrybutorem w Polsce jest Skywalkerkiteboarding.com który stworzył fuzję z amerykańskim Eclipse. Jeśłi chodzi o inne szczegóły Eclipse’ów to znajdziecie je na www.eclipsekites.com
Poniżej przedstawiam Wam oceny producenta poszczególnych specyfikacji kajta:


Obrazek


To byłoby na razie tyle….
Pamiętajcie jednak, że mój post jest subiektywną oceną kilku osób, najlepiej przecież kajta przetestować samemu i podzielić się ze wszystkimi swoją opinią, do czego gorąco zachęcam.
Pozdrawiam z Paracuru,
Sycu

: 14 sty 2008, 20:40
autor: Zed
Zapowiada się... ciekawie...

Pozyjemy zobaczymy ;]

Dostaniemy do ręki to .... dopiero wtedy ocenimy... A wygląd ma niczego sobie...

Re: Eclipse Thruster - nowy, rewelacyjny kite...?

: 14 sty 2008, 21:42
autor: Kris.
sycu pisze:Eclipse jest nowym brand’em kitesurfingowym wprost z USA. Firma, założona w 2006 roku przez Chrisa Cousins’a i Dimitri Maramenides’a, w 2008 roku zadebiutuje na rynku polskim ze swoimi dwoma nowymi kajtami - Truster i Nano.

Główną filozofią firmy jest tworzenie kajtów „przez Riderów dla Riderów”. Latawce zostały tak zaprojektowane, aby przede wszystkim czerpać radość z pływania i dostarczać satysfakcji.



cóż za nowość :lol:
najwazniejszy i tak jest marketing....

: 14 sty 2008, 21:55
autor: greg79

: 14 sty 2008, 23:50
autor: odi100
a tutaj Dimitri na eclipse
http://youtube.com/watch?v=rD90n7poDjI

: 19 lut 2008, 21:40
autor: kolo
Ja dziś dostałem paczkę z angli z kitem Eclipse Chameleon 10m z barem, pompka itd za śmieszne pieniądze 1520 zł wraz z przesyłką:D :D Kite jest nowy i jak za takie pieniądze będzie można kupić nowe latawki to naprawdę zapowiada się ciekawie.. :D :D :D Jak tylko zawieje w wekend to napewno pojawię się z "nim" na 1/2 wyspie.. :D :D :D

: 19 lut 2008, 23:39
autor: TIKKO_aloha
a jak z wykonaniem?
jakie materiały? jak trzymają się szwy?
jakie wzmocnienia....
bo cena widze zaj***sta-ale czy idzie w parze z jakością wykonania :)?
pzdr

: 20 lut 2008, 10:31
autor: andrek
Eclipse Chameleon - to nie jest zeszłoroczny kite?

: 20 lut 2008, 18:03
autor: sycu
andrek pisze:Eclipse Chameleon - to nie jest zeszłoroczny kite?


Rzeczywiście, Chameleon to kajt z zeszłego roku. Na ten sezon w ofercie będą tylko Thruster i Nano.

Jazdy testowe już w weekend majowy na półwyspie, a potem to tu i tam na naszym wybrzeżu - info oczywiście na kiteforum :wink:

: 20 lut 2008, 18:14
autor: sycu
TIKKO_aloha pisze:a jak z wykonaniem?
jakie materiały? jak trzymają się szwy?
jakie wzmocnienia....
bo cena widze zaj***sta-ale czy idzie w parze z jakością wykonania :)?
pzdr


W mojej opinii kajt wykonany jest bardzo solidnie. Bardzo dużą zaletą jest zewnętrzny system OnePump, który w łatwy i szybki sposób można zdemontować i wtedy wszystkie częsci kajcika pompujemy osobno :D ... Kto miał do czynienia z serwisem wewnętrznego systemu OnePump, wie o czym mówię :wink:

nie znajdziemy tu bloczków, które często przecierają linki, czy też listew, które często się łamią podczas użytkowania, lub w transporcie... :idea:

Cena rzeczywiście będzie konkurencyjna, trzeba tylko teraz poczekać na pierwsze jazdy testowe :twisted: :wink: :wink: :wink: :wink:

: 21 lut 2008, 00:03
autor: Ziomek.
sycu pisze:
W mojej opinii kajt wykonany jest bardzo solidnie. Bardzo dużą zaletą jest zewnętrzny system OnePump...


coś takiego miał w 2005 Liquid Force
nie należało tego montować
bo z zewnetrznym one pumpem - latawce latają dużo gorzej :?

..jeśli to podobny system?

pozdrawiam

: 21 lut 2008, 09:58
autor: Crazy Horse
Ziomek. pisze:coś takiego miał w 2005 Liquid Force
nie należało tego montować
bo z zewnetrznym one pumpem - latawce latają dużo gorzej :?
pozdrawiam


A to dlatego kilka wiodących firm ma tak słabe kajty.....
hmmmm
...to brzmi trochę jak masło maślane, nie prawdaż

Sling, Ozone, a Cabrinha to już w ogóle przez to nie lata :?
Jeśli już mają taką słabą aerodynamikę to ppzostaje tylko pocieszać się zdecydowanie łatwiejszym serisowaniem.

Tzn jesli chodzi o ten cały system dlugich rurek "oplatajacych" gl komore, to faktycznie bylo to troszke zagmatwane na pierwszy rzut oka. Jednak nadal wolę to, niz OP w Naishu, bo serwisowanie tego przez ktory nie ma zadnego pojecia to hardcodre.

Fajna ocpja jest natomiast jest mozliwosc uzywania OP lub jesli nie chcesz to zdejmujesz rureczki i wkladasz korki do stnd zaworków.

: 21 lut 2008, 17:15
autor: sycu
Ziomek. pisze:
sycu pisze:
W mojej opinii kajt wykonany jest bardzo solidnie. Bardzo dużą zaletą jest zewnętrzny system OnePump...


coś takiego miał w 2005 Liquid Force
nie należało tego montować
bo z zewnetrznym one pumpem - latawce latają dużo gorzej :?

..jeśli to podobny system?

pozdrawiam


Hej Ziomek,
No to tak.... - co prawda nie przypominam sobie systemu z Liquid Force, ale ten w Eclipsie (patrz poniżej)
Obrazek
....zapewniam, że nie ma żadnego negatywnego wpływu na aerodynamikę kite'a :wink:
Zresztą, zawsze możesz go zdemontować... :)

: 22 lut 2008, 11:44
autor: Ziomek.
...mimo iż najczesciej uzywam kompresora :wink:
nie jestem zwolennikiem one pumpów :idea:

porównywałem dość dokładnie pływanie na LF Assault
Z i BEZ onepumpa
czułem dużą różnicę


jak zaznaczyłem - był to ZEWNĘTRZNY OnePump
wg mnie najgorszy z możliwych, tzw: SpiderSystem :?

ale nie sądzę by jakakolwiek firma wypuściła dziś choćby podobny

dwóm faktom nie da sie zaprzeczyć:
- zaletą OP jest wygodniejsze pompowanie
- wadą jest wpływ na latanie latawca, nawet jeśli jest to "tylko" waga systemu, to napewno nigdy OP nie wpłynie pozytywnie na aerodynamikę itd :idea: :idea:
utrudnienie w serwisowaniu pomijam - bo coraz rzadziej zdarzają się wpadki z balonami obecnie




pozdrawiam

: 22 lut 2008, 12:38
autor: sycu
Ziomek. pisze:utrudnienie w serwisowaniu pomijam - bo coraz rzadziej zdarzają się wpadki z balonami obecnie


No być może zdarza się to coraz rzadziej... ALE ...

Tak sie składa, że BEST wypuścił na rynek wewnętrznie pompowane waroo 2008... (spokałem się też z opcjami do wyboru - pompowanie normalne albo OP)
Będąc w Brazylii miałem już okazję serwisować spieprzony OP Besta!

Odklejały się WSZYSTKIE wewnętrzne wentyle w żeberkach! Sprawa o tyle bardziej skomplikowana, że wentyle w żeberkach są wklejane WEWNĄTRZ kondona... Także nie posotaje nic innego jak wymienić sobie żeberko albo bawić się w rozpruwanie balona>>>wklejenie wentyla>>>>sklejenie balona :!:

Taki sam serwis przprowadziłem z 3 innymi Waroo na sezon 2008... :?

.....jak widać "wpadki" nadal się zdarzają