System bezpieczeństwa w Northcie.... 5ta linka

Kitesurfing i wszystko z nim związane.
Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 12:12

Miałem akcje na morzu wczoraj wiatr do 27 wezlow około....
Płynalem w morze i cos sie stało nie wiem czy zrywka sie wypiela
czy po prostu chickenloop sie wypial....
W kazdym razie bylem daaaleko od brzegu.... i stało sie...
No i akurat wtedy oczywiscie system nie zadziałał (?)
Wszystko wisi na leashu na 5tej lince ale latawiec sie nie wylozyl !
W pelni mocy na godzinie 10 ciagnie mnie do Szwecji :)
Probowalem przyciagnac do siebie bar ale nie da rady bo dalej ciagnie...

Ktos tak mial... ???? Czemu tak sie dzieje?

Dodam ze cala akcja skonczyla sie wypieciem z leasha....latawiec
roztrzaskany o molo (wiatr troche lekko onshore wiec wrocil jakos dziwnie)
a po mnie wyplynal SAR.
chwile grozy były i to ostro bo latawiec zamiatal mna i wciagal pod wode i w ogole
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 17:43 przez Kosek, łącznie zmieniany 2 razy.

maski
Posty: 1394
Rejestracja: 06 sie 2003, 22:34
Latawiec: sligshot FUEL, RPM
Lokalizacja: kite24.pl olsztyn
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 12:22

Kosek pisze:Miałem akcje na morzu wczoraj wiatr do 27 wezlow około....
Płynalem w morze i cos sie stało nie wiem czy zrywka sie wypiela
czy po prostu chickenloop sie wypial....
W kazdym razie bylem daaaleko od brzegu.... i stało sie...
No i akurat wtedy oczywiscie system nie zadziałał (?)
Wszystko wisi na leashu na 5tej lince ale latawiec sie nie zlozyl !
W pelni mocy na godzinie 10 ciagnie mnie do Szwecji :)
Probowalem przyciagnac do siebie bar ale nie da rady bo dalej ciagnie...

Ktos tak mial... ???? Czemu tak sie dzieje?

Dodam ze cala akcja skonczyla sie wypieciem z leasha....latawiec
roztrzaskany o molo a po mnie wyplynal SAR.
chwile grozy były i to ostro bo latawiec zamiatal mna i wciagal pod wode i w ogole

a latawiec to ten z avatara :)


pewnie miales mocno poskrecane środkowe linki, wtedy albo system bezp. nie zadziala, a jak zadziala to robis sie taka kaszana ze srodkowymi linkami, ze nie wystartujesz latawca po liszowniu

Awatar użytkownika
zgred
Posty: 2614
Rejestracja: 30 paź 2005, 19:20
Deska: nbl
Latawiec: ozone, best
Lokalizacja: Pułtusk-Władek-Sopot-Gdańsk :)
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 12:23

Kosek pisze:Miałem akcje na morzu wczoraj wiatr do 27 wezlow około....
Płynalem w morze i cos sie stało nie wiem czy zrywka sie wypiela
czy po prostu chickenloop sie wypial....
W kazdym razie bylem daaaleko od brzegu.... i stało sie...
No i akurat wtedy oczywiscie system nie zadziałał (?)
Wszystko wisi na leashu na 5tej lince ale latawiec sie nie wylozyl !
W pelni mocy na godzinie 10 ciagnie mnie do Szwecji :)
Probowalem przyciagnac do siebie bar ale nie da rady bo dalej ciagnie...

Ktos tak mial... ???? Czemu tak sie dzieje?

Dodam ze cala akcja skonczyla sie wypieciem z leasha....latawiec
roztrzaskany o molo a po mnie wyplynal SAR.
chwile grozy były i to ostro bo latawiec zamiatal mna i wciagal pod wode i w ogole

a latawiec to ten z avatara :)


toś miał szczęście ostatnio przy tych 40 węzłach - teraz to byś pewno pochwalił system z Flysurfera?

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 12:28

maski pisze:
pewnie miales mocno poskrecane środkowe linki, wtedy albo system bezp.
nie zadziala, a jak zadziala to robis sie taka kaszana ze srodkowymi linkami,
ze nie wystartujesz latawca po liszowniu


odrzucam ta opcje.... bar byl nowy uzyty dwa-trzy razy nie robilem jeszcze
na nim ani jednej rotacji.....

poza tym....bar odszedl ode mnie na odleglosc taka jak powinien po
zleashowaniu.... wiec tu wszystko poszlo dobrze..... czemu sie nie wylozyl
to jest pytanie

zgred pisze:toś miał szczęście ostatnio przy tych 40 węzłach - teraz to byś pewno pochwalił system z Flysurfera?


wtedy co wychodzilem trzy tygodnie temu pamietnego dnia :) nie bylo
40stu :) okolo 30stu bylo
systemy flysurfera sa jednymi z najlepszych jak nie najlepszymi....
po prostu wole szybsze kajty :) a tak generalnie to FS jest OK
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, 22:19 przez Kosek, łącznie zmieniany 1 raz.

Lucas Machowski
Posty: 569
Rejestracja: 13 maja 2007, 22:49
Deska: 5'5''
Latawiec: 6 m Swell
Lokalizacja: Ireland
Postawił piwka: 3 razy
Dostał piwko: 5 razy
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 12:39

wymianilem kiedys 5 linke na inna niz oryginalna-po pewnym czasie oplot na niej sie przetral i kiedy zrobilem odpinke awaryjna bar nie odjechal do kulki tylki zatrzymal sie na zgrubieniu linki.z latawca zrobilo sie skrzydlo i ciagneło-było dos niebezpiecznie,ale dobrze sie skonczylo

jesles pewiem ze bar odjecchal do różowej kuli po odpiecciu???
jesli tak to nie powinno sie tak stac
pozdr
Luk

maciekraz
Posty: 255
Rejestracja: 06 paź 2006, 20:15
Deska: SU-2
Latawiec: Neo
Lokalizacja: Chałupy
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 13:00

Miałem podobną akcję na Śniardwach. Szkwaliło strasznie, więc jak zacząłem zbliżać się do pomostów z łodkami uruchomiłem zrywkę. Latawiec (rhino 06) ciągnął mnie jeszcze przez około 15 sek., pomimo że bar odjechał do samej kulki. Oczywiście perspektywa porwania latawca na masztach jest dużo bardziej optymistyczna niż wycieczka do Szwecji :wink: , to jednak również jestem ciekawy dlaczego tak się dzieje.
Pozdro!

Awatar użytkownika
Marcin78
Posty: 500
Rejestracja: 28 sty 2006, 21:54
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
 
Post01 sie 2007, 13:04

Nie wiem jak w nowych modelach ale mialem chyba cos podobnego w modelu 04. Jak leaschowalem sie na 5 lince przy silnym wietrze latawiec spadał do wody "na plecy" krawedzia natarica w moim kierunku. Pozycja mniej wiecej taka jak podczas pompowania latawca poczym dastawal wiaterek od dolu i unosił sie w nad woda generujac nieduza siłe. Nieduza siła wynikala z nieduzego wiatru ale jak by było 40 knotow to moglo byc roznie dlatego jak wiało sporo to podpinałem sie nad tasma depowera do jednej z przednich linek. To zabezpieczeia dziala super. testowane na rhino 12 przy 28 knotach. Latawiec rozklada sie jak dywan wdluz wiatru, troche sie wierci na wodzie ale da sie do niego podplynac i spuscic tube glowna

sławuś
Posty: 430
Rejestracja: 05 wrz 2006, 16:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 00:06

Pewnie stanowczo zaprzeczycie ale mogło się tak zdażyć, że pomyliliście przy podpinaniu 5-th line z jedną z linek mocy... Wtedy jak nic się nie dzieje to latawiec nie świruje generalnie (przynajmniej w northcie) ale jak się zerwiecie to nie odleci z oczywistego powodu...

Awatar użytkownika
mikucha
Posty: 267
Rejestracja: 24 sie 2005, 20:20
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 07:47

Witam
W nowych modelach też niestety tak jest ( to znaczy raz sie stało) .Kilka dni temu w Rewce pływałem na nwym Rebelu 07 i taka sam sytuacja . Skończyło się tak jak pisze Kosek .Ja w pław a po latawiec motorówka :(. Dostałem inf ze najprawdopodobnej poplatana była 5 linka i sie nie wyciągneła tak sie moze dziać więc należy dokładnie sprawdzać 5 lineczke :D

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 10:38

po raz kolejny mowie ze 5ta nie byla skrecona..... to byl nowy bar....

bar odszedl na prawidlowa odleglosc do stopera (czarnej kulki)

Awatar użytkownika
Marcin78
Posty: 500
Rejestracja: 28 sty 2006, 21:54
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 11:30

W jakiej pozycji był latawiec jak wisial na 5 lince??
Nadal latał w powietrzu czy spadł do wody??
Lezał na wodzie na krawedzi natarcia ??

Moze stoper był zle zamocowany(znaczy za blisko)

Proponuje przy umiarkowany wietrze uzyc systemu bezpieczenstwa i popatrzyc na spokojnie co sie dzieje i co moglo byc przyczyna.

Kiedys zdziwiłem sie jak odpalałem system w waroo ze latawiec jak opada na ziemie to kreci sie jak wiatrak :shock:
Wszystko spoko jak wiesz o takich zachowaniach ale w awaryjnej sytuacji moze byc roznie
Ja nie mialem nigdy wiekszych problemow z systemem northa i uwazam go za jednego z lepszych.

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 11:38

tez uwazam system northa za jeden z lepszych.....

byl w powietrzu na krawedzi okna wiatrowego na godzinie 10 i ciagnal
w morze... taki body drag jak po deske..... tylko szybciej:)

juz nie sprawdze w umiarkowanym wietrze....bo latawiec jest w nastu
czesciach:).... ale juz szukam nastepnego....tego samego.....

pytanie do uzytkownikow northa (od 2006).... w miejscu gdzie macie
rozwidlenie na 5ta linke i dwie srodkowe ..... czy supelek piatej
(niebieski .... nie czarna kulka) macie za tym rozwidleniem
czy przed ( tzn blizej latawca czy blizej baru?)
heh ale zem zamieszal.... ale Ci co maja moze zrozumieja o co mi chodzi:)

bo wydaje mi sie ze byla fabryczna wada....

jak na zdjeciu :
supelek jest blizej liczby 3 (srodkowej) czy liczby 6 ?

Obrazek

Awatar użytkownika
O'błędnik
Posty: 533
Rejestracja: 16 paź 2003, 10:35
Lokalizacja: Świebodzin
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 15:49

U mnie jest bliżej numeru 6. To jest na 100% powód tego węzełka przytrzymał on linki nośne i latawiec został na jednej , piątej lince , która rozwidla się na 3 :) i utrzymuje latawiec tak jak byś go na maxa zdepowerował ale nie odczepił.
Wiem co piszę bo trochę North'ów już miałem :)

Awatar użytkownika
Kosek
Posty: 1527
Rejestracja: 04 lis 2006, 16:12
Deska: 666
Latawiec: North Rebel
Lokalizacja: Łeba
Postawił piwka: 1 raz
Dostał piwko: 1 raz
Kontaktowanie:
 
Post02 sie 2007, 15:55

O'błędnik pisze:U mnie jest bliżej numeru 6.


aha no to ja mam (mialem) tak samo.... musze powiedziec kolegom zeby
zmienili bo wtedy oni maja zle :)

Awatar użytkownika
rolnik
Posty: 4544
Rejestracja: 07 sie 2003, 21:16
Deska: SU2
Latawiec: Obojetne
Lokalizacja: Stara Gwardia
Postawił piwka: 44 razy
Dostał piwko: 44 razy
 
Post02 sie 2007, 19:13

pomyliliście przy podpinaniu 5-th line z jedną z linek mocy... Wtedy jak nic się nie dzieje to latawiec nie świruje generalnie (przynajmniej w northcie) ale jak się zerwiecie to nie odleci z oczywistego powodu...

To co piszesz jest bardzo prawdopodobne .Mialem taki przypadek ze swoim ryskiem6 .Zachowywal sie po zleshowaniu dokladnie jak pisze kosek , a latal zupelnie normalnie.
Oblednik niewiem czy pamietasz jak w noweczce zerwalem linke przy pierwszym plywaniu . Blad przy podpieciu - prawie nie mozliwe


Wróć do „Forum Główne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości