Eclipse Thruster - nowy, rewelacyjny kite...?

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
sycu
Posty: 134
Rejestracja: 20 kwie 2006, 14:32
Lokalizacja: Wrocław[PL]/Paracuru[BR]
Kontaktowanie:
 
Post14 sty 2008, 20:34

Eclipse jest nowym brand’em kitesurfingowym wprost z USA. Firma, założona w 2006 roku przez Chrisa Cousins’a i Dimitri Maramenides’a, w 2008 roku zadebiutuje na rynku polskim ze swoimi dwoma nowymi kajtami - Truster i Nano.

Główną filozofią firmy jest tworzenie kajtów „przez Riderów dla Riderów”. Latawce zostały tak zaprojektowane, aby przede wszystkim czerpać radość z pływania i dostarczać satysfakcji. Producenci są przekonani, że wprowadzają na rynek kajty na najwyższym poziomie, dzieląc się tym samym swoją pasją i frajdą z innymi… podkreślają jednak, że to głównie opinie Riderów zdecydują o ich sukcesie lub porażce.

Tyle z grubsza można przeczytać w katalogu produktów producenta. Nie różni się on znacznie od innych katalogów ze sprzętem kajtowym. Najlepsze osiągi, najlepszy hang time, naj…, naj… nie pozostaje nam nic innego jak po prostu wziąć kajta do ręki i …popływać!

Od miesiąca wraz z kilkoma lokalnymi Riderami mam możliwość testować freestyle’owe Thrustery 8m i 10m w fantastycznych warunkach w Paracuru/Brazylia. Freeride’owe Nano jeszcze do nas nie dotarło i chyba dotrzeć nie zdąży, bo zamykamy sezon z końcem stycznia.

Testowanie jest o tyle miarodajne, że codziennie mamy możliwość pływania, również na kajtach innych marek w bardzo powtarzalnych warunkach.

Wrzucam Wam od razu kilka fotek, tak, aby móc się przyjrzeć bliżej naszej „nowince”.

Obrazek

Obrazek

Bar 4 linkowy z dużym chickenloopem i odpinanym patykiem, co znacznie ułatwia wpięcie się w kajta po unhooked. Linki 24 metrowe (20 m plus 4m przedłużki). System bezpieczeństwa przy chickenloopie uaktywnia się bardzo łatwo i równie łatwo, i szybko można go zmontować z powrotem...jedną ręką. Zasada działania systemu podobna jak w Best’ach.



Kajt jest Hybrydą. Kształt zdecydowanie bardziej C niż BOW, na tubie głównej ma bridlesy. Tipy latawca wyraźnie ścinają się do tyłu.

Obrazek

Obrazek

Thruster, tak jak i Nano ma seryjny one pump system. Oryginalnie producent połączył żeberka i tubę za pomocą wężyków z klamrą (podobnie jak np. w Cabrinhi). Zewnętrzne połączenia tuby z żeberkami mogą być jednak rozebrane i wtedy możemy pompować każdy segment osobno.


Obrazek


Wrażenia z jazdy…
Paracuru (spot Quebra Mar) umożliwiło nam testowanie kajta zarówno na płaskiej wodzie, jak i na fali (2 – 2,5 metra).Najpierw musieliśmy się „wjeździć” w latawiec, bo przy pierwszych zwrotach na fali po prostu nie nadążaliśmy za kajtem! Tak jakby wyprzedzał nas o te cenne ułamki sekund:) Potem wszystko spisywało się rewelacyjnie. Bardzo szybka reakcja i stabilność, poza tym szybki relaunch. Do tego znaczny hang time i niespotykany dotąd komfort jazdy! Podczas lądowania po skoku, sprowadzając kajta mocno przed siebie, można mieć wrażenie, że ląduje się na „poduszce powietrznej”, coś jakby dostać nagły podmuch powietrza pod deskę…
Poza tym małe siły na barze, łatwość uzyskania dynamicznej mocy i jej efektywność, to następne plusy Thrustera.
Reasumując – Thruster jest kajtem, do którego nikt z nas nie mógł znaleźć żadnego „ale…”. Latawiec zaskakuje pozytywnie i naszym zdaniem jest jednym z najlepszych na rynku produktów na nadchodzący sezon . Niesamowicie sprawny aerodynamicznie (jeden z testerów (85kg) pływa wave na 8mce już od 15-16 węzłów!!!), bardzo szybki i agresywny na „zawołanie”, komfortowy i bezpieczny kiedy się go nie prowokuje. Całkowicie „liniowy” depower przypomina pedał gazu w dobrym samochodzie. Zakres wiatrowy Thrusterów jest ogromny pod warunkiem że trymujemy go na supełkach do aktualnych warunków. Tutaj miła wiadomość dla freeriderów: myślę że to pierwszy kite, który dwoma rozmiarami obsługuje cały, sensowny dla pływania zakres wiatrowy (np. 8 i 12 dla wagi do 80 kg)
Thruster będzie dostępny w 5 rozmiarach – 8, 10, 12, 14, 16. Nieoficjalna cena za kajt + bar na rynku polskim zaczynać się ma już od ok. 3000 PLN!!! Dystrybutorem w Polsce jest Skywalkerkiteboarding.com który stworzył fuzję z amerykańskim Eclipse. Jeśłi chodzi o inne szczegóły Eclipse’ów to znajdziecie je na www.eclipsekites.com
Poniżej przedstawiam Wam oceny producenta poszczególnych specyfikacji kajta:


Obrazek


To byłoby na razie tyle….
Pamiętajcie jednak, że mój post jest subiektywną oceną kilku osób, najlepiej przecież kajta przetestować samemu i podzielić się ze wszystkimi swoją opinią, do czego gorąco zachęcam.
Pozdrawiam z Paracuru,
Sycu
Ostatnio zmieniony 17 sty 2008, 21:31 przez sycu, łącznie zmieniany 1 raz.

Zed
Posty: 841
Rejestracja: 05 lip 2007, 19:18
Deska: Nobile NhP
Latawiec: Best Nemesis
Lokalizacja: Jestem z Wrocka, bo temu cholernemu bocianowi nie chcialo sie leciec na Hawaje... Nie cierpie drobiu
Dostał piwko: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 sty 2008, 20:40

Zapowiada się... ciekawie...

Pozyjemy zobaczymy ;]

Dostaniemy do ręki to .... dopiero wtedy ocenimy... A wygląd ma niczego sobie...

Awatar użytkownika
Kris.
Posty: 1331
Rejestracja: 01 wrz 2003, 17:33
Lokalizacja: Poznan
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post14 sty 2008, 21:42

sycu pisze:Eclipse jest nowym brand’em kitesurfingowym wprost z USA. Firma, założona w 2006 roku przez Chrisa Cousins’a i Dimitri Maramenides’a, w 2008 roku zadebiutuje na rynku polskim ze swoimi dwoma nowymi kajtami - Truster i Nano.

Główną filozofią firmy jest tworzenie kajtów „przez Riderów dla Riderów”. Latawce zostały tak zaprojektowane, aby przede wszystkim czerpać radość z pływania i dostarczać satysfakcji.



cóż za nowość :lol:
najwazniejszy i tak jest marketing....

greg79
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2008, 19:30
 
Post14 sty 2008, 21:55


Awatar użytkownika
odi100
Posty: 314
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:27
Lokalizacja: Sławno, Gdańsk
Postawił piwka: 2 razy
Dostał piwko: 5 razy
Kontaktowanie:
 
Post14 sty 2008, 23:50

a tutaj Dimitri na eclipse
http://youtube.com/watch?v=rD90n7poDjI

Awatar użytkownika
kolo
Posty: 489
Rejestracja: 11 lip 2006, 17:45
Deska: nobile, North (wave)
Latawiec: Cabrinha SB5-10m
Lokalizacja: Malbork/Gościszewo
 
Post19 lut 2008, 21:40

Ja dziś dostałem paczkę z angli z kitem Eclipse Chameleon 10m z barem, pompka itd za śmieszne pieniądze 1520 zł wraz z przesyłką:D :D Kite jest nowy i jak za takie pieniądze będzie można kupić nowe latawki to naprawdę zapowiada się ciekawie.. :D :D :D Jak tylko zawieje w wekend to napewno pojawię się z "nim" na 1/2 wyspie.. :D :D :D

TIKKO_aloha
Posty: 1627
Rejestracja: 11 lip 2006, 09:16
Deska: custom 140
Latawiec: Switchblade/nomad
Lokalizacja: Katowice
Postawił piwka: 3 razy
Kontaktowanie:
 
Post19 lut 2008, 23:39

a jak z wykonaniem?
jakie materiały? jak trzymają się szwy?
jakie wzmocnienia....
bo cena widze zaj***sta-ale czy idzie w parze z jakością wykonania :)?
pzdr

andrek
Posty: 1843
Rejestracja: 27 gru 2004, 14:55
Deska: PocketAir/AirWave&Race/Bhoot
Latawiec: NOTUS Rev&Air
Lokalizacja: Słubice
Postawił piwka: 16 razy
Dostał piwko: 12 razy
Kontaktowanie:
 
Post20 lut 2008, 10:31

Eclipse Chameleon - to nie jest zeszłoroczny kite?

sycu
Posty: 134
Rejestracja: 20 kwie 2006, 14:32
Lokalizacja: Wrocław[PL]/Paracuru[BR]
Kontaktowanie:
 
Post20 lut 2008, 18:03

andrek pisze:Eclipse Chameleon - to nie jest zeszłoroczny kite?


Rzeczywiście, Chameleon to kajt z zeszłego roku. Na ten sezon w ofercie będą tylko Thruster i Nano.

Jazdy testowe już w weekend majowy na półwyspie, a potem to tu i tam na naszym wybrzeżu - info oczywiście na kiteforum :wink:

sycu
Posty: 134
Rejestracja: 20 kwie 2006, 14:32
Lokalizacja: Wrocław[PL]/Paracuru[BR]
Kontaktowanie:
 
Post20 lut 2008, 18:14

TIKKO_aloha pisze:a jak z wykonaniem?
jakie materiały? jak trzymają się szwy?
jakie wzmocnienia....
bo cena widze zaj***sta-ale czy idzie w parze z jakością wykonania :)?
pzdr


W mojej opinii kajt wykonany jest bardzo solidnie. Bardzo dużą zaletą jest zewnętrzny system OnePump, który w łatwy i szybki sposób można zdemontować i wtedy wszystkie częsci kajcika pompujemy osobno :D ... Kto miał do czynienia z serwisem wewnętrznego systemu OnePump, wie o czym mówię :wink:

nie znajdziemy tu bloczków, które często przecierają linki, czy też listew, które często się łamią podczas użytkowania, lub w transporcie... :idea:

Cena rzeczywiście będzie konkurencyjna, trzeba tylko teraz poczekać na pierwsze jazdy testowe :twisted: :wink: :wink: :wink: :wink:

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 lut 2008, 00:03

sycu pisze:
W mojej opinii kajt wykonany jest bardzo solidnie. Bardzo dużą zaletą jest zewnętrzny system OnePump...


coś takiego miał w 2005 Liquid Force
nie należało tego montować
bo z zewnetrznym one pumpem - latawce latają dużo gorzej :?

..jeśli to podobny system?

pozdrawiam

Crazy Horse
Posty: 3571
Rejestracja: 07 paź 2003, 21:38
Deska: Cabrinha Spectrum
Latawiec: Cabrinha Drifter
Lokalizacja: CABRINHA
Postawił piwka: 29 razy
Dostał piwko: 117 razy
Kontaktowanie:
 
Post21 lut 2008, 09:58

Ziomek. pisze:coś takiego miał w 2005 Liquid Force
nie należało tego montować
bo z zewnetrznym one pumpem - latawce latają dużo gorzej :?
pozdrawiam


A to dlatego kilka wiodących firm ma tak słabe kajty.....
hmmmm
...to brzmi trochę jak masło maślane, nie prawdaż

Sling, Ozone, a Cabrinha to już w ogóle przez to nie lata :?
Jeśli już mają taką słabą aerodynamikę to ppzostaje tylko pocieszać się zdecydowanie łatwiejszym serisowaniem.

Tzn jesli chodzi o ten cały system dlugich rurek "oplatajacych" gl komore, to faktycznie bylo to troszke zagmatwane na pierwszy rzut oka. Jednak nadal wolę to, niz OP w Naishu, bo serwisowanie tego przez ktory nie ma zadnego pojecia to hardcodre.

Fajna ocpja jest natomiast jest mozliwosc uzywania OP lub jesli nie chcesz to zdejmujesz rureczki i wkladasz korki do stnd zaworków.

sycu
Posty: 134
Rejestracja: 20 kwie 2006, 14:32
Lokalizacja: Wrocław[PL]/Paracuru[BR]
Kontaktowanie:
 
Post21 lut 2008, 17:15

Ziomek. pisze:
sycu pisze:
W mojej opinii kajt wykonany jest bardzo solidnie. Bardzo dużą zaletą jest zewnętrzny system OnePump...


coś takiego miał w 2005 Liquid Force
nie należało tego montować
bo z zewnetrznym one pumpem - latawce latają dużo gorzej :?

..jeśli to podobny system?

pozdrawiam


Hej Ziomek,
No to tak.... - co prawda nie przypominam sobie systemu z Liquid Force, ale ten w Eclipsie (patrz poniżej)
Obrazek
....zapewniam, że nie ma żadnego negatywnego wpływu na aerodynamikę kite'a :wink:
Zresztą, zawsze możesz go zdemontować... :)

Ziomek.
Posty: 13222
Rejestracja: 04 maja 2004, 19:01
Deska: C L A S H / BEST Armada
Latawiec: BEST TS / Airrush Razor
Lokalizacja: EKOLAGUNAChałupy
Postawił piwka: 261 razy
Dostał piwko: 300 razy
Kontaktowanie:
 
Post22 lut 2008, 11:44

...mimo iż najczesciej uzywam kompresora :wink:
nie jestem zwolennikiem one pumpów :idea:

porównywałem dość dokładnie pływanie na LF Assault
Z i BEZ onepumpa
czułem dużą różnicę


jak zaznaczyłem - był to ZEWNĘTRZNY OnePump
wg mnie najgorszy z możliwych, tzw: SpiderSystem :?

ale nie sądzę by jakakolwiek firma wypuściła dziś choćby podobny

dwóm faktom nie da sie zaprzeczyć:
- zaletą OP jest wygodniejsze pompowanie
- wadą jest wpływ na latanie latawca, nawet jeśli jest to "tylko" waga systemu, to napewno nigdy OP nie wpłynie pozytywnie na aerodynamikę itd :idea: :idea:
utrudnienie w serwisowaniu pomijam - bo coraz rzadziej zdarzają się wpadki z balonami obecnie




pozdrawiam

sycu
Posty: 134
Rejestracja: 20 kwie 2006, 14:32
Lokalizacja: Wrocław[PL]/Paracuru[BR]
Kontaktowanie:
 
Post22 lut 2008, 12:38

Ziomek. pisze:utrudnienie w serwisowaniu pomijam - bo coraz rzadziej zdarzają się wpadki z balonami obecnie


No być może zdarza się to coraz rzadziej... ALE ...

Tak sie składa, że BEST wypuścił na rynek wewnętrznie pompowane waroo 2008... (spokałem się też z opcjami do wyboru - pompowanie normalne albo OP)
Będąc w Brazylii miałem już okazję serwisować spieprzony OP Besta!

Odklejały się WSZYSTKIE wewnętrzne wentyle w żeberkach! Sprawa o tyle bardziej skomplikowana, że wentyle w żeberkach są wklejane WEWNĄTRZ kondona... Także nie posotaje nic innego jak wymienić sobie żeberko albo bawić się w rozpruwanie balona>>>wklejenie wentyla>>>>sklejenie balona :!:

Taki sam serwis przprowadziłem z 3 innymi Waroo na sezon 2008... :?

.....jak widać "wpadki" nadal się zdarzają


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości